پرده اتاق کودک

یکی از جالب‌ترین قسمت‌های دیزاین اتاق کودکان، انتخاب پرده مناسب برای تکمیل‌کردن جذابیت دکوراسیون داخلی آنهاست. این فرشته‌های کوچک احتمالاً زمان زیادی را داخل اتاق خود به بازی و سرگرمی می‌پردازند و به همین دلیل انتخاب پرده اتاق کودک باید منطبق بر روحیات و حال و هوای فرزندتان باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم یک راهنمای مفصل در مورد تهیه بهترین نمونه‌های پرده برای محیط‌های کودکانه ارائه دهیم تا شما نیز بتوانید هرچه راحت‌تر محصول موردنظر خود را پیدا کنید.

جهت درخواست مشاوره تلفنی، مشاهده کاتالوگ‌ها و یا ارسال کارشناس فرم زیر را پر کنید

فهرست مطالب

چه مدل پرده‌ای برای اتاق کودک ما بهتر است؟

برای پاسخ به این سؤال شما باید ابتدا تعیین کنید که پرده دخترانه می‌خواهید یا پسرانه؟ ازآنجایی‌که پاسخ به این دسته‌بندی عمده شما را وارد دنیایی از انواع پرده اتاق کودک می‌کند، ما هم به مدل‌های مختلف آن خواهیم پرداخت. همچنین علاوه بر معرفی پرده‌ها بر اساس جنسیت دخترانه یا پسرانه بودن، به دسته‌بندی آنها بر حسب نوع طراحی و ساختار هم نگاهی خواهیم انداخت. با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

کدام پرده برای اتاق دختران مناسب‌تر است؟

زمانی که صحبت از انتخاب پرده اتاق کودک و به‌خصوص پرده‌های دخترانه می‌شود بحث رنگ آن بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. برای اتاق نوزادان دختر بهتر است رنگ‌های ملایم در تم صورتی و گل‌بهی استفاده شود. همچنین این پرده‌ها باید از متریال‌هایی تهیه شوند که کمترین میزان پرزدهی را داشته باشند؛ چراکه ریه‌های نوزادان بسیار تحریک‌پذیر است.

برای پرده اتاق کودک دخترانه از سنین 3 سال تا نوجوانی می‌توانید صورتی های پر رنگ تر تا سرخابی را به همراه رنگ‌های مکمل مثل سفید، نقره ای، بنفش و … ترکیب کنید. پرده‌های اتاق دختران جوان نیز بهتر است از رنگ‌های ملایم و زنده که طرح‌های شکیل نیز دارند تهیه شود.

انتخاب پرده برای اتاق پسران

انتخاب پرده برای اتاق پسران نیز یک پروسه چندقسمتی است. برای زمان نوزادی بهتر است رنگ‌های آبی کم‌رنگ و ابی آسمانی و حتی فیروزه‌ای را استفاده کنید. هرچه فرزند شما بزرگ‌تر شد بهتر است به سراغ پرده اتاق کودک با تم ‌رنگ‌های گرم و زنده مانند نارنجی، زرد و حتی قرمز ترکیب شده با یک رنگ خنثی مانند خاکستری بروید. پسران در این سن‌ و سال انرژی زیادی دارند و بهتر است اتاق آنها با روحیاتشان هماهنگ باشد.

برای انتخاب پرده اتاق کودک پسرانه همچنین می‌توانید مدل‌های طرح‌دار را نیز انتخاب کنید. پارچه‌های بسیار زیادی برای پرده وجود دارند که روی آنها شکل شخصیت‌های موردعلاقه پسران درج شده است و شما با تهیه آنها می‌توانید حس بسیار جذابی را در اتاق کودک خود جاری کنید. برای اتاق پسران جوان رنگ‌های زیادی قابل‌استفاده است؛ اما معمولاً تم‌های فیلی، نیلی و سرمه‌ای طرف‌داران بیشتری دارند.

مدل پرده اتاق کودک

انتخاب پرده اتاق فرزندان بر اساس نوع کارکرد آن

یک دسته‌بندی دیگر که می‌خواهیم برای شما ارائه دهیم، انتخاب و خرید پرده اتاق کودک بر حسب نوع کارکرد آن است. در ادامه با رایج‌ترین نمونه‌های موجود در بازار آشنا خواهید شد و برای تصمیم‌گیری فرایند آسان‌تری را طی خواهید کرد.

پرده‌های شید برای اتاق کودکان

یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین مدل‌های پرده که می‌توانید برای اتاق کودکانتان تهیه کنید پرده شید است. این نوع پرده که به‌وسیله یک‌تکه پارچه ساده، با نور و سایه در اتاق کودک بازی می‌کند، هیچ‌گونه چین‌خوردگی در ساختار خود ندارد. پرده شید اتاق کودک باعث می‌شود که فضا کاملاً مرتب و مینیمال و مدرن دیده شود و فرزند شما در آنجا احساس آرامش و امنیت بیشتری داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید با پرده به اتاق فرم خاصی القا کنید بهتر است به سراغ مدل‌های دیگر بروید.

پرده‌های زبرا، یک انتخاب بی‌نقص

یکی از انواع پرده اتاق کودک که امروزه طرف‌داران زیادی پیدا کرده است پرده زبرا بوده که نام خود را از خطوط جذاب بدن گورخر برگرفته است. در حقیقت این پرده از دولایه با طرح راه‌راه تشکیل شده که هر لایه یک بخش شفاف و یک بخش طرح‌دار یا مات دارد که باعث می‌شود تا بتوانید میزان نور ورودی به اتاق کودک را به‌خوبی کنترل کنید. یکی از مزایای این پرده این بوده که امکان ایجاد نقش ‌و نگار روی آن وجود دارد و به اتاق جلوه خاصی می‌دهد. پرده زبرا اتاق کودک یک گزینه فوق‌العاده به شمار می‌رود.

پرده دو مکانیزم برای اتاق کودک

از دیگر مدل‌های برتر پرده برای استفاده در اتاق کودک می‌توانیم به پرده‌های دو مکانیزم یا دبل شید اشاره کنیم. این پرده‌ها از جهت امکان کنترل نور ورودی به اتاق به پرده‌های زبرا شباهت دارند. این مدل از محصولات دارای یک لایه شفاف (که معمولا طرح بر روی آن اجرا می‌شود) و یک لایه شید ساده است. از طرف دیگر اما تنوع بسیار بالای طرح‌ها و نقش‌های این محصول آن را به یک انتخاب منحصربه‌فرد در بازار مربوط به پرده برای کودک کرده است.

جالب است بدانید که این نوع پرده به پرده شب و روز هم معروف است و این به دلیل کنترل بالایی است که روی نور خواهید داشت. پرده دو مکانیزم اتاق کودک از آن انتخاب‌هایی است که به‌سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. این پرده برای حفظ حریم خصوص خود و فرزندتان نیز محصول ایده‌آل و مناسبی به شمار می‌آید.

خرید پرده اتاق کودک

پرده لوردراپه یا عمودی برای اتاق فرزندان

یکی دیگر از پرده‌هایی که سال‌هاست در بازار طرف‌داران زیادی دارد و تقریباً همه ایرانیان هم تجربه استفاده از آن را داشته‌اند، پرده لوردراپه یا همان پرده عمودی است. این مدل پرده اتاق کودک از تکه‌های پارچه مخصوصی با طول بلند و دلخواه به اندازه ارتفاع پنجره و عرض کوتاه که معمولاً از 9 تا 13 سانت است، تشکیل می‌شود. روی پرده‌های لوردراپه طرح‌های مختلفی می‌توان اجرا کرد و با کمک بندهای آن نور ورودی به محیط نیز قابل‌کنترل است. برای پرده لوردراپه اتاق کودک می‌توانید حتی طرح‌های کارتونی هم سفارش دهید.

پرده پانچ برای اتاق کودک

یکی دیگر از بهترین مدل‌های پرده برای استفاده در اتاق کودکان پرده‌های پانچ هستند. این نوع پرده‌ها هم اکنون در صدر لیست محبوب‌ترین پرده‌ها برای هر نوع کاربری هستند و اتاق کودکان نیز از این قضیه استثنا نیست. پرده‌های پانچ می‌توانند با متریال‌های مختلفی از حریرهای بسیار نازک گرفته تا محکم‌ترین پارچه‌ها به‌عنوان پرده برای اتاق کودک اجرا شوند.

همچنین باید بدانید که به دلیل اجرای آن هم به‌صورت یک‌تکه و هم به حالت چندتکه، امکان دیزاین اتاق با طرح‌ها و مدل‌های متنوع نیز فراهم است. اجرای پرده پانچ اتاق کودک می‌تواند بسیار اقتصادی نیز تمام شود و درعین‌حال جلوه و زیبایی تکرارنشدنی هم به محیط بدهد.

پرده‌های ساده برای اتاق کودکان

در قسمت‌های قبلی با مدل‌های مدرن پیچیده‌ای از پرده‌های قابل‌استفاده در اتاق کودکان آشنا شدیم. در این بخش اما می‌خواهیم به مزایا و کاربردهای پرده‌های ساده نگاهی بیندازیم و بهره‌گیری از آنها در اتاق کودکان را شرح دهیم. پرده اتاق کودک ساده ازاین‌جهت بسیار پرکاربرد است که می‌توانید آن را با هزینه بسیار پایین تهیه کنید. در حقیقت پارچه‌های پرده‌ای رنج وسیعی از قیمت را دارند که در بخش‌های آینده مفصل به آن خواهیم پرداخت؛ اما شما این امکان را دارید که با یک نمونه پارچه خوش‌قیمت کارتان را راه بیندازید!

از طرف دیگر تهیه چوب‌پرده معمولی و چند عدد گیره که پرده را به آن متصل کند نیز هزینه چندان زیادی نخواهد داشت. در کنار همه این موارد دوخت آن هم به‌صورت ساده و نصب‌کردنش هم کاری ندارد و همه مراحل را شخصاً می‌توانید انجام دهید. برای پرده‌هایی که مکانیسم ساده و کلاسیک دارند طرح‌های بسیار متنوعی هم در بازار موجود است که می‌توانید طبق سلیقه فرزندتان و تم اتاقش هر مدلی که دوست دارید بخرید و ازاین‌جهت دستتان بسیار باز است.

پرده ساده برای اتاق کودک

چطور مدل مناسب برای پرده اتاق کودک را انتخاب کنیم؟

حال که با انواع پرده‌های موجود در بازار برای استفاده در اتاق فرزندتان آشنا شده‌اید بهتر است درمورد نحوه انتخاب بهترین مدل نیز قدری با هم صحبت کنیم. در زمان انتخاب مدل پرده اتاق کودک باید چند فاکتور مهم را در نظر داشته باشید. اولین فاکتور ایمنی کودک شماست. اگر فرزندتان به‌تازگی دارد راه‌رفتن را می‌آموزد باید پرده‌ای را انتخاب کنید که سبک و درعین‌حال بسیار محکم باشد. علت آن این است که ممکن است کودک در زمان تلاش برای راه‌رفتن به پرده چنگ بزند و حتی باعث کنده‌شدن آن از جای خود بشود!

برای اتاق خردسالان پرده‌ای را انتخاب کنید که جزئیات و الحاقات کمتری داشته باشد چرا که معمولاً بچه‌ها در سنین پایین هر چیزی را در دهان خود فرومی‌برند و ازاین‌جهت بهتر است پرده اتاق کودک خطرآفرین نباشد! برای رنگ و الگوی پرده اتاق هم حتماً به سن، جنسیت و روحیات فرزندتان توجه داشته باشید چرا که پرده یکی از اجزای بزرگ و بسیار جلوه دار در اتاق است و می‌توانید در خلف و خوی فرد مؤثر باشد. اما به هر جهت توجه کنید که بچه‌ها مانند بزرگسالان اتاقی پر از نور و روشنایی می‌خواهند!

پارچه پرده اتاق کودک باید جنسی لطیف داشته باشد و اگر این پارچه برای اتاق نوزادان به کار می‌رود تاحدامکان باکیفیت بوده و پرزدهی نداشته باشد. همچنین از پارچه‌ای استفاده کنید که شست‌وشوی آن آسان باشد و بتوانید به‌صورت دوره‌ای خودتان در خانه آن را بشویید. تمیزی و پاک بودن پرده تأثیر زیادی در سلامت کودکان دارد. البته باید توجه داشته باشید که خریدن پرده اتاق خردسالال یک فرایند زمان بر است و اگر می‌خواهید حتماً یک پرده منحصربه‌فرد و ایده‌آل داشته باشید علاوه بر صرف وقت زیاد به توصیه فروشندگان هم توجه کنید.

پیداکردن جدیدترین ایده‌ها برای پرده اتاق کودک

ازآنجایی‌که صنعت طراحی داخلی همیشه با سرعت زیادی در حال حرکت روبه‌جلو است، آیتم‌های مختلف مربوط به آن مخصوصاً پرده هم در بازه‌های زمانی کوتاهی تغییرات زیادی خواهند داشت. اما اگر دوست دارید تا با جدیدترین و به‌روزترین ایده‌ها برای دیزاین پرده اتاق خردسالان و کودکان آشنا شوید یک منبع بزرگ و الهام‌بخش شما می‌تواند وب‌سایت بزرگ Pintrest باشد. در این سایت همیشه ایده‌های خوبی برای جدیدترین پرده اتاق کودک و نوجوان بارگذاری می‌شود و شما می‌توانید از آنها برای طراحی مدل دلخواه خود کمک بگیرید.

اما بااین‌وجود اگر بخواهیم تعدادی از مدل‌های به‌روز و شیک برای اجرا در اتاق کودکان را نام ببریم می‌توانیم به پرده‌های پانچ چندرنگ و با رنگ‌های پاستیلی اشاره کنیم. رنگ‌های پاستیلی رنگ‌های بسیار ملایمی هستند که بازتاب زیادی ندارند و محرک‌های شناختی کودک را تحریک نمی‌کنند؛ اما باعث نورانی‌تر دیده‌شدن اتاق می‌شوند. بهره‌گیری از مدل‌های پرنسسی که پرده از وسط به دو طرف جمع می‌شود هم برای اتاق کودکان و به‌خصوص دختربچه‌ها ایده بسیار جذابی است.

برای انتخاب طرح پرده اتاق کودک هم می‌توانید به مجموعه‌هایی که به کار تولید این محصولات مشغول هستند دیزاین مدنظر خود را سفارش دهید تا مطابق سلیقه شما آن را بدوزند. یک راه بسیار خوب دیگر هم این است که در وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به دنبال پرده ایده‌آل خود بگردید. در این شرایط شما دیگر به فروشگاه‌ها و پرده‌دوزی‌های محل زندگی خود محدود نیستید و می‌توانید با اختیار عمل بسیار بیشتری پرده خود را سفارش بدهید.

ست پرده مناسب کودک

هزینه پرده برای اتاق کودک بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

یکی از مسائل اساسی که در زمان خریده پرده و به‌خصوص پرده کوکان مطرح می‌شود هزینه آن است. برای تعیین دقیق قیمت پرده برای اتاق کودکان آیتم‌های مختلفی دخیل هستند. از جمله این موارد می‌توانیم به ابعاد و متراژ پرده، نوع مکانیسم عملکرد آن، نوع پارچه به کار رفته در این محصول و حتی شخصی‌سازی‌ها و اجرای ایده‌های شما به‌صورت اختصاصی اشاره کنیم. در حقیقت هرچه زمان و منابع بیشتری به کار برود، قیمت پرده اتاق کودک نیز به نسبت بیشتر خواهد شد.

از کجا بهترین نمونه‌های اجرا شده پرده اتاق کودک را ببینیم؟

شاید شما دوست داشته باشید که ایده‌ها و مدل‌های مختلف پرده که در وب‌سایت‌ها موجود است را به‌صورت اجرا شده و واقعی ببینید. شاید هم به جای منابع خارجی می‌خواهید که از یک منبع ایرانی و فارسی برای بررسی مدل‌ها و طرح‌های جدید پرده اتاق کودک استفاده کنید. درهرصورت هم اکنون وب‌سایت بزرگ سروین دکور این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید جدیدترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های پرده اتاق برای کودکان را در یک دسته‌بندی مرتب و دقیق مشاهده کنید.

در این وب‌سایت مجموعه کاملی از پرده اتاق هم برای دختران و هم برای پسران در سنین مختلف گردآوری‌شده است و شما می‌توانید طرح‌های مختلف اجرا شده روی مدل‌ها گوناگون پرده مشاهده کنید. اگر به دنبال یک پرده اتاق کودک جدید هستید، در این مجموعه آخرین و به‌روزترین طراحی‌ها برای هر نوع سلیقه‌ای بارگذاری شده است و شما می‌توانید پرده‌هایی را انتخاب کنید که نمونه آن هنوز در هیچ فروشگاه دیگری یافت نمی‌شود. البته باید اشاره کنیم که این طرح‌ها و مدل‌ها به‌صورت اختصاصی در سروین دکور دیزاین می‌شوند!

پرده‌های ست با طراحی نزدیک به هم را از کجا سفارش دهیم؟

یک مسئله مهم دیگر که معمولاً برای پدر و مادرها زیاد پیش می‌آید این که می‌خواهند به‌صورت هم‌زمان چند مدل پرده برای چند فرزند خود سفارش بدهند به‌نحوی‌که با هم ست باشد یا حداقل طرح‌ها نزدیک باشند. معمولاً این کار به‌صورت معمول در بازار بسیار دشوار و وقت‌گیر است و کمتر پیش می‌آید که با جست‌وجوی حضوری بتوان ست پرده اتاق کودک را پیدا کرد. اما در این باره هم باید بگوییم که کلید کار در دست مجموعه بزرگ سروین دکور است!

شما می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در سایت متوجه شوید که همه مدل‌های ارائه شده در چندین طرح دیگر مرتبط با همان ایده نیز موجود هستند. برای مثال اگر پرده موردعلاقه شما برای اتاق کودکتان پرده شید طرح جوجه‌ای باشد، می‌توانید تا 4 طرح مختلف جوجه را بررسی کرده و ست موردنظرتان را سفارش دهید. ازاین‌جهت شما با سرزدن به سروین دکور وارد دنیایی از جدیدترین پرده های اتاق کودک می‌شوید که در آن حتی ست‌کردن پرده‌ها نیز کار راحتی است؛ چون طرح‌های هماهنگ باهم از قبل برایتان آماده شده‌اند!

kids-blinds-5

 4 نکته مهم قبل از خرید پرده اتاق کودک

پرده اتاق کودک از مهمترین بخش های دکور اتاق نوزاد و کودک شما است. دغدغه بسیاری از خانواده ها انتخاب محصول مناسب از جدیدترین پرده های موجود در بازار از جمله ساده ، فانتزی ، حریر ، زبرا و … می باشد. تمام این پرده ها را شما می توانید استفاده کنید اما رعایت چند نکته برای انتخاب پرده اتاق کودک لازم و ضروری است که به تک به تک این موارد می پردازیم:

1- جنس پرده مورد استفاده

  • جهت رعایت مسائل بهداشتی نوع کالایی که انتخاب می‌کنید حتما باید قابل شستشو باشد، البته سعی کنید جهت شستشوی راحت تر پرده ای انتخاب کنید که سبک و چرک تاب باشد.
  • حتما دقت کنید پارچه ای که استفاده می‌کنید، کودک شما به آن آلرژی نداشته باشد.

2- استفاده از طرح و رنگ مناسب برای پرده اتاق کودک

  • استفاده از رنگ های شاد مانند قرمز، آبی، زرد و رنگ های مشابه آن بسیار مورد توجه و علاقه کودکان می باشد اما در انتخاب آن باید دقت کنید ، به عنوان مثال استفاده زیاد و یک دست از رنگ قرمز ممکن است باعث پرخاشگری فرزندان شما گردد.
  • استفاده از طرح های کارتونی مورد علاقه بچه ها نیز بسیار رایج می باشد مانند بن تن برای پسرها و فروزن برای دخترها. این طرح ها را می توان در انواع پرده های مخمل پانچی، شید، پرده های زبرا و لوردراپه مشاهده نمود. حتی می توانید رو تختی و رو بالشتی را با طرح پرده هماهنگ کنید.

3- میزان عبور نور

جنس و نوع پرده در میزان نور ورودی به داخل اتاق تاثیر بسزایی دارد. اگر اتاق فرزند شما به گونه‌ای است که نورگیر خوبی ندارد و شما نمی خواهید با نصب پرده جلوی ورود نور را بگیرید در نتیجه پرده هایی مثل حریر و زبرا می تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر اتاق به گونه ای است که نور بسیار زیادی وارد آن می شود و مزاحم خواب نیمروزی کودکان شما می باشد پیشنهاد ما پرده هایی نظیر مخمل، شید است که مانع عبور نور شوند.

4- استفاده از کرکره های بدون زنجیر برای پرده اتاق کودک

یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، امنیت کودکان است. اگر شما از کرکره هایی نظیر زبرا و شید رول استفاده می‌کنید مطمئن شوید پرده محکم و اصولی نصب شده. زیرا در صورت بازی کردن با زنجیر ، میل پرده کنده نشود و خطری فرزند شما را تهدید نکند.

پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده هایی با موتور بالا رونده که بدون سیم هستند و به وسیله ریموت کنترل بالا پایین می‌شود. البته باید در نظر بگیرید که قیمت این نوع پرده به مراتب بالاتر از نوع زنجیری آن است.

راهنمای خرید پرده برای اتاق کودک

حالا که تا این قسمت از نوشته با ما همراه بوده‌اید می‌خواهیم این نوید را به شما بدهیم که خرید پرده برای اتاق کودکان از همیشه آسان‌تر شده است! شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما از قسمت محصولات انواع پرده و مدل‌های کودکانه را مشاهده کنید. با انتخاب هر گزینه، دسته‌بندی جدیدی از طرح‌های گوناگون و تعداد مدل‌های مختلف موجود از آن به همراه قیمت و ابعاد و اندازه برای شما نمایش داده می‌شود. جالب است بدانید که در این مجموعه، پایین‌ترین و مناسب‌ترین هزینه با بهترین متریال و کیفیت برای شما مهیا شده است.

همچنین از قسمت تماس با کارشناسان می‌توانید مشاوره رایگان برای خرید پرده اتاق کودک دریافت کرده و راهنمایی شوید که چگونه می‌توانید پرده ایده‌آل خود را سفارش بدهید. از دیگر خدمات موجود در مجموعه سروین دکور اعزام کارشناس به‌صورت حضوری در شهر تهران است که می‌توانید آن را از طریق سایت نیز درخواست کنید. به‌طورکلی باید بگوییم که شما با داشتن مجموعه سروین دکور در کنار خود دیگر هیچ نگرانی بابت پرده اتاق فرزندانتان نخواهید داشت؛ چراکه هر چیزی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، از قبل در اینجا آماده شده است!

کلام آخر

ما در این مطلب تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا برای شما یک راهنمای کامل و جامع دررابطه‌با انتخاب و تهیه پرده مناسب اتاق کودکان ارائه دهیم. دانستیم که در وهله اول شما باید انتخاب کنید که پرده دخترانه لازم دارید یا پسرانه و اینکه نوع ساختار مناسب برای شما کدام‌یک از مواردی است که در بالا توضیح داده شد. در نهایت نیز به نکات جانبی مهمی که در زمان تهیه پرده اتاق کودک باید توجه کنید اشاره کردیم. شما می‌توانید توضیحات تکمیلی را از کارشناسان مجموعه ما دریافت کنید.