دکوراسیون اتاق نوجوان
دکوراسیون اتاق نوجوان

نکاتی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

به طور معمول نوجوان ها احتیاج به فضایی بزرگ دارند زیرا آنها دنبال آرامش و آزادی هستند و از این طریق نیازشان برآورده می شود . در این مقاله قصد داریم با ذکر چند نکته در مورد دکوراسیون اتاق نوجوان و اجرایی کردن آنها بتوانیم فرزندانمان را راضی و کارایی آنها را در انجام امور درسی و اجتماعی بالاتر ببریم .

1- برخی نوجوانان علاقه به شعر و فضای شاعرانه دارند ، با استفاده از بالش های دکوری ، تابلو های دیواری ، آباژورهای بلند و فرشهای کوچک می توان این فضا را به

آنها اهدا نمود.

2- با استفاده از قطعات مجله مورد علاقشان و مجموعه عکس های ورزشی و هنری و … که به آنها علاقه دارند می توان بردهای بزرگ دیواری درست کرد و فضایی باب میل نوجوانان فراهم نمود.

3- برخی ایده های خلاقانه برای نوجوانان پسر می تواند فضایی جداب و متفاوت به وجود آورد مانند مجموعه ای از ماسک ها ، زره های تزیینی ، چاقو شکاری ، شمشیر هایی که به صورت ضربدری رو دیوار نصب می شود و …

4- باید وسایلی در اتاق فرزندانتان استفاده کنید که آنها را تشویق به درس خواندن کنند ، برای این کار می توانید از چراغ های مطالعه ، جاشمعی و سایر وسایلی که مورد علاقه خودشان است استفاده کنید.

5- صندلی های کوسن مانند بزرگ که زیرشان لایه ای محکم دارد و می توان آنها را در رنگ های مختلف با هم ست کرد ، می تواند دکور مناسبی برای گوشه ای از اتاق فرزند شما باشد.

6- اگر اتاق فرزندتان کوچک می باشد استفاده از صندلی های تاشو گزینه بسیار مناسبی برای دکوراسیون اتاق نوجوان شما است.
7- شما باید فضایی را برای راحتی دوستان فرزندتان که برای مطالعه و تماشای فیلم به منزل شما می آیند را فراهم کنید ، برای این کار می توانید از صندلی های راحتی که با کوسن های بزرگ و رنگی تزیین شده اند استفاده کنید.

8- باید فضایی را ایجاد کنید تا فرزندانتان بتوانند برای نگهداری وسایل مورد نیازشان مانند وسایل مرتب کردن موها ، سی دی ها ، مجله ها و … از آن استفاده کنند ، برای این منظور می توانید از سبد و آویزهای لوله ای استفاده کنید.

9- برخی از نوجوانان با خواهر با برادر خود در یک اتاق مشترک زندگی می کنند ، اما آنها باید برای خود یک فضای خصوصی داشته باشند . برای این منظور شما می توانید از پرده های وسط اتاق یا تخت های کاناپه ای استفاده کنید.

10- شما می توانید یک حال خصوصی برای فرزندتان به وجود آورید ، با قرار دادن یک کاناپه اضافی در اتاق و یا یک ست کاناپه تخت خوابشو به عنوان تخت خوابی برای دوست فرزندتان

11- فضای درس خواندن برای نوجوانان مهمترین نکته ای است که شما باید در نحوه چیدمان اتاق فرزندتان به آن اهمیت دهید . استفاده از یک میز استاندارد همراه با یک کامپیوتر شخصی به همراه صندلی راحتی که بتوانند بدون آنکه پشتشان درد بگیرد برای مدت طولانی درس بخوانند می توان نقش موثری در دکوراسیون اتاق نوجوان داشته باشد.

برای مشاهده محصولات ما اینجا را کلیک کنید.