انتخاب پرده متناسب با رنگ دیوار
آیا پرده متناسب با رنگ دیوار باید انتخاب شود ؟

در هنگام خرید و یا ورود به خانه جدید ، دکوراسیون منزل مهمترین اولویت شماست که باید سبک و رنگ دکور و لوازم شما کاملا مشخص باشد . چگونگی انتخاب این سبک و رنگ سلیقه شما را بازتاب می دهد و میهمانان شما ، این منزل را به عنوان الگویی از شخصیت شما در نظر می گیرند در نتیجه باید حوصله کنید ، وقت بیشتری بگذارید و تا جایی که امکان دارد از مشاوران خبره بهره بگیرید . به عنوان مثال پذیرایی و اتاق نشیمن اولین مکانی می باشد که مهمان ها به محض ورود متوجه آنجا می شوند ، در نتیجه سرمایه گذاری و انتخاب مثلا رنگ گرم و جذاب پرده متناسب با دیوار عاقلانه به نظر می رسد.

امروزه بسیاری از صاحبان منازل جهت خرید پرده و سایر لوازم دکوراسیون خود بیشتر به دنبال رنگ های خنثی برای ایجاد یک فضای مینیمال هستند . این روش می تواند ایده بسیار خوبی باشد زیرا با ایجاد فضایی که زیاد شلوغ نمی باشد میتواند هاله ای از فضای رسمی را به خود گرفته و در ایجاد محیطی دنج کمک حال شما باشد . به همین جهت رنگ هایی مثل سفید و طوسی ( خاکستری ) به دلیل همین موضوع و کاربردی بودن آن جایگزین رنگ هایی مثل کرم و بژ شده است . استفاده از رنگی مثل رنگ سفید برای دیوار این مزیت را دارد که هنگام انتخاب سایر لوازم و وسایل دکوراسیون خود دستتون باز تر هستش و می توانید از طیف وسیعی از رنگ ها استفاده کنید . به عقیده بسیاری از دکوراتورها رنگ های ساده مثل سفید می تواند با ظاهر بی عیب و نقص خود محیط اطراف را بسیار زیبا و دلبخش کنند .

پرده زبرا در کنار دیوار طوسی

بیشتر بخوانید: پرده های مناسب دیوار با رنگ آبی روشن!

آیا پرده های شما باید متناسب با رنگ دیوار باشد ؟

اشتباه رایجی که بسیاری از مشتریان هنگام خرید پرده انجام می دهند این است سعی میکنند این محصول را دقیقا متناسب با رنگ دیوار انتخاب کنند حالا یا هم رنگ و یا رنگی بسیار شبیه رنگ دیوار . این کار مطمئنا جلوه زیبایی ایجاد نخواهد کرد و اصلا توصیه نمی شود . یک دیوار قرمز را تصور کنید که در کنار آن شما از یک پرده قرمز نیز استفاده کرده اید ، این ترکیب باعث می شود نه تنها هیچکدام از آنها نتواند در اتاق خودنمایی کند بلکه نمی توانند مکمل و همراه دیگری باشند . چه تناسبی بهتر از اینکه شما بتوانید یک کنتراست زیبا ایجاد کنید .

این واقعیت را باید پذیرفت که پرده ها یکی از بخش های اساسی دکوراسیون هر خانه ای می باشند و از طرفی دارای رنگ بندی وسیعی نیز هستند در نتیجه هر پالت رنگی از پرده ها را می توان با یک رنگ خنثی ترکیب کرد . اگر دیوار های خود را با یک رنگ روشن خنثی رنگ آمیزی کرده باشید در نتیجه می توانید انبوهی از پرده ها را متناسب با رنگ دیوار انتخاب و آزمایش کنید .

پرده پانچ سبز رنگ

همچنین برخی کارشناسان عقیده دارند که رنگ هایی با شدت نور بیشتر و پر رنگ تر نیز می توانند فضای شما را زنده تر و جذاب تر کنند . اگر شما هم مشتاق به استفاده از این روش هستید سعی کنید نترس باشید ، برای اینکار می توانید از رنگ های صورتی و یا آبی استفاده کنید همچنین استفاده از رنگ هایی برای پرده که درخشش بیشتری دارند متناسب با رنگ سرد دیوارها می توانند آنها را متعادل سازند و محیط آرام را تحویل شما دهند که نیاز هر شخص بعد از یک روز کاری می باشد .

بر خلاف تصور بسیاری از افراد ست کردن و هماهنگی دو رنگ خنثی نیز می تواند زیبا و خارق العاده به نظر برسد به شرطی که به صورت صحیح استفاده شده باشد . رنگ پرده ها نقش اساسی در شکل گیری دکوراسیون شما دارد ، همچنین شما گزینه های زیادی در دست دارید . انتخاب پرده شیک به رنگ خنثی متناسب با رنگ دیواری که روشن می باشد بدون شک می تواند یکی از خواسته های بسیاری از صاحبان خانه ها باشد .

مطالب مرتبط:

نشانه های زمان تعویض پرده و یا قطعات آن