انتخاب مناسب پرده برای پنجره های بزرگ
از پرده های پارچه ای برای پنجره بزرگ استفاده کنید!

بسیاری از منازل دارای پنجره هایی است که شاید از اندازه استاندارد مقداری بزرگ تر باشد حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه پرده های پارچه ای مناسب برای پنجره بزرگ و پهن انتخاب و نصب کنیم؟

پرده های پارچه ای دارای طرافت و کلاس خاصی هستند ، حتی در دوران پرده های مدرن مانند انواع شید ها و زبرا ها توانسته جایگاه ها ویژه ای در نزد صاحب خانه ها به خود اختصاص دهد. این پرده ها همچنان در فضای خانه شما سحر و جادو می کنند و به فضای منزل درخشش خاصی می بخشد. پرده های پارچه ای به راحتی با سایر وسایل منزل همخوانی پیدا می کند، همچنین محیط مناسب و راحتی را برای زندگی در خانه بوجود می آورد. این پرده ها معمولا به دو دلیل طرفداران زیادی دارند.

 

زیبایی شناسی

پنجره ها می توانند دارای اشکال و اندازه های مختلفی باشند در نتیجه پرده ها را باید متناسب با این پنجره ها سفارش داد. شما می توانید از طیف گسترده ای از رنگ ها ، طرح ها ، الگو ها و بافت با هر حالت و سبک دکوراسیون انتخاب کنید. پیدا کردن یک جفت پرده مناسب برای اتاق هایتان کار دشواری نیست. با اندازه گیری و نصب مناسب ، پرده ها واقعا می توانند تفاوت زیادی در سبک منزل شما بوجود بیاورند. اگر اتاق شما به یک تغییر شدید نیاز دارد ، فقط پرده ها را عوض کنید و تغییر و تحول فوری را که در اتاق شما رخ می دهد ببینید.

 

ویژگی های عملکردی

پرده ها جدا از اینکه نقش زیباسازی فضای منزل را دارند، موارد کاربردی زیادی از جمله جلوگیری و تنظیم نور ورودی ، جلوگیری از ورود اشعه ماورا بنفش ، به حداقل رساندن میزان گرما و ایجاد حریم خصوصی برای فضای زندگی را بر عهده دارند.

 

همچنین بخوانید: پرده پنل تراک چیست و چه کاربردی دارد؟!

 

نصب پرده برای پنجره های عریض و بزرگ

اما مهم است به یاد داشته باشید که کار شما با انتخاب رنگ و بافت مناسب پرده به پایان نمی رسد. آویختن صحیح این محصولات می تواند یک تفاوت چشمگیری با نوع آویز ضعیف آن چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ کاربردی داشته باشد. در این مقاله 5 اصل مهم بیان شده است که شما می توانید در صورت داشتن پنجره هایی بزرگ پرده ای متناسب با آن داشته باشید.

انتخاب پنل هایی با اندازه های کافی عریض و بلند

اولین مسئولیت شما اطمینان از عرض صحیح پرده برای پوشاندن پنجره است. این امر به ویژه اگر پنجره هایی خیلی بزرگ یا چندین پنجره کنار هم داشته باشند بسیار مهم است. اگر این پنل های پرده پارچه ای برای پنجره های بزرگ و عریض به اندازه کافی پهن نباشد، پوشش ضعیفی ایجاد می کند و ممکن است باعث شود پرتو نور خورشید از شکاف میان پرده ها عبور کند. پنجره ها را خوب اندازه گیری کنید و اطمینان حاصل کنید که پارچه حداقل دو برابر عرض پنجره ها هستند. در مورد ارتفاع نیز باید این نکته را بیان کنم که اگر ارتفاع به اندازه کافی بلند باشد باعث زیباتر نشان داده شدن پرده می شود و سقف اتاق نیز بلندتر به بنظر می آید اما سعی کنید پرده روی زمین کشیده نشود! همچنن پرده را تا جایی که امکان دارد به سقف نزدیک تر کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

 

استفاده از پرده های عریض تر برای پنجره های بزرگ

میل پرده هایی عریض تر

میل پرده هایی که برای پنجره های بزرگ انتخاب می کنید نیز باید از عرض پنجره شما پهن تر باشد. این امر به شما امکان می دهد که پرده ها را کاملا به کنار پنجره بکشید. هر چقدر پنجره نیز بزرگ تر باشد باید میل پرده شما نیز بلند تر باشد. یک فرمول کلی در این مورد هست که اندازه عرض پنجره هر چقدر باشد، طول میل پرده 20 تا 30 سانت باید بلند تر باشد.

استفاده از پانل های چند تایی برای پوشش بهتر

در پنجره های بزرگ برای اطمینان بیشتر بهتر است از چندین پنل استفاده کنید. اگر پنل های شما یک تکه باشد سنگین خواهد شد و ممکن است میل پرده ها برای پنجره های بزرگ و عریض نتواند این وزن را تحمل کند و باعث شود کج و یا شکم بدهد. این امر زیبایی اتاق ها و پنجره ها را از بین می برد و ممکن است حتی عملکرد پرده ها را نیز به خطر بیاندازد. پیشنهاد ما این است اگر پنجره های عریض دارید می توانید چندین پنل سبک پارچه ای انتخاب کنید، این کار باعث می شود توزیع وزن روی میله یکنواخت باشد و احتمال خم شدن را نیز کاهش دهد.

بکار بردن میل پرده های ضخیم تر

 

استفاده از میل پرده های بلند تر و ضخیم تر

 

سعی کنید برای پنجره های عریض تر میل پرده مناسبی انتخاب کنید. همیشه انتخاب شما پرده های سبک نیست مخصوصا اگر دنبال عایق بندی، حفظ حریم خصوصی و انسداد کامل نور هستید. برای پنجره های عریض تر که می خواهید پرده های سنگینی مثل مخمل و کتان استفاده کنید، سعی کنید میل پرده های ضخیم تری بکار بگیرید زیرا دوامشان بهتر از میل پرده های نازک است. برای پرده های عریض میل پرده هایی انتخاب کنید که قطر آن حداقل 25 میلی متر باشد.

استفاده از پایه های بیشتر برای اطمینان بالاتر

میل پرده ها بر روی پایه هایی نصب می شوند که به دیوار یا سقف پیچ می شوند. پنجره هایی که اندازه استاندارد دارند برای نگهداری پرده و میل پرده به 2 عدد پایه نیاز دارند اما این روش برای پرده های عریض کاربرد ندارد. اگر برای نصب پرده برای پنجره هایی بزرگ که عرض آن بیشتر از 3 متر است از 2 عدد پایه استفاده کنید سنگینی زیاد، باعث خم شدن میله در قسمت میانی می شود و همچنین هنگام باز و بسته کردن پرده ممکن است با خطر سقوط میل پرده مواجه شوید حتی این خطر برای شما زمانی که در منزل کودک خردسال یا حیوان خانگی دارید نیز وجود دارد، زیرا آنها ممکن است با پرده بازی کنند و اگر محکم نباشد ممکن است خطر آفرین باشد. یک اندازه مناسب این است که به فاصله هر 150 سانت یک پایه دیگر نصب کنید ، این به شما کمک می کند که پرده ها و میل پرده ها از خم شدن و آسیب دیدگی جلوگیری شود.

در انتها به یاد داشته باشید که به طور کل با داشتن 3 اصل ضخامت میل پرده مناسب، تعداد صحیح پایه ها و قرار دادن چندین پنل پرده پارچه ای کنار هم می توانید از نصب صحیح پرده برای پنجره های عریض و بزرگ اطمینان حاصل کنید که این قضیه هم زیبایی بسیاری به وجود می آورد و هم امنیت و آرامش شما و اعضای خانوادتان را تامین می کند.

 

مطالب مرتبط:

آموزش نصب پرده زبرا بصورت گام به گام و تصویری

سه راهکار برای جلوگیری از گیر کردن پرده زبرا و شید به دستگیره پنجره