چگونه پرده ها می توانند یک اتاق خواب دنج ایجاد کنند؟
چگونه پرده ها می توانند یک اتاق خواب دنج ایجاد کنند؟

به گفته کارشناسان بدن ما بعد از یک روز کار خسته کننده به 7 الی 9 ساعت خواب آرام احتیاج دارد . خوب خوابیدن از مهمترین عوامل شروع یک روز پربار و پر ارنرژی می باشد . اما یک اتاق خواب دنج فقط مخصوص خوابیدن نیست ، اتاق خواب یک فضای شخصی است که باید مکانی برای آرامش و آسایش باشد . سال هاست که طراحان دکوراسیون داخلی ایده هایی برای زیباتر شدن و آسایش بیشتر اتاق خواب ارائه می دهند ، این طرح ها هم میتواند برای خانه هایی با طرح های کلاسیک اجرا شود و هم سبک های مدرن و هدف تمام آنها تنها آسایش بیشتر است .

نقش پرده در ایجاد اتاق خواب دنج

پرده ها همواره می توانند نقش پر رنگی در راحتی و آسایش شما داشته باشند ، این امر در مورد اتاق خواب نیز صادق است . اتاق خواب مکانی است که بیشتر اوقات خالی می باشد و معمولا فقط شب ها و صبح ها مورد استفاده قرار می گیرد . درست زمانی که احتیاج به استراحت دارید در نتیجه یک سری موارد حتما باید رعایت شود . بیایید با هم چند مورد مهم انتخاب پرده برای ایجاد یک اتاق خواب دنج را که باید در نظر گرفت با هم مرور کنیم :

  • کنترل دما

بیشترین تاثیری که یک پرده می تواند داشته باشد کنترل دماست . از آنجا که بیشتر انتقال دما از طریق پنجره ها اتفاق می افتد ، پرده هایی که برای آنها انتخاب میکنید نقش مهمی در کاهش و یا افزایش دما می تواند داشته باشد . برای اینکه بتوانید انتقال هوای بیرون به داخل و برعکس را بیشتر کنترل کنید میتوانید از پرده هایی با مواد ضخیم تری استفاده کنید . به طور مثال کرکره های چوبی نسبت به کرکره های فلزی عایق بهتری می باشد و یا پرده های شید رول به جهت ظاهر یکپارچه ای که دارند میتوانند برای شما مفید باشند . نکته دیگری که در زمینه نصب پره برای ایجاد یک اتاق خواب دنج باید در نظر بگیرید فاصله کمتر پرده نصب شده با پنجره می باشد ، هر چقدر این فاصله کمتر باشد امکان انتقال دمای بیرون و داخل کمتر است.

پرده شید رول برای کنترل دمای ورودی

  • کنترل نور

نور زیاد عامل مهم دیگری است که به شدت می تواند آرامش شما را مختل کند . بخصوص برای افرادی که دیرتر از خواب بیدار می شوند ، خانم های خانه دار و کودکان خردسال که احتیاج به خواب نیمروزی دارند . همچنین اگر در روزهای تعطیل بخواهید در اتاق خواب دنج خود با لپ تاپ کار کنید نور زیاد ممکن است علاوه بر مزاحمت باعث آسیب رساندن به چشم شما شود .

برخی پرده ها هستند که میتوانند نور را به شکل بهتری کنترل کنند ، به طور مثال پرده های زبرا ، پرده هایی هستند که در امکان سایه شدن و تنظیم نور خورشید را دارند تا در مواقع لزوم جلوی عبور نور را گرفته و اتاق را تاریک کنیم .

پرده زبرا برای کنترل نور ورودی

  • حریم خصوصی و منظره بیرون

شما برای داشتن یک اتاق خواب دنج به ترکیبی از منظره بیرون و حفظ حریم خصوصی نیاز دارید ، برای این منظور هم میتوانید از پرده زبرا استفاده کنید اما پرده ای که برای این قابلیت میخواهیم به شما معرفی کنیم پرده های شب و روز و یا دبل شید هستش . این پرده ها که به صورت دو لایه می باشد و از یک لایه تور و یک لایه آستر تشکیل شده می تواند کمک زیادی به شما بکند . به این صورت که در طول روز برای مشاهده فضای بیرون از قسمت تور مانند آن استفاده کنید و شب هنگام جهت جلوگیری از دید به داخل قسمت آستر آن را پایین کشیده تا به طور کامل حریم خصوصی شما حفظ شود.