براساس قیمت :

نمایش 1 - 4 کالا از 4

پرده شید بلک اوت

پرده شید بلک اوت، یکی از انواع پرده‌های شید است که برای تاریک کردن کامل فضای داخلی استفاده می‌شود. پرده بلک اوت را به نام پرده خاموشی هم می‌شناسند. شیدها پرده‌های مدرنی هستند که داخل قاب پنجره نصب می‌شوند. این پرده‌ها حریم خصوصی خوبی را ایجاد می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم بیشتر این محصول را شناسایی کنیم. با ما همراه شوید.

پرده شید بلک اوت چیست؟

پرده شید رول بلک اوت به طور اختصاصی برای تاریک کردن و ایجاد خاموشی مطلق در یک فضا ساخته شده است. اگرچه می‌توان پرده‌های شید را در نقاط مختلف خانه نصب کرد، اما معمولا این پرده را در اتاق‌خواب‌ها نصب می‌کنند. پرده شید نوعی پرده رولی است که با استفاده از یک اهرم به سمت بالا و پایین می‌رود. اگر بخواهید نور بیشتری وارد محیط کنید می‌توانید با استفاده از اهرم یا زنجیر دستی یا با کمک ریموت برقی پرده‌ها را به سمت بالا جمع کنید. میزان جمع ‌شدن پرده هم دست خودتان است و شما هر مقدار که بخواهید می‌توانید آن را بالا ببرید.

پرده خاموشی یا بلک اوت اتاق را کامل تاریک می‌کند و جلوی هر نوع نور چه طبیعی و چه مصنوعی را می‌گیرد. اگر به نور حساسیت داشته یا در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که میزان ورود نوری بالایی دارد، این نوع پرده برای شما معجزه می‌کند. می‌توانید در طول روز هم آن را به بالا جمع کنید تا کمی نور وارد اتاق شما شود. در این قسمت سعی کردیم تا حدودی به سؤال پرده شید بلک اوت چیست، پاسخ دهیم. برای جزئیات بیشتر لطفاً ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع پرده شید بلک اوت

پرده شیدهای خاموشی را می‌توان به چند دسته تقسیم‌بندی کرد. اگرچه بعضی از افراد تصور می‌کنند که این پرده‌ها فقط در رنگ تیره و مشکی موجود هستند، اما خوب است بدانید که پرده‌های بلک اوت رنگ‌بندی کاملی داشته و حتی در رنگ‌های روشن هم به فروش می‌رسند. به جز رنگ مشکی، پرده شید بلک اوت سفید و پرده شید بلک اوت طوسی هم بسیار پرطرفدار هستند. البته این پرده در رنگ‌ها و طرح‌های دیگری هم موجود است. در ادامه دو نوع کلی از این شیدها را معرفی خواهیم کرد.

انواع پرده شید بلک اوت

پرده شید ساده خاموشی

پرده شید بلک اوت ساده اولین نوع این پرده است که با کمک یک اهرم و زنجیر که در کنار پرده نصب شده، بالا و پایین می‌رود. قیمت پرده‌های ساده معمولاً مناسب‌تر از نوع دوم یعنی برقی یا ریموت‌دار است. برای تنظیم نور می‌توانید نخ یا زنجیر کناری پرده شید را کشیده و پرده را کمی بالا ببرید.

پرده شیدهای ساده قابل‌ استفاده در مکان‌های مختلفی هستند، اما بهتر است در جایی که امکان دسترسی کودکان به پرده وجود دارد، نصب نشود، زیرا امکان کشیدن زنجیرها و خراب‌ شدن پرده وجود دارد. اگر به دنبال یک پرده شید بلک اوت ارزان هستید، باید از نمونه‌های ساده آن خریداری کنید.

پرده شید برقی یا ریموت‌دار بلک اوت

پرده شید بلک اوت برقی دومین نوع از این پرده خاموشی است. نوع برقی با کمک نیروی برق و الکتریسیته کار می‌کند و هیچ نخ یا زنجیری ندارد. برای بالا بردن یا پایین آوردن این پرده، از ریموت‌ کنترل استفاده می‌شود. شما می‌توانید از فاصله‌های مختلف پرده را تنظیم کنید. این نوع پرده کارایی خیلی ساده‌ای دارد و برای پایین آوردن پرده نیازی نیست از تختخواب خود بلند شوید. قیمت پرده شید ضد نور ریموت‌دار بالاست، اما به جهت کارایی ساده و نداشتن نخ و زنجیر در هر مکانی قابل ‌استفاده است.

مورد بعدی استفاده این مدل پرده در منازل هوشمند است. برخی از موتورهای پرده شید قابلیت اتصال به سیستم هوشمند منازل را دارد و می‌تواند به کمک پنل سیستم هوشمند بالا و پایین شود.

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که شید رول های بلک اوت معمولا پارچه‌های سنگینی دارد. اگر پرده شما بلند باشد، وزن سنگینی دارد. در نتیجه بالا و پایین کردن با زنجیر بسیار مشکل خواهد بود. در این صورت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از مدل بلک اوت یا فوم دار استفاده کنید.

تفاوت پرده شید بلک اوت و پرده شید اسکرین

پرده شیدهای سان اسکرین بافت متفاوتی نسبت به بلک اوت‌ها دارند. بافت پرده سان اسکرین به‌گونه‌ای است که امکان کنترل نور را فراهم می‌کند اما به طور کامل نور را مسدود نمی‌کند. اگر بخواهم ساده بگویم، شکل پارچه‌های پرده شید سان اسکرین حالت مشبک دارد و امکان دید به بیرون را برای افراد فراهم می‌کند.

برعکس سان اسکرین، پرده شید بلک اوت دارای یک لایه پارچه بدون درز و ضخیم و همچنین یک لایه فوم مانند در قسمت زیرین است. این پرده به‌هیچ‌عنوان امکان دیدن بیرون یا ورود نور را نمی‌دهد و برای به‌ دست‌ آوردن دید به بیرون لازم است پرده بلک اوت را بالا بزنید.

تفاوت پرده شید بلک اوت و پرده شید اسکرین

مزایای پرده شید بلک اوت

استفاده از انواع پرده شید بلک اوت مزیت‌های زیادی دارد که اولین مزیت آن‌ها خاموش کردن کامل محیط و جلوگیری از ورود نور به داخل است. این مزیت باعث می‌شود که این محصول کاربردهای گسترده‌ای پیدا کند و تنها یک پرده خانگی نباشد. دومین مزیت این پرده‌ها جلوگیری از ورود اشعه مضر ماورا بنفش خورشید به ‌ویژه در فصولی است که خورشید کاملاً مستقیم می‌تابد.

در ادامه به مهمترین مزیت‌های این پرده پرکاربرد می‌پردازیم:

  • این محصول با مسدودسازی کامل نور در فصول بسیار گرم سال مانند تابستان، اتاق شما خیلی گرم نمی‌شود و دما در حد متعادل باقی می‌ماند. این پرده به‌ خاطر محافظت کامل از محیط داخلی به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کرده و مانع از هدر رفت انرژی از داخل محیط به بیرون می‌شود.
  • این مدل پرده شید به جهت ضخامتی که دارد تا حد زیادی جلوی ورود نویزها و سر و صداهای خارجی را هم گرفته و یک محیط کاملاً آرام را برای افراد فراهم می‌کند. کسانی که در ریتم خواب شبانه دچار مشکل هستند یا سطح ملاتونین بدنشان کم است می‌توانند با قرارگیری در یک محیط مطلقاً تاریک، خود را از این مشکلات نجات دهند.
  • شیدهای رولی سادهظریف و شیک هستند. حفظ تقارن در خانه یک قانون اساسی و مهم است و این پرده ها این ظاهر متقارن را در چشم افراد، به خوبی ایجاد می کنند. شیدهای رولی تمیز هستند و برش های صاف و دقیقی دارند و تمامی عملکردهای اساسی به عنوان پوشش یک پنجره عالی را دارند (جلوگیری از نور خورشید، حریم خصوصی، کنترل دما و…). شید رول بلک اوت با طراحی ها و مکانیسم های جدیدی که دارند فضای زیادی اشغال نمی کنند. با خرید این شیدها می توانید کنترل بیشتری روی پرده ها داشته باشید زیرا که آن ها طراحی کاربرپسندانه ای دارند و همچنین برای ایجاد محیطی ایمن برای کودک بسیار مناسب است.
  • اگرچه شیدها به خودی خود بسیار مفید هستند اما شیدهای بلک اوت گزینه ای بهتر بوده و در سطحی بالاتر قرار دارند. این محصولات برای جلوگیری از ورود نور به داخل اتاق طراحی شده اند. آن ها برای فضاهایی مانند اتاق خواب، خلوتگاه، مهدکودک و سینماهای خانگی بسیار کاربردی هستند. برای چنین اتاق هایی به شیدهایی با ظاهری زیبا و همچنین کاربردی نیاز دارید. این نوع پرده ها به داشتن قابلیت ترکیب شدن با هر نوع دکوراسیونی معروف هستند و همین باعث می شود که آن ها گزینه ای عالی برای نیازها و خواسته های شما باشند. کار کردن با آن ها دارای پیچیده و سخت نیست، امنیت کودکان را به خطر نمی اندازد و به عنوان گزینه ای بسیار سودمند برای پوشش پنجره در نظر گرفته می شود.
  • جنس پرده شید بلک اوت که از وینیل و پی وی سی ساخته شده باشند، کارآمدتر هستند. مواد و پارچه زیادی وجود دارند که می توان این شیدها را از آنها ساخت. از بین همه این گزینه ها وینیل به چند دلیل بهتر است. مهم ترین عامل، قیمت مناسب و پایین آن هاست. آن ها مناسب برای هر بودجه ای هستند. تغییر دادن و عوض کردن پرده های یک فضا می تواند کار پر هزینه ای باشد مخصوصا اگر بخواهید پرده تمامی اتاق ها را عوض کنید. همین جاست که به شیدهای وینیل و پی وی سی رو می آوریم. آن ها هزینه های شما را بدون اینکه کیفیت کار پایین بیاید، کاهش می دهند.
  • نگهداری و مراقبت از شید بلک اوت کار آسانی است. خرید پردهنیمی از هزینه ای است که باید صرف کنید. صرف وقت و هزینه برای تمیز کردن و نگهداری از پرده های نکته حائز اهمیتی است. برای نگهداری و تمیز کردن پرده های وینیل یک دستمال مرطوب (یا به دلخواه خود محلول های ضد باکتری) کافی است. این پرده ها بسیار با دوام و کاربر پسند هستند. موضوعی که کمتر به آن پرداخته می شود میزان مقاومت این پرده ها در برابر رطوبت است. می توان با خیال راحت از آن ها در حمام، آشپزخانه و اتاق خواب استفاده کرد. آنچه باعث می شود این شیدهای بلک اوت بیشتر به چشم خریداران بیاید، نصب و جابجایی آسان آن است.

پرده شید بلک اوت کجاها استفاده می‌شود؟

این پرده کاربردهای متنوعی داشته و در مکان‌ها و موقعیت‌های متفاوتی قابل ‌استفاده است. استفاده از این پرده محدود به محیط خانه نمی‌شود و در مکان‌های دیگری مانند محیط‌های آموزشی، اداری و تجاری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه موارد استفاده از پرده شیدهای بلک اوت را ذکر می‌کنیم.

پرده شید بلک اوت کجاها استفاده می‌شود؟

اتاق‌ خواب

اولین کاربرد پرده بلک اوت برای اتاق ‌خواب‌های خانه است. این کاربرد بلک اوت‌ها فراگیر است و بسیاری از افراد از انواع شیدهای بلک اوت برای تاریک کردن اتاق‌ خواب استفاده می‌کنند. پرده شید بلک اوت اتاق خواب کمک می‌کند که افراد راحت‌تر بخوابند و نور یا صداهای مزاحم، خواب آن‌ها را مختل نکند.

محیط‌های اداری

یکی دیگر از کاربردهای این نوع پرده در محیط‌های اداری است. بعضی از شرکت‌ها و دفاتر اداری در خیابان‌هایی با آلودگی‌های نوری و صوتی بسیار زیاد قرار دارند و این مسئله می‌تواند کار و فعالیت اعضا، به‌ ویژه افرادی که در نزدیکی پنجره‌ها قرار دارند را تحت شعاع قرار دهد. استفاده از یک پرده ضخیم و مسدود کننده نور مانند شید بلک اوت برای رفع این مشکل ضروری است. پرده شید بلک اوت اداری تفاوت چندانی با نمونه‌های خانگی ندارد، فقط ممکن است که از لحاظ طرح و رنگ کمی ساده‌تر باشد.

همچنین اگر نور ورودی به‌گونه‌ای باشد که مزاحم کار و فعالیت کارمندان با کامپیوتر و مانیتور می‌شود، این مدل پرده گزینه بسیار مناسبی است.

استودیوهای ضبط

گفتیم که پرده‌های بلک اوت محیط را کاملاً تاریک می‌کنند، بنابراین پرده شید بلک اوت برای استودیو ضبط فیلم و موسیقی و مکان‌هایی که ذاتاً به فضایی تاریک نیاز دارند بهترین انتخاب هستند. به جز استودیوها از پرده شید برای تاریک کردن سالن‌های پخش فیلم و تئاتر و همچنین سالن‌های کنفرانس و محیط‌های آموزشی و تحصیلی هم می‌توان استفاده کرد. این پرده علاوه بر تاریکی می‌تواند سکوت لازم را هم در محیط ایجاد کند.

قیمت پرده شید بلک اوت چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پرده شید بلک اوت چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر قصد خرید پرده شید دارید بهتر است بدانید که قیمت پرده شید بلک اوت بر مبنای مترمربع حساب می‌شود. در حقیقت هر مترمربع از این پرده یک مبلغ مشخصی دارد و هرچه متراژ پرده بالاتر باشد، طبیعتاً قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. قیمت انواع دیگر پرده را هم بر همین مبنا محاسبه می‌کنند. قیمت هر مترمربع را در اندازه متراژ ضرب کرده و قیمت نهایی را اعلام می‌کنند. مثلاً اگر پرده شما 10 متر بوده و قیمت هر مترمربع از پرده 300000 تومان باشد، قیمت پرده شید شما 3000000 تومان می‌شود.

قیمت پرده‌های شید متنوع است و ممکن است از چند صدهزار تا چند میلیون متغیر باشد. برخی عوامل در قیمت این پرده تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس و بافت پارچه اشاره کرد. به عنوان مثال، پرده بلک اوت به جهت ضخامت بالا و دو لایه بودن اغلب قیمت بالاتری نسبت به شیدهای معمولی دارد. در مجموع پرده شید بلک اوت با کیفیت، قیمت بیشتری نسبت به جنس‌های نامرغوب و بی‌برند موجود در بازار دارد.

به جز آن شیدهای برقی، گران‌تر از پرده‌های معمولی و ساده هستند. پرده‌هایی که طرح‌های پیچیده دارند و تولید آن‌ها سخت‌تر است نیز نسبت به پرده‌هایی با طراحی ساده یا بدون طرح گران‌قیمت‌تر هستند. مثلاً پرده‌هایی که طرح‌های چاپی دارند، قیمت‌های نسبتاً بالایی دارند.

در مرحله آخر بحث نوع موتور در مدل‌های برقی است. موتورها بسته به کارکرد آن قیمت‌های متنوع دارند. به‌طور نمونه موتورهای سنگین که برای پرده‌های حجیم‌تر استفاده می‌شود و یا موتورهای هوشمند قیمت بالاتری نسبت به موتورهای ساده دارند.

راهنمای خرید پرده شید بلک اوت

راهنمای خرید پرده شید بلک اوت

اگر قصد خرید پرده خاموشی را دارید باید قبل از خرید برخی نکات را در نظر بگیرید تا خریدی مقرون ‌به‌ صرفه و مناسب داشته باشید و پرده شما بیشترین کارایی را ارائه دهد. در ادامه این قسمت به برخی نکات ضروری هنگام خرید پرده شید بلک اوت اشاره می‌کنیم.

ابعاد پرده را به‌ درستی انتخاب کنید

پرده شید باید ابعاد مشخصی داشته باشد و نمی‌توان آن را بدون اندازه‌گیری دقیق سفارش داد. ازآنجایی‌که این پرده ممکن است داخل یا خارج قاب پنجره قرار می‌گیرد، قبل از سفارش باید با متر، ابعاد پنجره شامل عرض، ارتفاع و عمق را به طور کامل اندازه بگیریم.

پرده‌ای که سفارش می‌دهیم نباید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از قاب پنجره باشد و زمانی که نصب می‌شود، باید کاملاً جلوی شیشه‌ها و چارچوب را پوشش دهد. درصورتی‌که فکر می‌کنید ممکن است خودتان اشتباه کنید، می‌توانید از نصاب‌ یا افراد متخصص بخواهید که قاب پنجره شما را اندازه بگیرند و پس از آن پرده را سفارش دهید.

به جنس و کیفیت پرده توجه کنید

پرده‌های شید خاموشی به طور معمول جنس‌های ضخیم و گاهی دو لایه دارند تا بتوانند به طور کامل نور بیرون را مسدود کنند. با این حال، جنس پارچه‌های بلک اوت ممکن است از لحاظ سطح کیفی با هم تفاوت داشته باشد. بلک اوت‌های باکیفیت عمر طولانی‌تری داشته و نسبت به نمونه‌های بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت، کارایی بیشتری داشته و بهتر نور را مسدود می‌کنند. بعضی از پارچه‌های بلک اوت یک‌لایه هستند، اما به‌ خاطر کیفیت بالاتری که دارند به‌اندازه همان دو لایه و حتی بهتر از آن محیط را تاریک و آرام می‌کنند. برای انتخاب جنس بهتر است به طور عمر پارچه توجه کنید تا دچار زیان مالی نشوید.

به مکان استفاده از پرده توجه کنید

با توجه‌ به مکانی که قرار است پرده نصب شود، شما می‌توانید از مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پرده شید استفاده کنید. به ‌عنوان‌ مثال، اگر پرده را برای اتاق کودک و نوجوان می‌خواهید بهتر است از مدل‌های چاپ دار و رنگ‌های شاد و کودکانه استفاده کنید.

برای اتاق ‌خواب بزرگسالان استفاده از طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی مناسب‌تر به نظر می‌رسد. برای محیط‌های اداری و تجاری بهتر است از مدل‌های بدون طرح و نقش و کاملاً ساده استفاده شود. همچنین برای مکان‌هایی مانند سالن‌های کنفرانس و استودیوها استفاده از شیدهای بلک اوت مشکی یا رنگ‌های تیره تر مناسب‌تر است.

به جز طرح و رنگ به نوع پرده هم توجه کنید. مثلاً برای اتاق کودک بهتر است از پرده‌های ریموت‌دار استفاده کنید تا کودک شما با زنجیر پرده بازی نکند. در سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر هم برای سهولت کار مدل‌های ریموت‌دار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسند.

قیمت را در نظر بگیرید

قبل از خرید پرده شید خاموشی باید قیمت هر متراژ مربع آن را از فروشنده سؤال کنید. با توجه‌ به بودجه خود پرده را سفارش دهید تا هنگام پرداخت دچار مشکل نشوید. البته توجه کنید بهترین پرده شید بلک اوت، کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی یا بدون کیفیت دارد. اگر شما پول بیشتری بابت جنس‌های خوب پرداخت کنید، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در پول خود کرده‌اید، زیرا نیازی نیست پرده خود را چند وقت یک ‌بار تعویض یا تعمیر کنید.

خواب آسوده با پرده‌های بلک اوت سروین دکور

خواب آسوده با پرده‌های بلک اوت سروین دکور

پرده‌های شید بلک اوت، نوعی از پرده‌های مدرن هستند که برای تاریک کردن کامل و محو صداهای بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرند. پرده‌های شید با یک مکانیزم غلتکی ساده بالا و پایین می‌روند و زمانی که پرده کاملاً پایین باشد هیچ روزنه نوری به بیرون ندارد.

ما در مجموعه تخصصی سروین دکور در خدمت شما عزیزان هستیم تا بهترین نمونه‌های شید بلک اوت را در اختیار شما قرار دهیم. شما همواره می‌توانید، طرح‌ها و مدل‌های خود را به ما سفارش دهید تا آن را ظرف مدت ‌زمان کوتاهی برای شما آماده کنیم. نمونه‌های جدید ما را در همین وب‌سایت مشاهده کنید.

مقایسه ( 0 مورد )