چگونه پارکت منزل را با میلمان هماهنگ کنیم
ست کردن پارکت لمینیت با مبلمان منزل

امروزه خانه های بسیاری از ما ایرانیان به وسیله پارکت های چوبی یا لمینیت ها پوشانده شده است، دغدغه بسیاری از ما برای انتخاب پارکت این است که چه برندی بخریم، دارای چه مشخصات ظاهری باشد، چه استانداردهایی داشته باشد، ضخامت آن چقدر باشد و … اما نکات دیگری نیز هستند که باید به آنها توجه شود زیرا ممکن است با توجه به هزینه نسبتا زیاد کارایی و زیبایی لازم را نداشته باشند. یکی از مهمترین این نکان نحوه ست کردن پارکت با مبلمان است.

فهرست

هنگامی که صحبت از کفپوش و پارکت لمینیت می شود ، شاید برایتان مهم باشد با وجود طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ ها چگونه اطراف این نوع کفپوش ها را طراحی کنید. اما بد نیست بدانید چیدمان خانه با کف پارکت ، از آن چه فکر می کنید راحت تر است زیرا این محصولات بیشتر دارای یک پالت رنگی خنثی است.

بنابر این لازم نیست که شما یک طراح داخلی حرفه ای باشید تا بتوانید هماهنگی زیبایی بین پارکت با مبلمان ایجاد کنید تنها کافیست یکسری نکات و قوانین ساده را رعایت کنید.

 

چیدمان خانه با کف پارکت

از تضاد رنگی و سایه ها استفاده کنید

توجه داشته باشید که رنگ لمینتی که می خرید باید با مبلمان منزل شما متفاوت باشد ، این تضاد رنگ باعث می شود فضایی دلنواز در منزل شما به وجود آید. اگر پارکت و مبلمان یک رنگ باشند نه پارکت شما به چشم میاید نه مبلتان.

به عنوان مثال اگر پارکت و کفپوش شما به رنگ ماهگونی باشد اصولی این است که میز و صندلی شما نیز به همان رنگ نباشد و استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و شگفتی در اتاق شما می شود و برعکس اگر لمینیت هایی با طرح رنگ چوب راش دارید از استفاده مبلمان تیره تر اصلا نترسید.

اگر چه خلاقیت و تضاد در این سبک از طراحی توصیه می شود ، اما پیشنهاد می کنیم بیش از سه رنگ چوب مختلف در یک اتاق استفاده نکنید ، اینکار باعث می شود تا در مورد لوازم جانبی و دیگر اثاثیه خلاقیت بیشتر به خرج دهیم.

 

رنگ مبا روی پارکت

رنگ های مرتبط را پیدا کنید

پارکت های چوبی و لمینت ها معمولا هر کدام دارای پس زمینه و تم رنگی هستند ، به عنوان مثال این محصولات می توانند دارای رنگ های گرمی نظیر زرد و نارنجی و قرمز و یا شامل رنگ های سردی مانند طوسی باشد. ( می توانید جهت اطلاعات بیشتر به نحوه انتخاب پارکت لمینت تیره یا روشن مراجعه فرمایید)

پس از اینکه رنگ پس زمینه کفپوش خود را مشخص کردید نوبت به انتخاب مبلمان است، به عنوان مثال اگر کف گردویی با رنگ قرمز یا ماهگونی دارید که جزو رنگ های کرم است، برای انتخاب رنگ مبل روی پارکت می توانید از زرد و نارنجی استفاده کنید و بالعکس انتخاب مبلمانی با رنگ آبی برای پارکت هایی با پس زمینه طوسی می تواند یک ایده طراحی بهینه باشد.

 

رنگ فرش روی پارکت

رنگ های زیاد چوبی را بشکنید

استفاده بیش از حد چوب می تواند تعامل بین اجزای دکوراسیون داخلی را از بین ببرد. می توانید از یک طرح زیبا و خوش رنگ فرش روی پارکت خود استفاده کنید. همچنین برای ایجاد کمی رنگ اضافی در اتاق کافیست خلاقیت به خرج دهید ، این کار را می توانید با استفاده از کوسن های رنگی ، قاب عکس ها و گلدان انجام دهید.