تاثیر آب بر روی لمینت
مقاومت لمینت در برابر آب

لمینت ها نسل جدید کفپوش ها برای منازل مسکونی یا اماکن اداری ، تجاری می باشند که با تکنولوژی جدیدتر جایگزین پارکت های چوبی شده اند . حال سوالی که برای خیلی از مشتریان ما بوجود می آید این است که مقاومت لمینت در برابر آب چقدر است ، چه تاثیری بر روی آن دارد و اینکه آیا پارکت لمینت ضد آب وجود دارد یا خیر؟

لمینت ضد آب وجود ندارد

لمینت hdf در مقابل آب آسیب پذیر می باشد

جنس هسته اصلی لمینت HDF می باشد که در مقایسه با پارکت که از چوب طبیعی تشکیل شده است ، میزان آب کمتری را جذب می کند ، بنابراین مقاومت بیشتری نسبت به آن دارند ، اما به معنی ضد آب بودن آنها نیست.

فریب برخی از فروشندگان را نخورید چون هیچ پارکت لمینت ضد آبی با هسته HDF وجود ندارد

مطالعه بیشتر : پارکت لمینت ها از چند لایه تشکیل شده است ؟

مقاومت این محصول نسبت به آب به این معنی است که لمینت در برابر آن تا حدودی مقاوم خواهد بود و اگر آبی بر روی آن ریخت لازم نیست نگران باشید شما فرصت دارید که با خونسردی کامل آن را با یک دستمال نخی یا طی پاک کنید ، فقط نباید به مدت زیادی بر روی محصول باقی بماند.

دو نکته مهم برای افرایش مقاومت پارکت لمینت در برابر آب

تمیز کردن لمینت با طی به جای آب مستقیم

1- برای نظافت به هیچ عنوان از آب مستقیم استفاده نکنید ، بهتر است ابتدا گرد و غبار را با جارو تمیز کنید و سپس همانگونه که گفته شد از یک دستمال نخی یا طی برای شستشو استفاده کنید.

مطالعه بیشتر : لمینت ها را چگونه بشوییم ؟

2- هنگام نصب از کیفیت کالا و تخصص نصاب مطمئن شوید زیرا اگر دارای مشکل باشد و یا خوب نصب نشود و باعث ایجاد درز و شکاف بین تایل ها گردد تاثیر آب بر روی لمینت بسیار سریع تر خود را نشان داده و این شکاف ها باعث نفوذ بیشتر آب به مغز و هسته اصلی HDF محصول می شود.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تکنولوژی v-groove یا شیار دار نوعی تکنولوژی در تولید این محصول می باشد و به معنی درز انداختن و خوب نصب نشدن نمی باشد