پرده ها در سال 2022 چه تغییراتی خواهند کرد ؟
تغییرات شگفت انگیز پرده ها در سال 2022 همزمان با مد روز

پرده ها و دراپه ها یکی از مهمترین اجزای هر اتاقی هستند. آنها می‌توانند محل زندگی یا دفتر شما را کاملا متحول کنند. امروزه خرج کردن چند میلیون تومان برای خرید و ساخت پرده امری عادی و طبیعی است، اما نکته اصلی اینجاست که برای خرید پرده در سال 2022 دیگر نیازی به صرف هزینه های بسیار زیاد برای پرده های کلاسیک جهت پوشش پنجره نیست.

پرده ها به طور‌کل دو هدف اصلی دارند. مورد اول کاربردی است که می‌توانند جلوی نور خورشید را بسته به نیاز شما بگیرند، شدت این خاصیت در پرده های مختلف متفاوت است در نتیجه شما هنگام خرید باید نهایت دقت را انجام دهید تا متضرر نشوید. مورد دوم بحث زیبایی پرده ها و سبک دهی به محیط است، که در این مورد بیشتر مردم سعی میکنند دکور منزل و یا محل کارشان را طبق مد روز پیش ببرند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم، پرده ها هم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و دیگر خبری از ساخت و دوخت پرده های حجیم کلاسیک با والان های بلند نیست. در سال 2022 شکل و شمایل پرده ها به سمتی خواهد رفت که مانند تلفن همراهتان هوشمند خواهد شد !! پس شما هم اگر قصد تجهیزات دکوراسیون منزل یا محل کارتان را دارید از این قافله عقب نمانید.

پرده کرکره هوشند

پرده کرکره جزو کلاسیک ترین و قدیمی ترین نوع پرده های افقی است که امروزه نیز به طور گسترده بخصوص در مراکز تجاری و اداری استفاده می‌شود. این پرده که دارای دو نوع فلزی و چوبی است، به سادگی در نصب و کاربردی بودن آن معروف است. اما امروزه این کرکره ها نیز هوشمند شدند یعنی از راه دور و یا به واسطه فناوری های هوشمند نیز کنترل می‌شوند.

این نوع پرده ها هواره نقش پررنگی در دکوراسیون خانه و یا محل کار داشته‌اند بویژه این که در سال 2022 بیشتر هم خواهد شد، و به راحتی می‌توانند از طریق اینترنت با سایر دستگاه های هوشمند مانند چراغ ها و … هماهنگ شوند برای کنترل دما، امنیت و بسیاری از کاربردهای دیگر. سال 2020، سال استفاده همه جوره از اینترنت است و شما اگر بخواهید به‌روز باشید باید خود را با شرایط و تکنولوژی هماهنگ کنید.

مهمترین مزیت کرکره های هوشمند این است که شما می‌توانید در هر زمان و هر مکان با گوشی هوشمند خود، کنترل کاملی بر روی پرده و عبور نور داشته باشید و این یعنی در سال 2022 تمامی وسایل شما به اینترنت وصل خواهند شد. به طور مثال وقتی از خانه خود خارج میشوید و یادتان می‌رود که کرکره را پایین بکشید، با یک کلیک می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نقش پرده هوشمند در دکوراسیون های مدرن چیست؟!

پرده هوشمند شید رول برقی

پرده های شید هوشمند

اگر نور ورودی برای شما خیلی مهم است و از طرفی نمی‌خواهید نور خورشید شما را آزار دهد و یا باعث آسیب رساندن به وسایل منزلتان شود، شید رول ها بهترین گزینه هستند. تنوع پرده شید بسیار بالاست، به طور مثال نوع اسکرین آن، نور زیادی را وارد منزل می‌کند، از طرفی پرده شید بلک اوت به طور کامل جلوی عبور نور را می‌گیرد. پرده زبرا نیز همانطور که می‌دانید قابلیت سایه روشن کردن نور ورودی را دارد.

در منازل مدرن بسیار پیش آمده که کلیه پنجره ها با شید رول و زبرا پوشانده شده است. این پرده های هر کدام یک زنجیر جهت کنترل نور و باز و بسته شدن دارد. انتظار ندارید که در سال 2022 برای تنظیم نور هر کدام از پرده ها به  آن اتاق رفته و زنجیر پرده را بالا و پایین کنید !!!

تمامی این پرده ها می‌توانند به یک ریموت وصل شود (تا 99 پرده) و با هم بالا و پایین رود، جالب تر آنکه پرده های شید را میتوان به سیستم هوشمند منزل نیز وصل نمود. همچنین پرده شید از آنجا که دامنه وسیعی از مدل ها را شامل می‌شود، از آن ها می‌توان در آشپزخانه، اتاق خواب و مراکز اداری و تجاری استفاده کرد.

پرده پلیسه در سال 2022

با پیشرفت تکنولوژی و کوچک شدن خانه‌ها، سبک دکوراسیون رو به مدل‌های ساده، کم حجم و مینیمال آورده است. یکی از اصول اولیه سبک مینیمال ساده بودن و کم حجم بودن اجزای خانه است. در سال 2022 کمتر کسی سراغ پرده های حجیم با والان های پرچین می‌رود. پرده پلیسه با ظاهری بسیار ظریف اما مقاوم و کاربردی در رنگ ها و طرح های مختلف می‌تواند پنجره های شما را کاملا متحول کند.

این پرده های ظریف پشت چهارچوب درب و پنجره شما نصب شده و علاوه بر فضای کمی که می‌گیرد ، با درب پنجره شما باز و بسته شده و دیگر نیازی نیست برای عبور و مرور پرده خود را کنار بزنید. همچنین این پرده ها همانند شید‌ها دارای نوع زنجیری نیز هستند که می‌توانید آنها را نیز به سیستم هوشمند وصل کنید.

در سال 2022 مطمئنا خیلی چیزها تغییر خواهد کرد، از جمله اجزای دکوراسیون و صنعت پرده. بنظر شما در سال جدید چه موارد دیگری دچار تغییرات شدید و محسوس خواهد شد ؟