هماهنگی-کوسن-با-مبلمان
چگونگی هماهنگی کوسن با مبلمان

ممکن است شما مبلمان مورد علاقه خود را پیدا کرده باشید اما هنگامی که آن را وارد خانه می کنید متوجه می شوید با دکور خانه شما هماهنگی لازم را ندارد و یا به اصطلاح ست نیست. کوسن ها راه حل مناسبی برای مشکل اول هستند تا مبلمان شما به راحتی با فضای اطراف هماهنگ شوند. اما شما باید اطلاعاتی مربوط به رنگ ها و طرح ها و همچنین چگونگی هماهنگی کوسن با مبلمان را بدانید. پس با ما همراه باشید:

 

کوسنی مناسب است که هم با مبلمان ست شود و هم به دکور خانه بیاید

در انتخاب این محصول نباید تنها هماهنگی کوسن و مبلمان را از نظر رنگ در نظر گرفت. کلید موفقیت برای انتخاب بهترین کوسن علاوه بر در نظر گرفتن مبلمان، انتخاب رنگی است که به دکور کلی خانه شما نیز بیاید. زیرا همه وسایل شما از دکوری های تزئینی گرفته تا پرده و صندلی راحتی و مبلمان و کوسن ها، همه عناصر دکور خانه شما باید یکدیگر را کامل کنند و در نهایت فضایی هماهنگ و شیک داشته باشند.

هماهنگی کوسن با مبلمان و دکور منزل

هماهنگی بین کوسن و مبلمان به معنی هم رنگ بودنشان نیست

یک راه ساده برای هماهنگی اینست که شما رنگ کوسن را همرنگ مبلمانتان انتخاب کنید اما این کار باعث می شود فضای شما خسته کننده شود در نتیجه اگر مایلید پذیرایی یا اتاق نشیمن شیکی داشته باشید باید به جزئیات بیشتر اهمیت دهید. شما برای هماهنگی بین کوسن و مبلمان می توانید از کوسن هایی با جنس ها و بافت های مختلف مختلف استفاده کنید، همچنین می توانید برای انتخابی مناسب تر از پالت ها و چرخه های رنگی کمک بگیرید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کوسن مناسب

 

چند پیشنهاد برای انتخاب رنگ مناسب کوسن برای مبلمان

کوسن آبی بر روی مبلمان قرمز

 

مبلمان قرمز: رنگ قرمز برای مبل باعث ایجاد حس هیجان بالایی برای اتاق پذیرایی شما می شود، پیشنهاد ما این است که اگر مبلمان شما قرمز تیره است می توانید از آبی تیره استفاده کنید و همچنین برای هماهنگی بین کوسن و مبلمان با رنگ های قرمز تند مانند گوجه ای و قرمز نارنجی می توانید از رنگ خاکستری استفاده کنید.

مبلمان کرم و بژ: مبلمان کرم آسان ترین انتخاب برای کوسن هایی با رنگ های مختلف اند و البته بهترین انتخاب برای کسانی که به دنبال تنوع بیشتر هستند. هماهنگی رنگ مناسب برای مبلمان کرم بستگی به رنگ هایی دارد که برای دیگر وسایل اتاق پذیرایی انتخاب  کرده اید. اگر از رنگ ها مختلفی در اتاق استفاده شده، بهتر است به دنبال رنگ مایه های روشن و خنثی برای کوسن ها باشید. از رنگ مشکی برای کوسن ها بپرهیزید مگر این که به دنبال ترکیب تک رنگ باشید.

مبلمان سبز و آبی: مبلمان سبز به فضای پذیرایی شما حس تازگی می دهد، به همین علت رنگ های طبیعی مانند قهواه ای مایل به خاکستری در کنار رنگ سبز زیبا به نظر می آید هم چنین شما می توانید از طرح های گلدار استفاده کنید. طرح هایی با گل های صورتی برای فضایی شادتر استفاده کنید یا رنگ های مشابه مثل آبی و زرد. مبلمان آبی تاثیر سرد و آرامی روی فضای خانه شما دارد. به دنبال کوسن با رنگ هایی که در چرخه رنگ کنار رنگ آبی هستند، باشید. این رنگ ها می توانند دربرگیرنده ی ترکیب های مختلفی از آبی و سبز باشند.

مبلمان مشکی و خاکستری: هماهنگی بین کوسن و مبلمان مشکی زیاد سخت نیست چون مشکی رنگی است که با اکثر رنگ ها سازگاری دارد اما چند تا رنگ هستند که بهتر است از آنها پرهیز کنید. به طور مثال خیلی کم پیش می آید که ترکیب مشکی با قهوه ای خوب به نظر برسد هم چنین آبی کبود (لاجوردی) بیش از حد به رنگ سایه ی رنگ مشکی شباهت دارد و فضا را خسته کننده می کند. مبلمان خاکستری خود را با کوسن هایی به رنگ روشن و رنگ هایی که در اتاق استفاده شده زنده کنید. خاکستری با رنگ هایی که درجه رنگی مشابهی دارند هماهنگی فوق العاده ای دارد مثلا صورتی و آبی ای که با مبلمان خاکستری شما درجه رنگی مشابهی دارند.

مبلمان قهوه ای: برای هماهنگی کوسن با مبلمان قهوه ای دنبال رنگ های باشکوه و حتی براق باشید.آبی مایل به خاکستری، قرمز تیره و طلایی رنگ های شیکی به نظر می آیند. بستگی به نوع چرمی که مبلمان شما از آن ساخته شده، شاید رنگ های خنثی حتی صورتی هم رنگ های مناسبی باشند و یک بار دیگر ، از رنگ مشکی در ترکیب با قهوه ای پرهیز کنید!

 

فروشگاه سروین دکور: خرید کوسن و رانر

 

چند نکته در نحوه چیدمان کوسن ها

چیدمان مناسب کوسن برای مبل 3 نفره

  • هنگام چیدن کوسن ها بسیاری از مردم تصور می کنند چیدمان قرینه نتیجه زیبا تری دارد اما این دلیلی بر بهتر بودن ترکیب بندی نیست، سعی کنید کمی خلاقیت به خرج دهید.
  • جهت هماهنگی کوسن با مبلمان از کوسن هایی با سایز های مختلف برای زیبایی بصری بیشتر استفاده کنید. مربع، انواع چهار گوش، دایره و بیضی با رنگ ها و طرح های هماهنگ به مبلمان شما شخصیت می دهد.
  • این نکته را فراموش نکنید که نباید تعداد کوسن ها آنقدر زیاد باشند که بدون حذف آن ها نتوانیم روی مبل بنشینیم. همانقدر که زیبایی کوسن ها برای شما مهم است قطعا کاربرد آن نیز اهمیت دارد.
  • چیدمان معروف کوسن ها 2-1-2 است، به این معنی که دو کوسن بزرگ در کناره ها قرار می گیرند و دو کوسن کوچکتر در کنار دست آن ها و یک کوسن در میانه.
  • به طور میانگین دو یا سه کوسن برای مبل دو نفره و پنج یا شش کوسن برای مبل سه نفره می تواند مناسب باشد.
  • در نهایت باید این قضیه را بدانید که جهت هماهنگی کوسن و مبلمان هیچ قانون کتبی برای چیدمان آنها وجود ندارد . بهترین حالت این است که شما با در نظر گرفتن توصیه های ما خودتان نیز ترکیب های مختلف را تجربه کنید و در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که چه ترکیبی با فضای خانه شما هماهنگی بیشتری دارد.

 

مطالب مرتبط:

تزیین منزل با استفاده از کوسن

کاربردهای کوسن در منازل