نصب پارکت لمینت

آموزش نصب پارکت لمینت

اگر چه نصب پارکت لمینیت یک حرفه و هنر می باشد ، اما شما می توانید با کمی دقت و با کمک این مقاله آموزشی یک نصاب پارکت شوید و یا حداقل می توانید پارکت لمینت منزل خود را نصب کنید.

مرحله اول : آماده سازی (Setup)

تمیز کردن جهت نصب پارکت لمینت

1- قبل از نصب باید محیط را کاملا تمیز کنید تا عاری از هر گونه مواد زائد و گرد و خاک باشد. گرد و خاک باعث ایجاد اختلال در فرایند نصب می شود.

تراز کردن جهت نصب پارکت لمینت

2- به وسیله یک تراز کف منزل یا محل کار خود را بررسی کنید تا صاف باشد ، برای نصب پارکت لمینیت کف حتما باید صاف یا به عبارتی همباد باشد در غیر این صورت باید زیرسازی شود . ( اختلاف سطح تا 2 میلی متر قابل قبول است )

تنظیم دما جهت نصب پارکت لمینت

3- هنگام نصب لمینیت به این نکته باید توجه داشته باشد که دمای اتاق بین 22 تا 28 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 45 تا 65 درصد باشد.

چیدمان قبل از نصب پارکت لمینت

4- بعد از خرید پارکت ، آن ها را مطابق شکل بالا در محیط قرار داده ، درب جعبه ها را باز کنید و لمینیت ها را حدود 48 ساعت در محیط قرار داده تا با محیط شما سازگار شود.

مرحله دوم : نصب (Installation)

فوم برای نصب پارکت لمینت

1- ابتدا فوم را در کف اتاق پهن کرده ، دقت کنید فوم را به گونه ای پهن کنید که درز آنها به میزان 5 سانت روی هم قرار گیرد و سپس درزها را با چسب کاغذی بپوشانید. استفاده از فوم زیر پارکت علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به پارکت می شود همچنین به عنوان عایق صدا نیز بکار برده می شود.

– برای آشنایی با انواع فوم ها و کاربرد آن اینجا را کلیک کنید.

فاصله از دیوار برای نصب پارکت لمینت

2- هنگام نصب پارکت لمینت به این نکته توجه شود که این محصول باید 12 میل با دیوار فاصله داشته باشد ، به این فاصله درز انقباض گویند . قرار دادن این درز هنگام نصب مانع از آسیب دبدن ابن محصول در فصل سرما و گرما می شود.

ترتیب چیدمان در نصب پارکت لمینت

3- تایل بعدی را مطابق در یک ردیف در کنار تایل قبلی قرار دهید و سپس در 3 نقطه مشخص شده در شکل B به ترتیب با چکش پلاستیکی ضربه بزنید.

برش در نصب پارکت لمینت

4- به همین شکل یک ردیف را تا انتها ادامه دهید و تایل آخر را با دقت خط کشی و سپس با اره ببرید و نصب کنید تا یک ردیف کامل شود ، حتما 12 میل درز انقباض را در نظر بگیرید.

چیدمان آجری در نصب پارکت لمینت

5- جهت نصب پارکت لمینت ردیف دوم را به صورت آجری ببرید و به پارکت قبلی کلیک کنید و مانند شکل بالا با چکش ضربه بزنید.

6- به همین شکل تا انتها پارکت لمینیت ها را نصب کنید ، ممکن است در هنگام نصب به موانعی مانند لوله شوفاژ برخورد کنید ، بعد از اندازه گیری پارکت را به وسیله گردبر ببرید و با چسب 1*2*3 آن ها را به هم وصل کنید.

7- مرحله بعد نصب پارکت لمینت ، نصب قرنیز ها می باشد ، قرنیز ها را به گونه ای روی دیوار نصب کنید که فاصله 12 میلی متری درز انقباض را پر کنید.

برای اطلاع از انواع قرنیز ها و اینکه چه قرنیزی مناسب فضای شما می باشد اینجا را کلیک کنید.

نکته : نصب پارکت لمینت نیاز به ابزارهای دیگری نیز دارد ، در اینجا به چند نمونه آنها اشاره می کنیم:

1- گرده ماهی : از این ابزار جهت پایان کار یا بستن کار استفاده می شود ، مانند درب ورودی که پارکت باید بسته شود.

2- میانه : بین 2 اتاق از ابزار میانه استفاده می شود.

3- اسکوتی یا اسکوتیا : در برخی موارد که ارتفاع دیوار کمتر از 7 سانتی متر است مانند زیر درب سرویس بهداشتی که قرنیز نمی توان نصب کرد از این ایزار استفاده می شود.

لینک های مرتیط

شست شوی پارکت لمینت نحوه اندازه گیری پارکت لمینت کفپوش مناسب آشپزخانه تفاوت پارکت و لمینیت