پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب نقش بسیار مهمی را در زیبایی این قسمت از منزل شما ایفا می‌کند. این محصولات به شما اجازه می‌دهند تا به راحتی میزان نور وارد شده به درون اتاق خواب خود را کنترل کنید. این مدل پرده‌ها معملا قیمت‌های مناسبی دارند و در مدل‌های شیک و فوق‌العاده جذابی به فروش می‌رسند.

ویدیو معرفی محصول

جهت درخواست مشاوره تلفنی، مشاهده کاتالوگ‌ها و یا ارسال کارشناس فرم زیر را پر کنید

فهرست مطالب

مدل‌های مختلف پرده برای اتاق خواب

پرده‌های اتاق خواب نیز در مدل‌های متنوعی به تولید می‌رسند تا هر متقاضی بتواند دقیقاً برحسب سلیقه و احتیاجات خود گزینه مناسبی را از بین آن‌ها برگزیند. امروزه می‌توان انواع پرده اتاق خواب را به صورت اینترنتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری کرد. دیگر لازم نیست با مراجعه به فروشگاه‌های گوناگون خود را سردرگم کنید. مواردی همچون پرده‌های زبرا، کرکره‌ای، ‌شید و… تنها بخشی جزئی از این نوع پرده‌ها به شمار می‌آيند که هم قیمت مناسبی دارند و هم به راحتی می‌توان آن‌ها را در اتاق خواب نصب کرد. در ادامه هر یک از این پرده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

پرده‌های زبرا

پرده زبرا اتاق خواب یک انتخاب عالی برای افرادی است که به طراحی راه – راه علاقه‌مند هستند. این پرده‌ها دو لایه اصلی دارند که یکی از آن‌ها تور و دیگری پرده است. در زمان نصب، یک لایه تور پس از آن یک لایه پارچه پشت سر هم قرار می‌گیرد تا در نهایت شاهد طرحی خاص و زیبا باشیم. پترن یا طرح راه- راه موجود بر روی این مدل از پرده اتاق خواب همواره به صورت افقی (horizontal) است که خود یک ویژگی‌ مهم برای آن‌ها به شمار می‌رود. حفظ حریم خصوصی و همچنین کنترل میزان نور با کمک این پرده‌ها به سادگی هرچه‌تمام‌تر صورت می‌گیرد.

پرده‌های شید

پرده شید اتاق خواب یکی دیگر از موارد مهمی است که می‌توانید به سراغ آن بروید. نام این پرده‌ها به دلیل تخت بودن آن‌ها و شبیه بودنشان به یک صفحه صاف (shade) انتخاب شده است. پرده‌های شید در رنگ‌های گوناگونی به تولید می‌رسند، اما رنگ‌های سفید، کرم و طوسی آن‌ها معمولاً بیشترین فروش را دارد.

توجه داشته باشید که این محصولات به سمت بالا باز و بسته می‌شوند و در قسمت تحتانی آن‌ها یک وزنه قرار می‌گیرد تا روند باز و بسته شدن پرده ساده‌تر شود. برخی از پرده‌های شید دارای ضخامت نسبتاً بالایی هستند و می‌توانند نور خورشید را به طور کامل بلاک (block) کنند، این در حالی است که مدل‌های پارچه‌ای و اسکرین آن‌ها بخشی از نور را از خود عبور می‌دهند.

پرده‌های کرکره‌ای

پرده کرکره اتاق خواب که در زبان انگلیسی به آن venetian blinds گفته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین محصولاتی به شمار می‌آيد که می‌توانید آن را خریداری کنید. این پرده اتاق خواب به طور معمول با استفاده از چندین تیغه یا ورقه فلزی ساخته می‌شود، البته در برخی از موارد، جنس تیغه‌های به کار رفته در پرده‌های کرکره‌ای از جنس وینیل، چرم و یا چوب است.

تیغه‌های پرده‌ کرکره‌ای به صورت افقی در کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوان با نزدیک کردن و یا دور کردن آن‌ها نسبت به یکدیگر، نور ورودی به درون اتاق را کنترل کرد. در سمت چپ یا راست پرده یک طناب نصب می‌شود که با کمک آن می‌توانید مکانیم باز و بسته کردن پرده‌های کرکره‌ای را به راحتی تنظیم کنید.

پرده شید برای اتاق خواب مدرن

پرده‌های پلیسه

پرده پلیسه اتاق خواب را می‌‌توان در دسته‌بندی پرده‌های «مینیمال» قرار داد. این پرده به نحوی طراحی شده است که وقتی از دور به آن نگاه کنید، ساختاری سه بعدی و بسیار جذاب را مشاهده خواهید کرد. شاید بپرسید که دلیل اصلی این موضوع چیست؟ در پاسخ به این پرسش رایج باید بگوییم که وجود یک سری چین‌های مشخص بر روی بدنه پرده منجر به ایجاد چنین حالت خاصی می‌شوند.

پرده‌های پلیسه اندازه نسبتاً کوچک‌تری در مقابل سایر پرده‌های اتاق خواب دارند. همچنین این مدل پرده به دلیل قابلیت نصب در چهارچوب پنجره، در پاره‌ای از موارد آن‌ها را برای پوشش درب تراس نیز به کار می‌گیرند. این پرده‌ها نیز به سمت بالا باز و بسته می‌شوند. به طور کلی باید بیان کرد که این مدل پرده اتاق خواب واقعاً جذاب است و در همان نگاه اول نظر شما را به خود جلب می‌کند.

پرده‌های پانچ

پرده پانچ اتاق خواب یک مدل باشکوه و مدرن است که می‌توانید از آن استفاده کنید. نام این پرده‌ها نیز به ساختار آن‌ها ارتباط دارد، زیرا در قسمت فوقانی آن‌ها چندین سوراخ بزرگ (punch-hole) قرار گرفته است که میل پرده دقیقاً از میان آن‌ها می‌گذرد. این پرده‌ها علاوه بر اتاق خواب، برای پذیرایی نیز مناسب هستند.

یکپارچه بودن پرده‌های پانچ را می‌توان راز اصلی زیبایی آن‌ها دانست. میله ریلی این پرده‌ها معمولاً از جنس فلز ساخته می‌شود، اما در پاره‌ای از موارد مدل چوبی آن‌ها نیز به فروش می‌رسند. نصب کردن این مدل پرده‌ها چندان دشوار نیست، البته باید در این امر نهایت دقت خود را به کار بگیرید. جنس پارچه پرده پانچ باید باکیفیت باشد. این نوع پرده از قدیم در منازل وجود داشته و شما هم مطمئناً در منزل خود و یا آشنایانتان دیده‌اید؛ اما آن چیزی که به تازگی وارد بازار شده، تغییراتی داشته که راحتی انتخاب و استفاده مشتریان را میسر کرده است. در ادامه به معرفی معروف‌ترین این نوع پرده‌ها می‌پردازیم:

پرده پانچ آماده

اولین نوع از این دسته محصولات، پرده آماده و یا به طور صحیح پرده آماده به نصب است. دلیل نام‌گذاری پرده به این نام، ابعاد ثابت آن (عرض ۱۴۰ و ارتفاع ۲۸۰ سانتی‌متر) است. مشتری بعد از خرید این محصول دیگر نیاز به انتخاب خیاط برای دوخت و‌ دوز ندارد و مستقیم آن را به میل پرده خود نصب می‌کند. این محصولات بیشتر برای دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود.

پرده پانچ با ابعاد دلخواه

فرض کنید پنجره شما چه از نظر عرض و چه از نظر ارتفاع به گونه‌ای است که پرده آماده، به کار شما نمی‌آید، در این صورت شما باید به صورت اختصاصی و در ابعاد خاص پرده پانچ خود را سفارش دهید تا به اصطلاح به پنجره اتاق‌ خواب شما بشیند. بیشتر برای پنجره‌های بزرگ و دکوراسیون‌های کلاسیک از این مدل پرده استفاده می‌شود.

پرده پانچ چاپی و تصویری

این نوع پرده‌ها جدیدتر از سایر گزینه‌هاست. در این پرده‌ها تصاویر خاص بر روی پرده و با کیفیت بالا چاپ می‌شود. این نوع پرده‌ها بیشتر در اتاق‌خواب کودکان و نوجوانان طرفدار دارند.

انواع پرده پانچ

پرده‌های ورتیکال

پرده ورتیکال اتاق خواب محصولی است که ساختار آن کاملاً به صورت عمودی (Vertical) خواهد بود. این پرده‌ها از چندین نوار جداگانه تهیه شده‌اند که در فواصل بسیار کم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. پرده‌ ورتیکال مخصوص اتاق خواب معمولاً از نظر طرح و رنگ نسبت به سایر محصولات موجود در این رده متفاوت است و ظاهری ساده‌تر دارد.

این مدل پرده‌ها را می‌توان بدون نیاز به استفاده از تجهیزات پیچیده نصب کرد که خود یک مزیت عالی برای بسیاری از افراد به شمار می‌رود. در بعضی از پرده‌های ورتیکال از پارچه توری استفاده می‌شود تا جذابیت ظاهری آن‌ها به حد قابل قبولی افزایش پیدا کند. مناسب بودن ساختار و همچنین جنس این مدل پرده اتاق خواب باعث شده است تا عمر مفید بالایی داشته باشد و بتوان از آن‌ برای سال‌های متمادی استفاده کرد، آن هم بدون اینکه مشکلی برایش به وجود بیاید.

پرده‌های شب و روز

پرده شب و روز اتاق خواب یک مدل ویژه از پرده‌های شید به شمار می‌آيد، زیرا ساختار آن‌ها دقیقاً شبیه به هم است به نحوی که حتی طرح راه – راه را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد. تفاوت اصلی پرد‌‌ه‌های شب و روز با پرده‌های زبرا را می‌توان در جنس آن‌ها دانست. این مدل پرده‌ها دارای ضخامت بیشتری هستند، زیرا برای ساخت آن‌ها از چند لایه آستر استفاده می‌شود.

پرده‌های شب و روز شامل یک لایه توری هم هستند که ضخامت کمتری نسبت به لایه آستر دارد. ترکیب این دو لایه در کنار هم موجب می‌شود تا با پرده‌ای مواجه باشیم که بسته بودن آن جلوی ورود هرگونه نور به درون اتاق را می‌گیرد. این پرده‌ها در سایز‌های مختلف به فروش می‌رسند و در پاره‌ای از موارد آن‌ها را با نام پرده دوبل رول نیز معرفی می‌کنند.

دسته‌بندی پرده‌ها بر اساس اندازه

می‌‌‌توان پرده اتاق خواب را بر اساس اندازه آن‌ها نیز دسته‌بندی کرد. در این حالت با دو دسته اصلی روبرو هستیم که عبارت‌اند از پرده‌های کوتاه و پرده‌های بلند. شما باید با توجه به نوع پنجره‌ای که پرده باید در کنار آن نصب شود از بین این موارد گزینه موردنیاز خود را انتخاب کنید. شایان ذکر است که برخی از پرده‌ها تنها در یکی از این مدل‌ها به تولید می‌رسند. به عنوان مثال،‌ پرده‌های شید معمولاً در دسته‌بندی کوتاه قرار می‌گیرند‌، زیرا مدل بلند آن‌ها چندان جذاب نخواهد بود. پرده کوتاه برای اتاق خواب برای کاربرانی مناسب است که یک پنجره معمولی و کوچک را در این بخش از منزل خود به کار گرفته‌اند.

از پرده بلند برای اتاق خواب بیشتر در مواردی استفاده می‌شود که با پنجره‌های خاص طرف هستیم. در این حالت می‌توان از پرده‌های ورتیکال و یا پانچ کمک گرفت، زیرا این محصولات به صورت ویژه برای این مدل پنجره‌ها ساخته می‌شوند. امروزه هم مدل‌های بلند و هم مدل‌های کوتاه به راحتی قابل خریداری هستند و به صورت آنلاین در دسترس شما قرار می‌گیرند.

پرده زبرا برای اتاق خواب

پرده‌های جذاب برای عروس‌خانوم‌ها

پرده اتاق خواب عروس باید آنچنان زیبا باشد که نگاه همه افراد به سمت آن خیره شود. به همین دلیل است که امروزه جهت تولید این مدل پرده‌ها از پارچه‌های جذاب و لطیف استفاده می‌شود. از بین این پارچه‌ها باید به مواردی همچون ابریشم و کتان اشاره کنیم. البته در کنار این دو مورد از متریال‌ دیگری همچون حریر نیز می‌توان استفاده کرد (این متریال قیمت پرده را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد).

در طراحی پرده‌های اتاق خواب برای عروس باید ترکیب رنگی زیبا و در عین حال جذابی را به کار برد. به عنوان مثال، می‌‌توان به سراغ پرده‌هایی رفت که به رنگ صورتی و یا آبی آسمانی هستند، البته رنگ طلایی نیز یک انتخاب بسیار خوب در این رابطه به شمار می‌رود. لازم نیست که حتماً به سراغ پرده‌هایی باشید که به رنگ سفید تولید شده‌اند.

این پرده‌ها معمولاً با توجه به سبک طراحی کلاسیک به تولید می‌رسند که در آن شاهد وجود چندین طاق در قسمت بالایی پرده هستیم تا بر شکوه و زیبایی آن‌ها افزوده شود. پرده‌های اتاق خواب عروس باید از نوع بلند باشند تا به خوبی فضای پنجره را پوشش دهند و حریم خصوصی زوج‌های جوان را حفظ کنند.

پرده مناسب برای اتاق خواب کوچک

تزئین و دکور کردن یک اتاق که اندازه بزرگی ندارد می تواند دشوار باشد ، زیرا می خواهید علاوه بر اینکه فضا بزرگتر به نظر بیاید ، اتاق جذاب نیز باشد . انتخاب پرده مناسب می تواند با ورود حداکثر نور به داخل اتاق ، فضا را بزرگتر و جادار تر نشان دهد . در این مقاله نکات کلیدی در مورد انتخاب پرده مناسب برای اتاق کوچک برای شما بیان شده است.

انتخاب رنگ پرده مناسب برای اتاق کوچک

هنگام مواجهه شدن با یک فضای محدود و کوچک ، رنگ های روشن بهترین گزینه برای اطمینان از جادار نشان دادن فضا می باشد. با انتخاب یک پرده با رنگ روشن می توانید اطمینان حاصل کنید که حتی اگر پرده کاملا بسته باشد ، شما در اتاق احساس تاریکی یا کسلی نمی کنید . حتی توصیه ما برای پرده اتاق هایی که کوچک تر هستند این است که علاوه بر استفاده از رنگ های روشن از پارچه های شفاف و توری نیز استفاده شود تا حداکثر نور بتواند وارد شود.

از پارچه های ضخیم مانند مخمل و کتان استفاده نکنید

پرده های پارچه ای از جنس مخمل و کتان به دلیل اینکه از مواد ضخیم ساخته شده اند ، هنگام بسته شدن می توانند تمام نور را از اتاق شما دور کنند . اگر می خواهید از پرده پارچه ای برای اتاق کوچک خود استفاده کنید بهترین گزینه پرده های پارچه ای حریر می باشد که به راحتی نور را به داخل اتاق انتقال می دهد ، در غیر این صورت می توانید از پرده های زنجیری و بلایندها که امکان سایه روشن شدن دارند استفاده کنید.

از طرح های مینیمال بهره ببرید

سعی کنید پرده ای انتخاب کنید که شلوغ و پر نقش و نگار نباشد ، به دنبال چیزی باشید که در دکوراسیون مینیمال ( ساده سازی ) بیشتر رواج دارد ، مانند پرده های شید و زبرا ساده . این طرح از پرده ها به شما اجازه می دهد تا اتاق کوچک شما علاوه بر داشتن نور کافی بسیار مرتب و منظم به نظر بیاید.

پرده کرکره برای اتاق خواب

پنج نکته برای اینکه بهترین انتخاب را برای پرده اتاق خواب داشته باشید !!

فرض کنید که یک پرده حریر برای اتاق خواب خود در نظر گرفته‌اید که بسیار زیبا است و حتی ممکن است آن را گران خرید باشید. با نصب این پرده (اگر آستر نداشته باشد) از خانه های دیگر به راحتی می توانند خانه شما را ببینند و حریم خصوصی‌تان از بین خواهد رفت. در نتیجه در اتاق خودتان نمی‌توانید احساس راحتی داشته باشید و تنها دلیل آن، انتخاب نادرست شماست. در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را که باید حین انتخاب پرده مناسب اتاق خواب به آن ها اهمیت دهید را بازگو کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در انتها هم می‌خواهیم 3 نوع پرده را که تمامی این ویژگی‌ها را دارند به‌شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید و از این نکات به سادگی نگذرید.

انتظارتان از پرده اتاق خواب چیست؟

هنگام خرید پرده اتاق خواب ابتدا هدف خود را مشخص کنید. برخی از پرده را به عنوان یک کالای تزیینی استفاده می‌کنند و برخی دیگر فقط از آن برای جلوگیری از نور و حفظ حریم شخصی. اگر دوست دارید اتاق خواب شما همانند اتاق خواب های ویکتوریایی و رمانتیک جلوه کند، از پرده های مخمل و والان دار استفاده کنید و اگر سادگی را ترجیح می دهید، از پرده های کتان یا حریر ساده استفاده کنید و از پارچه های پر زرق و برق دوری کنید.

آیا شما فردی سحر خیز هستید؟

شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند با تابیدن اولین پرتوهای نور خورشید و طلوع آفتاب بیدار شوند؟ یا از ورود نور صبحگاهی بیش از حد فراری هستید؟ اگر دوست دارید اتاقی پر نور داشته باشید، بهتر است از پرده های نازک مانند حریر استفاده کنید تا نور آفتاب به خوبی وارد اتاق شود. اگر از طرفداران تاریکی و نور کم هستید، پرده حریر برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. برای پرده های حریر بهتر است آستر داشته باشند تا در هنگام شب که از بیرون به داخل دید دارد، پرده آستری بکشید و با استفاده از دو لایه پرده، حریم خصوصی خانه را حفظ کنید. پرده بلک اوت برای اتاق خواب نیز برای کسانی که دوست ندارند نور زیادی وارد منزلشان شود انتخاب مناسبی است. زیرا به کمک آن ها می توان از ورود نور به طور کامل جلوگیری کرد. با نصب این مدل پرده فضای داخل اتاق خواب شما کاملا تاریک می‌شود.

پرده پانچ برای اتاق خواب

انتخاب رنگ پرده اتاق خواب

رنگ پرده اتاق خواب باید تضمین‌کننده آرامش شما باشد، بنابراین لازم است که حتماً به بحث روانشناسی رنگ‌ها در این زمینه توجه داشته باشیم. بر اساس همین نظریه، رنگ‌هایی همچون قرمز نباید در ساختار کلی اتاق خواب قرار بگیرند. این در حالی است که رنگ‌هایی همچون آبی و یا صورتی کم رنگ یک انتخاب بسیار خوب به شمار می‌روند.

شما می‌توانید به سراغ رنگ‌های تیره و جذابی همچون مشکی و یا قهوه‌ای هم بروید. برخی از پرده‌ها دارای طرح و نقش نسبتاً پیچیده‌ای هستند که ترکیب‌های رنگی متنوعی در آن‌ها به کار گرفته شده است. در کنار مباحثی همچون روانشناسی رنگ و نوع دکوراسیون اتاق خواب، باید سلیقه خود را نیز مدنظر قرار دهید. این شما هستید که تصمیم نهایی را در این رابطه می‌گیرید.

ابعاد مناسب پرده

ابتدا پنجره اتاق خواب خود را اندازه بگیرید. پرده را از ده سانت بالا تر از پنجره نصب کنید و به آن اجازه دهید تا پایین دیوار بیاید به کف اتاق برسد. این گونه سقف اتاق خواب شما بلندتر دیده می‌شود و باعث خواهد شد فضا بزرگ تر به نظر برسد. همچنین به کار بردن پارچه زیاد در خانه باعث می شود که حس گرم و راحت بودن به فضا اضافه شود و اتاق سرد و بی روح به نظر نرسد. پرده اتاق خوب کوتاه، معمولا خانه را برهنه و بی روح جلوه می دهند مگر اینکه بخواهیم از پرده‌های مکانیزم دار مثل شید و زبرا استفاده کنید.

انتخاب سبک پرده اتاق خواب

برای انتخاب بهترین سبک پرده برای اتاق خواب خود، باید به سبک کلی دکوراسیون اتاق توجه کنید. اگر اتاق خواب شما مدرن است و تخت خواب و وسایل مدرن در آن قرار دارد، حتما از پرده های مدرن استفاده کنید. اما اگر تخت خواب شما سلطنتی است، بهتر است پرده ها را نیز هماهنگ با آن‌ها در نظر بگیرید. پارچه های مخمل با نقش و نگارهای کلاسیک بسیار مناسب منازلی با دکوراسیون کلاسیک هستند. پرده زبرا و پرده شید جزو پرده‌های مدرنی هستند که به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این محصولات در رنگ های مختلف و حتی طرح دار در بازار یافت می‌شوند. همچنین می توانید طرح مورد علاقه خود را سفارش دهید تا برای شما چاپ کنند.

پرده پلیسه برای اتاق خواب

ایده‌هایی برای خرید و نصب پرده اتاق خواب مدرن

چنانچه به دنبال یک پرده اتاق خواب مدرن هستید، می‌توانید به سراغ مدل ورتیکال و یا پانچ بروید. هر دوی این محصولات برای چنین اتاق خواب‌هایی عالی خواهند بود. اگر قصد دارید جذابیت پرده شما بیشتر به چشم آید، لازم است پرده‌هایی را انتخاب کنید که رنگ آن‌ها با رنگ دیوار و دکوراسیون اتاق کمی کنتراست یا تضاد داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر دیوارهای درون اتاق خواب شما به رنگ خاکستری‌ هستند، بهتر است پرده‌ای را انتخاب کنید که در طیف رنگی روشن قرار داشته باشد. توجه به یراق‌آلات در این پرده‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باید آن را به عنوان یک موضوع جدید در نظر بگیرید. منظور از یراق آلات وسایلی همچون میل پرده، طناب پرده و… است. خوشبختانه این تجهیزات نیز متنوع هستند. در ادامه چند توصیه مهم برای داشتن یک اتاق خواب مدرن به شما ارائه می‌کنیم:

پرده‌های سراسری برای اتاق‌خواب

استفاده از پرده‌های سراسری یکی از ایده‌های بسیار خوب برای پنجره‌های اتاق‌خواب است. این پرده‌ها به طور کامل مقابل پنجره‌ها قرار می­گیرند و در این صورت هیچ روزنه و راه نفوذی برای ورود نور وجود نخواهد داشت. اگر بخواهید کمی نور وارد محیط شود، باید پرده را از سمت چپ یا راست کمی کنار بزنید.

ایده پرده سراسری برای اتاق‌خواب‌هایی با پنجره‌های فراوان و طویل بسیار مناسب است. این پرده‌ها به طور کامل پنجره‌ها را پوشش می‌دهند و برای کسانی که می‌خواهند حریم خصوصی آن‌ها کاملاً حفظ شود، مناسب­تر هستند. پرده‌های سراسری بلند بوده و علاوه بر قاب پنجره دیوارهای پایین را هم پوشش می‌دهند.

شما می‌توانید از جنس‌های مختلفی برای این مدل از پرده اتاق خواب جدید و مدرن استفاده کنید. اگر تاریکی کامل اتاق برای شما خیلی مهم است، باید از پرده­های ضخیم استفاده کنید. بهترین انتخاب برای افرادی که هنگام خواب شب نیاز به تاریکی مطلق دارند، پرده‌های سراسری ضخیم است.

انتخاب پرده‌هایی با طرح­های مشابه با دکوراسیون اتاق‌خواب مدرن

یک نوع پرده مدرن مخصوص اتاق خواب که در سال­های اخیر ترند شده، پرده‌هایی در طرح‌های مشابه با طرح اتاق‌خواب شما است. به‌عنوان‌مثال، استفاده از پرده‌هایی در طرح‌های مشابه با طرح دیوارها و تابلوهای نقاشی، اتاق‌خواب شما را خیلی به‌روز و زیبا نشان می‌دهد.

برای ایجاد این هماهنگی می‌توانید میله پرده را متناسب با رنگ مبلمان و تخت خود انتخاب کنید. ایجاد دو المان مشابه، زیبایی منحصر به فردی به اتاق‌خواب شما می‌بخشد. علاوه بر آن، این روزها پرده‌های طرح‌دار پارچه‌ای بسیار ترند شده­اند و استفاده از آنها جلوه زیبایی به محیط منزل به‌ویژه اتاق‌های خواب می‌بخشد. این نوع پرده اتاق خواب مدرن به‌ویژه برای اتاق‌خواب کودکان و نوجوانان مفید است؛ زیرا اتاق آن­ها را از حالت کسالت و سادگی خارج می‌کند.

استفاده از پرده‌های دولایه برای اتاق‌خواب مدرن

استفاده از پرده‌های دولایه یکی دیگر از ایده‌های پرده ی اتاق خواب مدرن است. این پرده‌ها حریم خصوصی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند و کمک می‌کنند که خواب راحت و پر آرامشی را تجربه کنید. پرده‌های دولایه انواع مختلفی دارند و از لایه‌های ضخیم تا نازک تولید می‌شوند. اغلب از پارچه‌های نازک برای لایه زیرین این پرده استفاده شده و از پارچه­های ضخیم‌تر مانند کتان برای لایه رویی استفاده می‌شود. برای تنظیم نور با این نوع پرده، کافی است که لایه رویی را کنار بزنید تا فقط لایه زیرین پنجره‌ها را بپوشاند.

پرده‌های دولایه کتان ضخامت بالایی دارند و مانع دیده‌شدن فضای داخلی اتاق‌خواب می‌شوند. برخی مدل‌ها هم از یک‌لایه تور همراه با یک‌لایه مخمل، کتان یا پارچه پلی‌استر تشکیل شده‌اند که نور بیشتری را به داخل هدایت می‌کنند، با این حال حریم خصوصی شما را حفظ کرده و اجازه نمی‌دهند داخل اتاق شما دیده شود.

پرده مدرن برای اتاق خواب

پرده‌ها را به شیوه‌های جدید نصب کنید

اگر به دنبال یک ایده برای مدرن‌تر کردن محیط اتاق‌خواب هستید، می‌توانید یک کار جدید را امتحان کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید پرده اتاق خواب مدرن خود را از انتهای دیوار و بالاتر از قاب پنجره نصب کنید. علاوه بر اینکه این ایده کاملاً نو و جدید است، کمک می‌کند فضای اتاق‌خواب شما بزرگ‌تر و دیوارها طولانی‌تر به چشم بیایند. این ایده ظاهر اتاق‌خواب شما را به کاخ‌ها و استراحتگاه‌های قدیمی تبدیل می‌کند که در نوع خود بسیار شگفت‌انگیز و جذاب است.

نصب پرده‌ها در قسمت جلویی تخت خواب می­تواند یک ایده متفاوت دیگر برای شما باشد. می‌توانید کمی رمانتیک عمل کرده و دورتادور تختخواب خود را با یک پرده توری تزیین کنید. این ایده فضای اتاق‌خواب شما را بسیار شیرین و دلچسب می‌کند. علاوه بر آن، نصب پرده روی تخت کمک می‌کند که چشمان شما با آفتاب اذیت نشود و شما آرامش بیشتری هنگام استراحت داشته باشید.

از یک رنگ متضاد و زنده استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های متضاد در اتاق‌خواب یکی دیگر از ایده‌های انتخاب پرده مدرن است. این ایده برای اتاق‌خواب‌هایی با رنگ‌های کسل‌کننده و خنثی مانند سفید، طوسی و کرم ایده فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و فضا را از آن حالت سادگی و کسالت‌بار خارج می‌کند.

استفاده از رنگ‌های متضاد و تند هیجان بالاتری به اتاق‌خواب می‌دهد. اگر اتاق‌خواب شما فقط برای خواب و استراحت نیست و کارها و فعالیت‌های روزمره را هم در اتاق خود انجام می‌دهید، این ایده واقعاً معجره می‌کند. رنگ‌های مات، خنثی همیشه حالت خواب‌آلودگی را القا می‌کنند. شما با ورود به همچنین اتاقی دیر یا زود کسل می­شوید و خوابتان می‌گیرد، پس بهتر است برای آیتم‌هایی مانند پرده، مبلمان و لوازم دیگر از رنگ‌های شادتر و پرانرژی‌تر استفاده کنید.

نکته آخر

اگر قصد خریداری پرده اتاق خواب جدید را دارید لازم است محصولات مدنظر خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. «سروین دکور» با فراهم کردن انبوهی از این پرده‌ها در مدل‌های مختلف تلاش دارد تا به کلیه نیازهای کاربران عزیز خود پاسخ دهد. محصولات ما از نظر کیفیت حرف اول را می‌زنند.

پرده اتاق خواب شما باید علاوه بر جذابیت ظاهری، از نظر دوخت و مرغوبیت کلی نیز در سطح مناسبی قرار بگیرد. تمامی محصولات سروین دکور با توجه به همین موضوع مهم انتخاب شده‌اند. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این پرده‌ها هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید.