خانه تکانی (پارت اول)
راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش دوم)

تمیز کردن سطوح مختلف در خانه تکانی

1.در مرحله اول خانه تکانی، توالت را تمیز کنید.

تمیز کردن توالت اصلا کار سرگرم کننده و جالبی نیست، بنابراین بهتر است آن را به سرعت به اتمام برسانید. برای محافظت دست خود از برخورد با سطوح مختلف و باکتری ها، یک جفت دستکش پلاستیکی (نه آنهایی که برای تمیز کردن ظروف استفاده می کنید) بپوشید. با استفاده از اسفنج و آب داغ، توالت را شستشوی دهید. اجازه دهید وقتی در حال تمیز کردن کاسه توالت هستید آب داغ جریان داشته باشد.

  • پس از آن، داخل کاسه و در اطراف لبه را آب کشی کنید. بگذارید کاسه و اطرافش یک دقیقه خیس بخورد و سپس آن را با یک برس توالت پاک کنید. وقتی کار به پایان رسید، یکبار فلاش را بزنید.
  • هنگامی که کار شما با کاسه تمام شد، به سطوح خارجی بازگردید. آنها را با یک اسپری ضد عفونی کرده و با پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید.

 

2. در این مرحله از خانه تکانی به سراغ دوش حمام بروید.

تمیز کردن سریع دوش خیلی مشکل به نظر می رسد، چرا که ریزه کاری های زیادی دارد. اما داشتن یک برس دوش به همراه ماده تمیز کننده (و مقداری قدرت عضلانی) می توانند عوامل خوبی برای تمیز کردن این قسمت از خانه باشند. اگر ماده تمیزکننده دوش در دسترس نبود، استفاده از مایع ظرفشویی یک راه عالی برای خلاص شدن از جرم های انتهای وان است؛ درست همانطور که مایع ظرفشویی چربی ها را از بشقاب های شما جدا می کند، می تواند به راحتی جرم ها را نیز از دیگر سطوح بزداید. پس از شستشوی دوش، تمیز کردن را با لیزول یا سایر پاک کننده های ضد باکتریال ادامه دهید.

  • استفاده از موم ماشین برای تمیز نگه داشتن دوش به مدتی طولانی تر نیز موثر است. راهکاری دیگر که می توانید درخانه تکانی برای تمیز کردن شیشه به کار ببرید، استفاده از نصف فنجان آمونیاک و 8 قطره صابون ظرفشویی در یک گالن آب است تا حسابی شیشه تمیز و شفاف شود.

 

بیشتر بخوانید: خانه تکانی (بخش اول)

 

3. اگر قصد دارید سینک را تمیز کنید، باید بدانید که تمیز کردن سینک وظیفه سنگینی است.

اما بهتر است قبل از استفاده از هر پاک کننده ای، اطمینان حاصل کنید که آن ماده شوینده برای سطح شما مناسب است. هنگامی که از این امر مطمئن شدید، آن را اسپری کنید و بگذارید یک دقیقه روی سینک بماند تا باکتری ها و جرم ها را از بین ببرید. سپس آن را با زور بازو و یک اسفنج خیس محکم پاک کنید. هنگامی سینک ظرفشویی که به نظر تمیز و درخشان به نظر رسید، آن را با آب گرم شستشو داده و و با پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید تا جای لکه بر روی آن نماند.

  • اگر شما با لکه های سخت و خسته کننده مواجه شدید، می توانید با استفاده از یک برس زبر، آنها را از بین ببرید. یک برس زبر با سیم مچاله شده به دور آن می تواند راهکار خوبی برای این مواقع باشد، (همانطور که برای دوش حمام استفاده کردید)

 

4. حالا در این مرحله از خانه تکانی خود شیشه و آینه را تمیز کنید.

معمولا اغلب افراد تصور می کنند پاک کننده شیشه همان تمیز کننده است. اما در حقیقت، این فقط پاک کننده شیشه آن را درخشان و شفاف می کند، نه اینکه ان را تمیز و پاک کند!. در واقع پاک کننده شیشه نمی تواند جایگزین آب و صابون شود، به ویژه اگر آینه شما بیش از اندازه کثیف باشد. با توجه به اهمیت تمیز کردن شیشه و آینه، در این قسمت از مراحل خانه تکانی قصد داریم چگونگی پاک کردن پنجره ها و آینه ها را مرحله به مرحله توضیح دهیم:

  • اول، شیشه خود را با محلولی از آب گرم یا داغ، صابون ظرفشویی با یک پارچه، اسفنج یا شیشه پاک کن بشویید. سپس آن را با پارچه نخی خشک، بدون پرز یا حوله توالت پاک کنید. خوب است بدانید پودر تمیزکننده بدون خراش برای تمیز کردن آینه ها، شیشه ها، سرامیک ها و فلزات فوق العاده کار می کند، زیرا آن را بدون خراشیدن سطح، پاک می کند.
  • اگر می خواهید به هنگام خانه تکانی خود، شیشه ها را با روش دوستی با طبیعت و محیط زیست تمیز کنید، آن ها را با سرکه و آب بشویید، با پارچه ای بدون پرز خشک کنید و سپس آن را با روزنامه پاک کنید. بدون هیچ رگه و لکه ای تمیز و شفاف می شوند! به هنگام تمیز کردن شیشه و آینه استفاده از زور بازو و کمی فشار می تواند نتیجه کار را بهتر و مؤثرتر کند.
  • روش دیگر پاک کردن شیشه استفاده از یک حوله کاغذی است. پاک کننده شیشه به عنوان یک سپر برای کمک به نگه داشتن شفافیت و حذف آسان گرد و غبار عمل می کند. هنگامی که از شیشه پاک کن استفاده می شود، این “پاک کننده شیشه” از خود ردهایی را به جا می گذارد. برای رفع این مشکل می توانید از روزنامه های قدیمی برای پاک کردن سطح شیشه ای پس از شستن استفاده کنید. اینکار بدون رگه بوده و راهی عالی برای استفاده مجدد از روزنامه های قدیمی است.

 

مطالب مرتبط:

خانه تکانی (بخش سوم)

خانه تکانی (بخش چهارم)

خانه تکانی (بخش پنجم)

خانه تکانی (بخش آخر)