پارکت لمینت 12 میل بهتر است یا 8 میل
پارکت 12 میل یا 8 میل ، کدام بهتر است ؟

پارکت لمینت های موجود در بازار به دو دسته اصلی 12 میل و یا 8 میل تقسیم بندی می شوند . این را باید بدانیم پارکت لمینت هایی با ضخامت بیشتر لزوما بهتر نمی باشند . اصولا معیار سنجش این محصولات درجه و استاندارد AC آنها می باشند که هر چه بالاتر باشد ، پارکت دوام و ماندگاری بالاتری دارد . به عنوان مثال شما بین لمینت 8 میل با درجه سایش AC4 و پارکت لمینت 12 میل با درجه AC3 کدام را انتخاب می کنید ؟ در جواب این پرسش باید بگوییم این به نیاز شما بستگی دارد ، اگر تردد زیادی مخصوصا با کفش دارید و یا کف زیرین شما از جنس سیمان می باشد پارکت لمینت 8 میلی متری با استاندارد AC4 برای شما گزینه بهتری می باشد. اما اگر در کف منزل خود تردد زیادی ندارید و برای مکان های تجاری نیز نمی خواهید استفاده کنید ، می توانید از نوع 12 میل با استاندارد سایشی AC3 استفاده کنید .

  • مزایای پارکت لمینت با ضخامت بیشتر (12 میل)

یکی از مهمترین مزیت های پارکت های 12 میل نسب به 8 میل عملکرد بهتر آن در کنترل صدا می باشد . این قضیه بسیار واضح است زیرا این محصولات از مقدار HDF با چگالی بیشتری بهره می برند و این باعث می شود انتقال صدا کمتری اتفاق بیافتد . و از طرف دیگر این محصولات اگر استاندارد سایشی بالاتری نیز داشته باشند ، مقاومت بیشتری خواهند داشت بنابر این می توانید با مقداری سرمایه گذاری بیشتر برای پارکت لمینت های ضخیم تر خیال خود را از بابت مقاومت این محصولات راحت کنید . همچنین هنگام راه رفتن بر روی این پارکت 12 میل بیشتر حس چوب به شما دست می دهد و کاملا متوجه می شوید که بر روی یک صفحه سخت چوبی قدم می زنید.

ضخامت پارکت لمینت 12 میل و 8 میل

  • مزایای پارکت لمینت با ضخامت کمتر ( 8 میل )

مهمترین مزیت پارکت های نازک تر قیمت مناسب آن نسبت به نوع 12 میل و ضخیم می باشد . به همین دلیل برای پروژه های ساختمانی اغلب از پارکت های 8 میل استفاده می کنند . همچنین در صورتی که این محصول استاندارد AC مناسبی داشته باشد ، اصلا نباید نگران کیفیت آن باشید به طوریکه قبلا گفته شد پارکت لمینت های 8 میل حتی برای کف های سیمانی هم بسیار مناسب هستند و قفل و کلیک آنها به خوبی در هم چفت می شوند.

البته این نکته را باید توجه داشت که یکی از مهمترین عوامل در نصب هر دو پارکت 12 میل یل 8 میل صاف بودن کف زیرین می باشد. اگر کف منزل شما صاف باشد ، حتی اگر سیمانی هم باشد و پارکت استاندارد سایشی مناسبی نیز داشته باشد ، با توجه به قیمت آن بهتر است از پارکت های 8 میل استفاده کنید.

به طور کلی محبوب ترین لمینت برای منازل مسکونی با تردد متوسط ضخامت 8 میل با استاندارد AC3/23 و برای مصارف پرتردد مانند تجاری استاندارد AC4/32 مناسب می باشد .

  • استاندارد AC را حتما در نظر بگیرید

قبل از خرید توصیه می شود با استاندارد های AC آشنا شوید تا بتوانید پارکت لمینت مورد نظر خود را هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت و ماندگاری به درستی انتخاب کنید . همانطور که گفتیم فقط ضخامت زیاد پارکت 12 میل نسبت به 8 میل نیست که کیفیت این محصول را تعیین می کند و شما نمی توانید از آن ها در مکان های پرتردد و یا جایی که با کفش تردد می کنید استفاده کنید . اینجاست که استاندارد AC وارد می شود و به شما می گوید که هر چه شماره آن بالاتر باشد ، دوام و ماندگاری بالاتری برای محصول خود خواهید داشت.