خانه تکانی (پارت اول)
راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش چهارم)

تمیز کردن اتاق خواب

  1. در این مرحله از خانه تکانی، همه چیز را با هم ساماندهی کنید. باز هم، در اینجا از بالا به پایین شروع می کنیم. اولین گام برای ساماندهی اتاق این است که تمام وسایل خرد و ریز را دور ریخته و یا سازماندهی و مرتب کنید. بنابراین بهتر است اول از شر آن دسته از کاغذهایی که پخش و پلا شده، لباس های روی زمین، خرت و پرت های کنار تخت خلاص شوید تا بتوانید شروع به کار کنید.
  • همانطور که در حال تمیز کردن هستید، یک کیسه زباله و یک کیسه مخصوص لباس چرک ها را در دست داشته باشید و در گوشه کنار خانه بگردید. به این ترتیب شما می توانید وسایل ریخت و پاش را تفکیک کنید و انتخاب کنید کدامیک از آن ها دور ریخته شوند و کدامیک را بشویید.
  1. تختخواب را مرتب کنید. مطمئنا، مرتب کردن تخت به نظر بسیار بی معنی است اما هنگامی که شما آن را مرتب می کنید، متوجه خواهید شد که چقدر نگاه و احساس شما به اتاق بهتر شده است. این کار باعث ایجاد انگیزه برای تمیز کردن بقیه اتاق و ادامه خانه تکانی می شود.
  • البته، ممکن است بخواهید ملافه ها را شسته و سپس با ملافه های تمیز تخت خود را روکش کرده و مرتب کنید. اما باید بدانید برای این کار بالش و کوسن ها را نیز فراموش نکنید و آن ها را نیز همراه با ملافه ها بشویید. پرش روی تخت در شب احساس خوبی است، اما پریدن برروی یک تخت مرتب شده و تمیز احساس خیلی بهتری است.

 

بیشتر بخوانید: خانه تکانی (بخش پنجم)

 

  1. به هنگام خانه تکانی و تمیز کردن اتاق ها از مرتب کردن گنجه و کمدها غافل نشوید. این واقعا همان کاری است که شما هر روز باید انجام دهید، اما کمی خارج شدن از نظم معمول اهمیتی ندارد. نقشه گنجه خود را در نظر بگیرید – شلوارها، جوراب شلواری، لوازم جانبی، لباس زیر و… را کجا بگذراید؟ سپس آن ها را سازماندهی کرده، آیتم های مشابه را کنار یکدیگر گذاشته و لباس هایی را که بیشتر می پوشید در بالا و جلوی چشم قرار دهید.
  • این هم ایده خوبی است که به هنگام مرتب کردن گنجه و کمد لباس ها، بگردید و لباس هایی را که می خواهید نگه داشته و مرتب کنید و باقی لباس هایی را که نمی پوشید، اهدا کنید؛ اما دور نریزید.
  1. گرد و غبار و جرم ها را از بین برده، همه جا را عطر اسپری کرده و بوی خوبی در اتاق ایجاد کنید. فراموش نکنید که تمام قفسه ها، گوشه ها و درزها (در زیر و پشت تخت) منبع اصلی گرد و غبار و خاکستر ​​هستند. برای اینکه دستتان به آن ها برسد، یک دستمال مخصوص پاک کردن گرد و غبار یا پارچه ی گردگیری شگفت انگیز عمل می کند، همچنین می توانید از اسپری از بین برنده گرد و غبار و یا اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنید و کار خانه تکانی را در این قسمت ها به اتمام برسانید.
  • به هنگام خانه تکانی، با قطعه های خاصی مانند لامپ های آویزان و پرده های خود ملایم رفتار کنید. برای تمیز کردن آن ها، می توانید با یک دستمال خشک به آن ها بدمید و به آرامی گرد و غبار را از بین ببرید.
  • هنگامی که کار خانه تکانی در این مرحله نیز تمام می شود، همه چیز را با عطر و بویی تازه، مثل لیمو یا اسطوخودوس معطر کنید.

 

مطالب مرتبط:

خانه تکانی (بخش اول)

خانه تکانی (بخش دوم)

خانه تکانی (بخش سوم)

خانه تکانی (بخش آخر)