انتخاب کوسن مناسب
راهنمای انتخاب کوسن مناسب

اضافه کردن و انتخاب کوسن های مناسب به مبلمان شما علاوه بر راحتی باعث شخصیت دادن به دکور خانه می شوند. البته که اضافه کردن کوسن های جدید می تواند ریسک بزرگی باشد اما ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا کوسن مناسب فضا و مبلمان خود را با توجه به رنگ و شکل و طرح مناسب انتخاب کنید.

 

1- پالت رنگی خود را شناسایی کنید

هنگام انتخاب کوسن مناسب بهتر است به رنگ هایی که دوست دارید در فضای خانه بیشتر به چشم بیایند نزدیک شوید، برای مثال رنگ هایی که مکمل یا هم خانواده رنگ های تابلو یا لوازم تزئینی اتاق تان هستند. برای مثال خانه ای با دیوارها و مبلمانی خنثی با تابلویی با رنگ های غلیظ تصور کنید، در این شرایط شما می توانید از کوسن هایی با همان رنگ های تند تابلو برای رسیدن به ترکیبی زیبا تر با دیگر وسایل خانه خود استفاده کنید. هدف این است که در فضا اثر متقابلی میان رنگ ها شکل بگیرد.

2- برای انتخاب کوسن مناسب تعداد آن را نیز مشخص کنید

با توجه به استایلی که برای خانه خود در نظر گرفته اید به راحتی می توان تعداد کوسن ها را مشخص کرد. اگر استایل خانه شما به سنتی نزدیک تر است، تعداد زوج کوسن ها با قرینگی خود حس بهتری به اتاق شما می دهند. از سویی دیگر کوسن هایی با تعداد فرد فضا را هنری تر جلوه می دهند و برای استایل مدرن مناسب تر هستند. برای مبل تک نفره از یک کوسن و از پنج کوسن برای مبل سه نفره استفاده کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که بیش از اندازه از کوسن ها استفاده نکنید هم چنین تعداد کوسن کم هم باعث سردی و خسته کنندگی فضا می شود پس برای تعادل از تعداد مناسب استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: چطور کوسن را با مبلمان منزل هماهنگ کنیم!؟

 

3- کوسن هایی با سایز و شکل مناسب انتخاب کنید

استفاده از کوسن هایی با سایز و شکل یکسان می تواند باعث خسته کنندگی فضا شود، برای عمق بصری بیشتر استفاده از کوسن های متفاوت می تواند کمک کننده باشند. یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به هماهنگی کوسن ها با فضا و مبلمان استفاده از چند کوسن بزرگ و تک رنگ مربع شکل که با رنگ مبلمان شما کنتراست داشته باشد به علاوه چند کوسن طرحدار در سایز 45* 45 در آخر هم می توانید هماهنگی را با یک کوسن 30 * 50 مستطیل شکل که در مرکز قرار می گیرد کامل کنید.

کوسن های خیلی بزرگ ، مناسب کوسن های زمینی هستند که به فضای شما گرمی و استایل دوستانه می دهند. برای خلاقیت بیشتر می توانید از کوسن هایی با سایز های مختلف دیگر استفاده کنید، در این حالت بهتر است از 4 یا 5 کوسن استفاده کنید، آن ها را به صورت استوانه ای کنار هم مرتب قرار دهید.

4- در استفاده از نقش ها و جنس های متفاوت خلاق باشید

رنگ و اندازه تنها گزینه ها برای جذاب کردن فضای خانه شما نیستند استفاده از پارچه ها و طرح های خاص می تواند باعث دیده شدن دیگر مواد استفاده شده در خانه شما نیز بشود.از تضاد ها برای دیده شدن بیشتر خانه خود استفاده کنید برای مثال می توانید روبه روی مبل چرم یا کتان خود از کوسن مخملی استفاده کنید. همین طور ترکیب مواد و طرح های مختلف که مکمل مبلمان خانه شما باشد باعث گرمی و هارمونی خانه شما در نگاه اول می شود. استفاده از کوسن های خزدار باعث راحتی دو چندان فضا می شود.

5- کوسن ها را به خوبی بچینید

تقریبا هیچ قانونی برای مرتب کردن کوسن ها نیست اما ایده آل این است که هرکدام طوری چیده شوند که تاثیر خود را از دست ندهند.

گزینه های زیادی برای انتخاب کوسن مناسب و چیدمان آن ها روی مبلمان است، گوشه مبل، پوشاندن کامل مبل، وسط مبل و… هرکدام را انتخاب می کنید بدانید چیدمان تنها مربوط به لایه گذاری و طبقه بندی است. تعدادی کوسن فرد را در نظر بگیرید، بهتر است با کوسن های بزرگ تر در عقب شروع کنید و کوسن های کوچک تر را جلوی آن ها بچینید. برای مبل های بزرگ از دو کوسن در هر طرف و یک یا دو کوسن در میانه استفاده کنید. پس از چیدن کوسن ها روی مبل بنشینید و لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط:

تزیین منزل با استفاده از کوسن

کوسن و کاربرد های آن در منازل