براساس قیمت :

نمایش 1 - 4 کالا از 4

پرده پنل تراک

قبل از اینکه توضیحی در مورد این که پرده پنل تراک چیست و چه کاربردی دارد بدهم، میخواهم راجع به این صحبت کنم چرا در بعضی مواقع پرده‌های رولی جای خود را به پنل تراک می دهند. پرده شید پوشش پارچه ای ، مدرن و بسیار پرکاربرد است اما این محصولات 2 مشکل اساسی دارند. اول حداکثر عرض قابل مونتاژ پرده شید کمتر از 3 متر است و دوم اینکه پرده ها حتما باید به صورت افقی باز و بسته شوند و برای کسی که بخواهد پنجره را زیاد باز و بسته کند ممکن است ایجاد محدودیت کند. این جا است که با استفاده از تراک پنل میتوان این مشکلات را بر طرف کرد.

پرده پنل تراک چیست؟

پنل تراک یا تراک پنل (panel track shades) نوعی پوشش عمودی پنجره که همانند پرده شید از پارچه تشکیل شده است. مکانیزم این محصول به گونه ای طراحی شده که عرض درگاه پنجره به پنل های مساوی 30 تا 70 سانتی متری (مطابق با عرض محصول) تقسیم می‌شود.

این پنل ها بر روی ریل های متفاوتی قرار می‌گیرند که تمامی آنها داخل یک قاب ثابت است. هنگام جمع شدن به وسیله یک اهرم میتوان تمام پنل ها را به یک سمت جمع کرد. همچنین زمانی که کلیه پنل ها باز است، بر روی یکدیگر چیزی حدود 6 سانتی متر همپوشانی دارند.

پنل تراک روشن کرم رنگ

کاربرد محصول

پنل تراک ها کاربردهای زیادی دارندکه یکی از مهمترین آنها پوشش پنجره به عنوان پرده است. نکته ای که باید در نظر گرفت این است که با توجه به شکل ظاهری، این محصول مناسب پنجره های بزرگ، درهای پاسیو و پنجره های شیشه ای هستند. در حقیقت انتخاب خوبی برای پنجره های کوچک نخواهند بود. حداقل عرض قابل استفاده  150 سانتی متر و حداکثر آن 350 سانتی متر است.

کاربرد مهم دیگر این پنل ها، قابلیت تقسیم کردن دو فضا و جداکردن آنها از یکدیگر است. از آنجا که پرده شید به صورت افقی باز و بسته می‌شوند، امکان استفاده برای جدا کردن فضا را ندارند. زیرا برای هر بار رفت و آمد باید پرده بالا و پایین شود اما پنل تراک ها این مشکل را نخواهند داشت و به راحتی میتوان یک فضا تا حداکثر 3.5 متر عرض را به دو قسمت تقسیم و جداسازی نمود.

مزایای پنل تراک

آیا می‌دانید مزایای پنل تراک چیست؟ ویژگی‌های این محصول بسیار گسترده هستند. همین امتیازات باعث شده‌اند امروزه آمار استفاده و کاربرد پنل تراک به میزان بسیاری افزایش پیدا کند. اگر به فضاهای مدرن و امروزی علاقه بسیاری دارید، یکی از مناسب‌ترین پیشنهاداتی که می‌توانید از آن استقبال کنید، همین پرده‌ها هستند. طرح‌های پنل تراک بسیار ساده، مینیمال و شیک هستند و استفاده از آن‌ها ظاهری مدرن را به خانه شما می‌بخشد. همچنین این پنل‌ها این قابلیت را دارند تا به مسدودسازی نور خورشید بپردازند و حریم شخصی شما را نیز حفظ کنند.

این پرده‌ها را می‌توانید هم روی دیوار و هم روی سقف نصب کنید و از این نظر محدودیتی برای شما وجود ندارد. از دیگر مزایای این پرده‌ها می‌توانیم به ثابت ماندن رنگ آن‌ها هنگام قرارگرفتن در معرض نور خورشید و دمای بالا اشاره کنیم. برای پنجره‌های بزرگ و درب‌‌های کشویی این پنل‌ها یک انتخاب ایده‌آل به شمار می‌روند. اگر به دنبال جداسازی فضا در اتاق هستید، این پرده‌ها می‌توانند انتخاب خوبی جهت ایجاد پارتیشن باشند.

مهمترین مزایا به صورت خلاصه

  • قابل شستشو
  • مناسب برای فضاهای مدرن و امروزی
  • دارای ظاهری ساده، مینیمال و شیک
  • امکان مسدود کردن نور و حفظ حریم شخصی
  • قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف

نحوه شستشو پنل تراک

شستشو پنل تراک نکته مهم دیگری است که باید با آن آشنا شوید. اغلب پارچه‌هایی که در پرده پنل تراک مورد استفاده قرار می‌گیرند، از پوشش آنتی استاتیک برخوردار هستند؛ به همین علت می‌توانند مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر گردوغبار به نمایش بگذارند. برای اینکه این پرده‌ها را تمیز کنید، می‌توانید از جاروبرقی کمک بگیرید. دستگاه را روی درجه پایین غبارروبی قرار دهید تا از این طریق گردوخاک را به‌صورت کامل از بین ببرید.

حالا اگر می‌خواهید با آب این پرده‌ها رو بشویید، باید از مواد شوینده بدون آنزیم و غیر اسیدی بهره ببرید. برای کف کشیدن نیز می‌توانید از یک اسفنج بسیار نرم کمک بگیرید. ازآنجایی‌که که این پرده‌ها مقاومت بالایی دارند، نیاز نیست در فواصل زمانی کوتاه آن‌ها را بشویید. هر شش ماه یک‌بار برای شستشو کافی است. لازم به ذکر است برای ازبین‌بردن لکه‌ها استفاده از میکروفیبر مناسب‌ترین گزینه است.

نصب پرده پنل تراک

نصب پنل تراک بسیار ساده است و با پیچیدگی خاصی روبه‌رو نخواهید بود. در ابتدا بد نیست با بخش‌های مختلفی که این پنل‌ها دارند، آشنا شوید که شامل پارچه پرده، دستگیره، ریل، بست سقفی یا پایه دیواری هستند. محلی که قرار است پرده را در آنجا نصب کنید، باید سوراخ شود. البته علامت‌گذاری می‌تواند کار را برای شما آسان کند.

طول ریل همان اندازه پنجره و یا محل نصب است. نقطه شروع و پایان را باید علامت بزنید. حالا با کمک دریل نسبت به سوراخ‌کردن اقدام کنید. سوراخ‌ها نیز باید باتوجه‌به اندازه پیچ‌های شما ایجاد شوند. حالا برای متصل‌کردن ریل به سقف یا دیوار باید از پیچ و رول‌پلاک بهره ببرید. حالا فرایند نصب تمام شده است و می‌توانید به راحت پرده را باز یا بسته کنید.

پرده شید عمودی قهوه ای

انواع پنل تراک

پنل تراک که جزو مهمترین مدل پرده عمودی دارای انواع مختلفی است و هرکدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را داشته باشند. قبل از اینکه نسبت به خرید انواع پنل تراک اقدام کنید، ضروری است مشخصات هر یک را بشناسید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. در بخش زیر می‌توانید با انواع پنل‌های تراک آشنا شوید.

پنل تراک ساده

پنل تراک ساده ابتدایی‌ترین نوع این پنل‌ها است. مکانیزم این محصولات به‌صورت دستی است و شما باید با کمک زنجیری که در پنل به کار گرفته شده است، نسبت به باز و بسته پرده اقدام کنید. این پنل‌ها در مقایسه با سایر گزینه‌ها قیمت پایین‌تری دارند و از ورود نور خورشید به خانه به‌صورت کامل جلوگیری نمی‌کنند؛ به همین علت اگر بودجه بیشتری دارید، می‌توانید روی گزینه‌های دیگر تمرکز کنید.

پنل تراک اسکرین

پنل‌های اسکرین در خانواده پرده‌های عمودی جای می‌گیرند و صفحه آن‌ها کاملاً ساده و بدون برش طراحی شده است. این پرده‌ها حرکتی از چپ به راست یا راست به چپ دارند. بافت این پنل‌ها به نسبت باز است؛ به همین علت عملکرد خوبی در ایجاد سایه و حفظ حریم شخصی دارند. ازآنجایی‌که این پنل‌ها ساده بوده و دارای چین‌خوردگی نیستند، ازاین‌رو می‌توانند باعث ایجاد فضایی جذاب و شیک شوند.

اگر به دنبال یک فضای مینیمال هستید، می‌توانید نسبت به استقبال از این پرده‌ها اقدام کنید. به‌منظور تولید این پنل‌ها از الیاف شیشه‌ای یا پی‌وی‌سی کمک گرفته می‌شود؛ به همین علت دارای خاصیت غیرقابل‌اشتعال هستند. این پرده‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند و شما بر اساس سلیقه و سایر المان‌های دکوراسیون می‌توانید گزینه ایده‌آل را انتخاب کنید.

پنل تراک بلک اوت

نوع دیگری از انواع پنل تراک که می‌توانیم نام ببریم، بلک اوت است. این پرده‌ها دارای لایه‌ای از پارچه مخصوص هستند. این پرده‌ها داخل یک قاب قرار می‌گیرند و سپس حول یک محور جمع می‌شوند. قسمت پشتی این پنل‌ها دارای یک لایه فوم مخصوص است که به‌کارگیری آن برای جلوگیری از ورود نور خورشید است. همچنین اجازه هیچ‌گونه ارتباطی را بین محیط داخلی و خارجی نخواهد داد. پارچه‌هایی که برای این دست از پنل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساده و بدون طرح هستند؛ به همین علت استفاده از آن برای دکوراسیون مدرن پیشنهاد می‌شود.

پنل تراک موتوردار

آخرین مدلی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، پنل تراک موتوردار است. به‌منظور باز و بسته کردن این پرده‌ها می‌توان از یک ریموت بهره برد و با کمک آن به تنظیم میزان نور ورودی پرداخت. استفاده از این پنل‌ها همراه با مزایای مختلفی است که آشنایی با آن‌ها خالی‌ازلطف نیست. به‌عنوان‌مثال افزایش ایمنی یکی از آن‌ها است.

در پنل‌های تراک موتوردار دیگری خبری از زنجیر نیست؛ ازاین‌رو حیوان خانگی یا فرزند شما نمی‌تواند از آن آویزان شود. همچنین از انرژی می‌توان استفاده بهینه‌تری داشت؛ زیرا تنظیم آن به‌صورت هوشمند انجام شده و در زمستان از ورود هوای سرد و در تابستان از ورود نور خورشید جلوگیری خواهد کرد. لازم به ذکر است استفاده از این پنل‌ها به‌راحتی صورت می‌گیرد و نیازی نیست درباره نحوه کارکرد آن‌ها نگرانی داشته باشید.

 تفاوت بین پرده پنل تراک و لوردراپه

پرده پنل تراک و پرده لوردراپه دو مدل از محبوب‌ترین پرده‌های عمودی هستند؛ اما بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارند که پیشنهاد می‌دهیم قبل از خرید با آن‌ها آشنا شوید. به‌عنوان‌مثال اگر پنجره شما ابعاد بزرگی دارد، باید از تراک پنل‌ها استفاده کنید؛ اما اگر با ابعاد متوسطی روبه‌رو شدید، لوردراپه می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

خرید پرده لوردراپه در مقایسه با تراک پنل‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما بااین‌حال عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت نهایی این محصولات تأثیر خود را بگذارند. اندازه، پارچه و وزن در بین این موارد جای می‌گیرند. لوردراپه بعد از باز شدن می‌توانند کامل روی‌ هم قرار بگیرند و از چرخش 180 درجه‌ای برخوردار هستند؛ اما تراک پنل این قابلیت را ارائه نمی‌دهد.

راهنمای خرید آنلاین پنل تراک

خرید پنل تراک به‌صورت آنلاین می‌تواند با چالش‌های مختلفی همراه باشد؛ به همین علت برای اینکه با مشکلی روبه‌رو نشوید، می‌توانید از راهنمای خرید آنلاین پنل تراک بهره ببرید. اگر در تهران حضور دارید، کارشناسان به‌صورت حضوری به محل مورد نظر مراجعه می‌کنند و ابعاد را به‌صورت دقیق برای شما تخمین می‌زنند.

همچنین به شما کمک می‌کنند تا بهترین طرح را انتخاب کنید. اگر در شهرستان حضور دارید، مشاوره‌ها به‌صورت تلفنی و همراه با ارسال کاتالوگ صورت خواهد گرفت. کارشناسان شرکت سروین دکور به کمک شما خواهند آمد تا بهترین خرید آنلاین را تجربه کنید.

قیمت پنل تراک

هنگام خرید آنلاین پرده پنل تراک یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود در ارتباط با قیمت است. عوامل و پارامترهای متعددی وجود دارند که می‌توانند روی قیمت تأثیر خود را اعمال کنند؛ ازاین‌رو نمی‌توان یک مبلغ مشخصی را اعمال کرد. نوع تراک پنل، اندازه، وزن و همچنین طرح درخواستی روی قیمت‌ها تأثیرگذار هستند؛ پس قبل از خرید این عوامل را بسنجید و بر اساس بودجه‌ای که دارید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب به معرفی پنل تراک و مزایای آن پرداختیم. این پرده مدرن یکی از بهترین محصولات به شمار می‌رود که از طراحی بسیار جالبی برخوردار است. این محصولات متشکل از دو تا شش پانل عمودی هستند که جهت جمع‌آوری پرده‌ها به سمت راست یا چپ استفاده می‌شوند. استفاده از این پنل‌ها در مکان‌های مختلفی امکان‌پذیر است و برای نصب باید به نکات گوناگونی توجه داشت که در این مطلب به شرح آن‌ها پرداختیم. برای سفارش آنلاین پرده پنل تراک با کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی یا واتس‌اَپ در ارتباط باشید.

مقایسه ( 0 مورد )