بهترین کاغذ دیواری
چگونه بهترین کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کاغذ دیواری

آنچه که برای دیوار خانه خود انتخاب می کنید می تواند اتاق شما را بزرگ تر، گرم تر و روشن تر نشان دهد یا برعکس حتی می تواند باعث پوشش نقص های اتاق هم بشود.

برای رنگ ها راهنمایی بگیرید

رنگ ها می توانند حال و هوای اتاق شما را عوض کنند. اگر می خواهید فضای اتاق بزرگتر یا سقف بلند تر به نظر برسد، از رنگ های سرد به عنوان پس زمینه استفاده کنید رنگ هایی مثل سبز، آبی یا بنفش. رنگ های سرد ملایم حالت آرامش و راحتی را القا می کنند در حالی که رنگ های غلیظ و شدید سرد حالت هیجان بیشتری به فضا می دهند. رنگ های گرم (قرمز،زرد، نارنجی و…) همان طور که از اسمشان مشخص است باعث گرمی فضا می شوند.

هرچه رنگ ها شدید تر و غلیظ تر باشند، هیجان بیشتری به فضای اتاق شما می دهند.

با نور بازی کنید

در قسمت اصلی خانه (مثل اتاق پذیرایی)، اتاق های تاریک یا فضاهای بدون پنجره، برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری به دنبال کاغذ دیواری هایی باشید که نور را به اطراف اتاق منعکس می کنند مثل طرح هایی با رنگ های ملایم یا آن هایی که رگه های متالیک و براق یا رنگین کمانی در خود دارند. هم چنین به دنبال طرح هایی با زمینه نرم باشید که بیشترین نور را در فضا منعکس کنند. رنگ های تیره نور را به خود جذب می کنند، دیوار ها را به هم نزدیک و اتاق را کوچک تر می کنند. سطح های بافت دار هم باعث تیره به نظر رسیدن دیوار ها می شوند.

بهترین کاغذ دیواری برای پوشاندن نقص دیوار

کاغذ دیواری های طرحدار توانایی پوشاندن و پنهان کردن نقص های دیوارها یا عیب های بدنمای اتاق شما را دارند.

برای این منظور می توانید از طرح های برجسته استفاده کنید. کاغذ هایی با طرح های لایه ای مثل بافت عمل می کنند (مثل کاغذ تک رنگ پشت طرح گلدار)

هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری این موضوع را در نظر بگیرید که اتاق شما قرار است چه کاربردی داشته باشد؟ چه مدت از روز مورد استفاده قرار می گیرد؟

مناسب ترین استایل را انتخاب کنید

بهترین کاغذ دیواری برای رسمی به نظر رسیدن اتاق استفاده از طرح هایی با اندازه ی بزرگ و رنگ های مهیج استفاده کنید. برای شادی بیشتر اتاق از رنگ های روشن استفاده کنید، از طرح هایی با طرح های ریز استفاده کنید که اتاق شما را بزرگ تر نشان دهد مثل خال خالی.

روی نکات مثبت اتاق تاکید کنید

طرح های راه راه و دیگر طرح های عمودی که روی بلندی فضا تاکید می کنند، باعث رسمی تر شدن فضا می شوند. طرح های گلدار عمودی که درون مایه آن شکل U یا V داشته باشند، باعث بلند به نظر رسیدن سقف اتاق می شوند. طرح های افقی،باعث پهن تر دیده شدن فضا می شوند. اتاق های باریک را می توان با این کاغذ ها پهن تر نشان داد هم چنین این طرح های افقی حالت آرامش و سکون را به اتاق می دهند.

طرح های درشت یا ریز؟

طرح های ریز در کاغذ دیواری های طرحدار باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شود در حالی که طرح های درشت فضای اتاق را کوچک تر می کند. برای این که اتاق خالی را زودتر پر کنید، انتخاب کاغد دیواری با موتیف درشت و روشن و پس زمینه تیره گزینه مناسبی است. برای دادن بعد و عمق به دیوار های تخت موتیف های درشت یا کاغذ های چند بعدی و شبکه ای را انتخاب کنید.

آگاهانه تلفیق کنید

اتاق بدون کاغد دیواری طرحدار می تواند گاهی احساس خسته کننده ای به فضا دهد در حالی که استفاده بیش از حد از طرح های مختلف نیز حالت شلوغ و بیقراری را القا می کند. هنگامی که طرح های راه راه، گلدارو شطرنجی را در اتاق یا فضا های مجاور تلفیق می کنید به این نکته توجه داشته باشید که طرح هایی که انتخاب می کنید رنگ مشترک و قابل توجهی در خود داشته باشند. معمولا کالیته و ژورنال های کاغذ دیواری طرح های مختلفی را به عنوان پیشنهاد برای هماهنگی بیشتر با فضا در اختیار مشتری قرار می دهند.

سه پیشنهاد برای کاغذ دیواری اتاق کودک