مزیت های آستر پرده
سه مزیت آستر پرده برای پرده های پارچه ای

پرده ها فقط برای طراحی داخلی یا اضافه کردن عنصری زیبا به دکور خانه شما نیستند بلکه آن ها وظیفه مهم تری دارند و آن حفظ حریم خصوصی خانه است که این امر بیشتر به کمک آستر پرده انجام می شود . این در حالی است برخی پرده ها بواسطه نوع پارچه خود این نیاز را کامل برطرف می کنند و برخی دیگر احتیاج به پوشش زیرین دارند خصوصا پارچه های نازک.

در این مقاله ما به 3 مزینت مهم آستر پرده و اهمیت آنها در دکوراسیون داخلی می پردازیم :

کمک به محافظت در برابر نور خورشید

پرده شما از هر نوع پارچه ای باشند با هر رنگ و طرحی احتیاج به محافظت در برابر نور خورشید دارند زیرا اشعه UV می تواند آسیب جدی به محصول شما وارد کند. اضافه کردن آستر به زیر پرده نه تنها از آسیب دیدن پرده شما محافظت می کند و طول عمر آن را افزایش می دهد بلکه باعث کنترل نور در فضای داخلی می شود. همچنین این محافظت می تواند برای سایر وسایل منزل مانند فرش و مبل نیز مفید باشد و باعث افزایش طول عمر آنها شود.

 

حجیم و زیبا نشان دادن پرده ها به کمک آستر

زیر پرده گاهی راه بسیار خوبی برای حجیم و پر نشان دادن پرده هایی است که حالت ناپایدار و حتی خسته کننده دارند. حتی دراپه ها و… را نیز می توان به آن اضافه کرد. این روش راه خوبی برای چلوه دادن به پرده های معمولی است. اگر پرده شما چندان پر و زیبا به نظر نمی آید نیازی به تعویض آنها نیست شاید به کمک آستر به راحتی این مشکل برطرف شود اما توصیه ما به شما حتما مشاوره با یک کارشناس خبره می باشد.

 

به عنوان عایق صدا و سرما

اگر شما در مناطق بسیار سرد یا گرم زندگی می کنید، اضافه کردن آستر به پرده شما می تواند در مصرف انرژی و انتقال هوا به بیرون کمک کند. علاوه بر حفاظت از پارچه و وسایل خانه از نور شدید خورشید استفاده از آستر با توجه به فضایی که بین پرده و آستر ایجاد می شود می تواند شما را در برابر آلودگی های صوتی محافظت کند پس گزینه مناسبی برای کسانی است که در شهر های پر سر و صدا زندگی می کنند.

مشاهده تصاویر پرده های پارچه ای ساده و چاپی در جنس های مخمل ، کتان و …