نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری
نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری یک سری اصول و قواعدی دارد که اگر آن را رعایت کنید می توانید یک محصول مناسب برای منزل یا محل کار خود داشته باشید که سال ها بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. این محصول دارای یک سری ویژگی هایی باید باشد که در ادامه به آن می پردازیم :

هماهنگی کاغذ دیواری با سایر لوازم دکوراسیون

کاغذ دیواری باید از نظر سبک و رنگ با دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشد

می توان گفت مهم ترین قدم در انتخاب محصول ، ست کردن آن با سایر لوازم دکوراسیون می باشد ، البتا نه الزاما همرنگ به طوریکه رنگ ها در یک طیف یا مکمل یکدیگر باشند . از نظر سبک نیز باید با سبک منزل یا محل کارتان هماهنگ باشد به طوریکه اگر مبلمان شما دارای سبک کلاسیک است نباید از کاغذ دیواری مدرن استفاده کنید و بالعکس.

انتخاب کاغذ دیواری قابل شستشو

از انتخاب کاغذ دیواری های ارزان قیمت که قابل شستشو نیستند پرهیز کنید

اگر میخواهید هنگام نطافت دیوارها بعد از نصب با مشکل مواجه نشوید انتخاب کاغذ دیواری قابل شستشو از ضروریات خرید این محصول می باشد. بهترین نوع آن کاغذ دیواری می باشد که هم لایه بیرونی و هم لایه درونی آن با پوششی از جنس وینیل پوشانده شده است که علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارند از نفوذ آب نیز جلوگیری می کنند . بنابراین بهتر است از خرید کاغذ دیواری های ارزان قیمت که قابلیت شستشو ندارند پرهیز کنید . همچنین در هنگام خرید به علائم حک شده در پشت محصول نیز دقت کنید.

انتخاب نوع کاغذ دیواری متناسب با کفپوش شما

بهتر است برای فضاهایی با کفپوش های ساده از کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنید و بالعکس

نکته ای که بسیار اهمیت دارد هماهنگی بین این محصول و کفپوش خانه می باشد . در نگاه اول کف و دیوار در یک دید به نظر می آیند ، پس اگر هر دو ساده باشند فضا بی روح و کسل کننده می شود و اگر هر دو طرح دار باشند ، فضایی شلوغ و استرس زایی خواهید داشت . بنابر این بهتر است از کاغذ دیواری های طرح دار و گل دار برای فضاهایی با کفپوش ساده استفاده کنید و بالعکس.

کدام دیوار را ساده و کدام دیوار را گلدار بزنیم

بهتر است دیوار اصلی را گلدار و سایر دیوارها را ساده انتخاب کنید

بهترین گزینه را می توان ترکیبی از کاغذ دیواری گلدار و ساده می باشد . حال مهمترین پرسش این است که کدام دیوار را ساده و کدام دیوار را گلدار در نظر بگیرید ؟ کاغذ دیواری طرح دار یا گلدار را می بایست به گونه ای انتخاب کنید که نگاه اول نظر بیننده به آن جلب شود پس بهتر است دیوارهای اصلی یا مستر را گلدار و سایر دیوارها را از نوع ساده انتخاب کنید.

نکته : دیوار اصلی یا مستر دیواری است که بیشترین دید را دارد مانند دیوار هایی که هیچ در و پنجره ای بر روی آن نصب نشده است.