۵ نکته‌ای که باید قبل از نصب کفپوش‌ها رعایت کنید
۵ نکته‌ که باید قبل از نصب کفپوش‌ها رعایت کنید

از آنجایی که کف پوش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک منزل زیباست، نصب صحیح آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه راهکار‌هایی را برای درست نصب کردن کفپوش به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1- نصاب کف پوش مناسب پیدا کنید

شاید پیدا کردن نصاب مناسب مهم‌ترین گام در پروژه‌ی نصب کفپوش‌تان باشد. یک نصاب خوب تمام سعیش را می‌کند تا از متریال‌های فراهم آماده بیشترین استفاده و بهره را برده و صرف نظر از کیفیت کفپوش و متریال‌ها، زیبایی کف منزل شما را تامین کند. اگر ترجیح می‌دهید خودتان متریال‌های لازم برای نصب کفپوش را فراهم کنید، نصاب می‌تواند به شما لیستی از اقلام بدهد چرا که او دقیقا می‌داند برای انجام این کار به چه چیز‌هایی احتیاج است.

2- تمام متریال‌های مورد نیاز را تهیه کنید

برای پروژه‌ی کفپوش کردن، به غیر از محصولات لازم برای کفپوش کردن به چیز‌های دیگری هم احتیاج است. برای کفپوش لمینتی، چوب سخت، چوب مهندسی شده یا حتی آجر کاشی ممکن است به محصولات متفاوتی برای لایه بندی و لایه گذاری، چسبندگی، پرداخت، لطافت، پر کردن درز‌ها، ضربه گیری و غیره احتیاج پیدا کنید.

3- پیش از نصب، پلنک‌ها یا همان تخته‌های کف پوش را به مدت 48 تا 72ساعت داخل نگه دارید

پس از خرید کفپوش چوبی یا لمینیتی، لازم است که آن را با آب و هوای داخل منزل‌تان تطبیق داده و سازگار کنید. کف پوش لمینتی یا چوب سخت در گذر زمان و تحت شرایط طبیعی، منبسط و منقبض خواهند شد. برای آن که این اتفاقات در کم‌ترین حد ممکن بروز کنند لازم است که به کف پوش‌تان زمان کافی برای عادت کردن به شرایط داخل منزل‌تان را بدهید.

 4- تهویه هوا یا سیستم گرمایشی‌تان را به مدت 2 هفته پیش از نصب روشن نگه دارید

مصولات چوبی را تنها می‌توان در خانه‌هایی که در آن‌ها کسی ساکن است و در و پنجره‌ها نصب شده و همینطور سیستم گرمایشی و تهویه‌ی هوا در آن‌ها فعال است نصب کرد. توجه داشته باشید که قبل و بعد از نصب کف پوش، دمای ثابتی را در منزل نگه دارید.

5- محل نصب را آماده سازی کنید

این مورد شامل جابجایی اسباب و اثاثیه، تعمیر هر گونه نشتی‌ای که احتمال ایجاد آسیب دارد، برداشتن موکت از روی زمین، تعمیر هر گونه لقی و جیر جیر و همچنین میزان سازی کف زمین می‌شود. این مرحله، اولین گام از نصب تلقی می‌شود.

برای صحیح نصب کردن کف پوش لازم است که از اطلاعات و آگاهی‌های لازم برخوردار باشید. هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، کف پوش‌تان با کیفیتی بالاتر نصب خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط:

مزایای پارکت

شرایط انتخاب کفپوش لمینت

مزایای آستر برای پرده های پارچه ای