چه چیزهایی را نباید در اتاق خواب نگه داریم
چه چیزهایی را نباید در اتاق خواب نگه داریم

چه چیزهایی را نباید در اتاق خواب نگه داریم

اتاق خواب قرار است محل آرامش و آسایش باشد، اما گاهی اوقات 100% رسیدن به این شرایط کمی دشوار است. حال یا فرصت ایجاد تغییرات را نداریم، یا هزینه‌اش را نداریم، یا تنبلی می‌کنیم و یا هر چه. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم وسایل و اشیائی هایی که باید از اتاق خواب‌تان خارج کرده و یا در نحوه‌ی استفاده از آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید تا به آرامش مطلوب‌تان در این اتاق دست پیدا کنید را به شما معرفی کنیم.

1- صورت حساب‌ها، قبض‌ها و اسناد کاری: برای اینکه ذهن‌تان را مدام درگیر نکنید بهتر است که چیز‌های این چنینی را از اتاق خواب خارج کرده و یا حداقل جلوی چشم‌تان نگذارید.

2- تکنولوژی: این روز‌ها همه موبایل لپ تاپ خود را تا آخرین لحظه با خود در رخت خواب دارند، اما باید دانست که این وسایل به دلیل نوری که از خود ساطع می‌کنند باعث خستگی چشم و پریدن خواب شما می‌شوند. بهتر است این وسایل را یک ساعت قبل از خواب کنار بگذارید.

3- میز درهم برهم: چه میز کنار تخت است چه میز کاری، آن را برای آرامش هر چه بیشتر مرتب‌تر نگه دارید.

4- وسایل زیر تخت: جعبه‌ها، پلاستیک‌ها و هر چه که زیر تخت جمع کرده‌اید را سر و سامانی بدهید. بهتر است وسایلی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را زیر تخت قرار دهید.

5- پخش کردن لباس‌ها: این عادت بد را از سر خود بیندازید و لباس‌ها را سر جای خودشان آویزان کنید. بهم ریختگی فقط آشفته‌ترتان خواهد کرد.

6- دور کردن لوازم غیر ضروری: وسایلی مانند لوازم آرایش یا اکسوری‌ها مثل ساعت را اگر مدت هاست استفاده نکرده‌اید به جای دیگری منتقل کرده و فقط وسایلی که زیاد استفاده می‌کنید را دم دست خود قرار دهید.

7- کتاب‌ها: کتاب خواندن خوب است، اما انباشت آن‌ها اطراف تخت و روی میز‌ها فقط اتاق را شلوغ نشان داده و انرژی منفی ایجاد می‌کند. پس به جز یکی دوتای آن‌ها که مشغول خواندن‌شان هستید، بقیه را در قفسه بگذارید.

8- گل‌ها: خیلی‌ها دوست دارند در اتاق‌شان گل داشته باشند اما باید در نظر داشته باشید که گل‌ها در محیط اتاق خواب پژمرده خواهند شد، گرد و غبار جذب می‌کنند و می‌توانند برای افراد دارای آلرژی مضر باشند. با این حال گیاهان تاثیرات آرام بخش نیز دارند.

9- رنگ‌ها: از رنگ‌های روشن و جیغ مثل نارنجی و زرد و قرمز که نماد انرژی هستند استفاده نکنید و در عوض از رنگ‌های ملایم و خواب آوری همچون بنفش استفاده کنید.

10- آینه‌ها: از لحاظ فنگ شویی رو به روی آینه خوابیدن اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که آینه‌ها انرژی را منعکس کرده و در واقع انرژی بین بدن شما و آینه در طول شب در رفت و آمد است.یا آینه‌ها را شب‌ها بپوشانید یا حد الامکان آن‌ها را در اتاق دیگری قرار دهید.