کاغذ دیواری گزینه مناسب برای پوشش دیوار
5 نکته درباره پوشش دیوارها که بایستی بدانید!

امروزه به روش های گوناگون می توان از انواع پوشش دیوار برای دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کرد. مهم نیست چقدر هزینه کنیم یا از چه نوع متریالی استفاده کنیم ، وظیفه اصلی یک طراح داخلی این است که با کمترین هزینه بیشترین بازده را برای ایجاد فضایی دلنشین و زیبا برای شما به وجود بیاورد.

در این مقاله قصد داریم با توجه به تجربه خود در زمینه دکوراسیون داخلی به برخی پرسش های مهم شما در زمینه انتخاب بهترین پوشش دیوار بپردازیم :

انتخاب متریال مهم ترین قضیه برای اتاق نشیمن

برای اتاق نشیمن بهتر است از متریال هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید مانند کاغذ دیواری های الیاف طبیعی و یا کاغذ دیواری های پارچه ای . زیرا این نوع متریال حس صمیمی و دوستانه ای به محیط و ساکنان آن می دهند.

کاغذ دیواری از جنس PVC انتخابی مناسب برای پوشش دیوار پذیرایی

کاغذ دیواری pvc هم تا حدودی رسمی هستند و هم مقاومت بالایی دارند ، از این رو می توانند گزینه مناسبی برای پذیرایی که در مواقعی تردد بالایی نیز دارند ، باشد

کاغذ دیواری برای پوشش دیوار

وجود رابطه مستقیم بین طرح دیوارپوش و بلند نشان داده شدن دیوارها

می توان با یک انتخاب هوشمندانه فضای خانه را بزرگ تر و دیوارها را بلندتر از آن چه که هست نشان دهیم . به طور مثال انتخاب کاغذ دیواری و یا دیوارپوش هایی که دارای خطوط عمودی هستند ، باعث بلندتر جلوه دادن دیوارهای منزل می شود و این نکته بخصوص برای افرادی که ارتفاع دیوارهای کمتری دارند می تواند بسیار مفید باشد.

همچنین استفاده از رنگ های روشن برای دیوار باعث باز شدن و بزرگ نشان داده شدن فضای خانه می شود.

رنگ ها را بیشتر بشناسید

بهتر است قبل از انتخاب پوشش دیوار آشپزخانه و یا سایر اتاق ها ابتدا از تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی اطلاعات کافی بدست بیاورید ( در این حالت می توانید از یک مشاور بهره ببرید ) ، رنگ ها باید به گونه ای باشد که با روحیه اعضای خانواده مطابقت داشته باشند زیرا هر رنگ حس متفاوتی به محیط القا میکند.

مراقب دیوارهای نم دار باشید

اگر قسمتی از دیوار شما به هر دلیل نم داشت ، در این صورت اصلا هیچ کدام از انواع کاغذ دیواری ها پیشنهاد نمی شود ، بهترین گزینه برای شما استفاده از دیوارپوش های pvc می باشد. این دیوارپوش ها در رنگ ها و طرح های متنوع مناسب برای تمامی مکان ها می باشد .

دیوارپوش پی وی سی برای دیوار نم دار

نکته آخر اینکه دنبال ارزانترین پوشش دیوار برای منزل خود نباشید ، سعی کنید متریالی انتخاب کنید که هم از نظر طراحی و هم از نظر دکوراسیون مناسب شما باشد.