نکات قبل از نصب پرده اتوماتیک
4 نکته که باید پیش از نصب پرده های اتوماتیک برقی بدانید

پرده های اتوماتیک نیازی به معرفی شدن به صاحبان خانه ندارند. آن ها مدت زیادی است که در بسیاری از منازل استفاده میشوند و محبوبیت بالایی بین مشتریان دارند. دلیل اصلی این موضوع، ویژگی های زیادی است که این پرده ها دارند. آن ها به دلیل میزان صرفه جویی بالایی که در مصرف انرژی دارند، معروف اند. همانطور که می دانید، شیشه عایق ضعیفی است و مقدار زیادی از گرما از طریق شیشه پنجره هایی که در همه جای خانه نصب شده اند اتلاف می شود. در صورت عدم عایق بندی مناسب، این پنجره ها می توانند خانه را به فضایی سرد در ماه های سرد زمستان تبدیل کنند. خانه از هر نوع گرمایی عاری می شود و این در روزهایی که بیرون یخبندان است به وضوح حس می شود. صاحبان خانه به دنبال راه هایی برای بهبود عایق بندی خانه هستند و یکی از این گزینه ها پرده ها هستند حال چه بهتر که این پرده ها به صورت اتوماتیک باشند.

پرده های اتوماتیک کم مصرف

پرده های شید اتوماتیک، با به دام انداختن هوا باعث ایجاد یک عایق بین پنجره و خانه می شود. هوای گرم داخل خانه که توسط سیستم گرمایشی ایجاد شده است نمی تواند به راحتی از این پرده عبور کند و داخل خانه محبوس می شود. این بدان معناست که بخاری یا شوفاژ مجبور نیست برای گرم نگه داشتن خانه به خود فشار بیاورد. این موضوع باعث افزایش بازدهی انرژی وسایل گرمایشی می شود و به  این ترتیب می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. پرده های اتوماتیک طراحی کاربر پسندی دارند و برای کسانی که کودک یا حیوان خانگی دارند محیطی امن ایجاد می کنند. از آن ها سیمی آویزان نیست که خطرناک باشد و زیبایی خانه را از بین ببرد. با پرده های اتوماتیک بی سیم و برقی، خانه خود را به فضایی دنج، گرم و زیبا برای زندگی خود و عزیزانتان تبدیل کنید.

همچنین بخوانید: نحوه اندازه گیری پرده پارچه ای

پرده زبرا اتوماتیک ریموت دار

نکاتی مهم برای نصب پرده های اتوماتیک بی سیم

روند نصب پرده های اتوماتیک بی سیم آسان است و می توانید خودتان آن ها را نصب کنید. تنها انجام چند مرحله ساده و سپس خواهید دید که می توانید به راحتی از پرده هایتان لذت ببرید. به نکاتی که در ادامه خواهید دید توجه کنید تا مطمئن شوید پرده های اتوماتیک خود را به درستی نصب کرده اید:

  1. قبل از خرید پرده های بی سیم مطمئن شود که پنجره ها را به درستی اندازه گیری کرده اید. هنگام اندازه گیری پنجره ها باید دقت کنید تا اندازه پرده ای که برای پنجره های خود لازم دارید را به درستی تعیین کنید. این باعث می شود که پرده ها به درستی روی پنجره قرار بگیرند. اگر بزرگ تر باشد، به خوبی داخل قاب پنجره نمی نشیند و اگر هم خیلی کوچک باشد، در کناره های پنجره فضایی خالی ایجاد می کند و باعث ورود نور زیاد و اتلاف هوای گرم می شود.
  2. تصمیم بگیرید که می خواهید پرده شید یا زبرا اتوماتیک خود را داخل قاب پنجره نصب کنید یا خارج از آن!؟ پرده هایی که داخل پنجره نصب می شوند باعث می شوند پنجره ها بسیار تمیز و منظم به نظر برسند. به این نکته دقت کنید که پنجره باید به اندازه کافی فرو رفته باشند و دارای عمق لازم برای نصب پرده باشند. برای این نوع پرده ها، اندازه گیری باید کاملا دقیق و با ظرافت بالایی انجام شود. پرده هایی که خارج از قاب پنجره نصب می شوند کمی از اطراف پنجره را نیز در بر می گیرند. اندازه گیری این نوع پرده ها به اندازه نوع داخلی مهم نیست زیرا به هر حال قاب پنجره را به طور کامل در بر می گیرد.
  3. پس از اینکه پرده ها را تحویل گرفتید حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. نحوه نصب ممکن است با توجه به نوع پرده متفاوت باشد اما کلیت آن یکسان است. این پرده ها لوازمی که برای نصب به آن ها نیاز می شود را دارند. با دقت آن ها را بررسی کنید و توجه کنید که چیزی جا نیفتاده باشد. این لوازم هم برای پرده هایی که داخل قاب پنجره قرار می گیرند و هم برای آن هایی که خارج از قاب قرار می گیرند مورد نیاز هستند. پیچ گوشتی و دریل وسایلی هستند که برای نصب این پرده ها به آن ها نیاز دارید.
  4. یکی از مواردی که خیلی باید رعایت شود ، استفاده از محافظ برق می باشد. موتورهای پرده های برقی ممکن است بر اثر نوسان ناگهانی برق ،دچار سوختگی شود به همین دلیل حتما قبل از نصب از محافظ استفاده کنید.

پرده شید موتور دار

بعد از نصب پایه های پرده تنها کاری که باید انجام دهید این است که پرده را داخل پایه ها قرار داده و سیم اتصال را به برق وصل کنید. سپس پرده های شما قابل استفاده خواهند بود و شما میتوانید با ریموتی که در اختیار دارید پرده را بالا و پایین کنید.