زمان تعویض پرده فرا رسیده
7 نشانه که بیانگر زمان تعویض پرده و یا قطعات آن هستند!

آخرین باری که شما پرده یا کرکره های منزل خود را از نزدیک تماشا و به آنها دقت کردید چه زمانی بوده؟ عمر اکثر پرده های مدرن بیشتر از 7 الی 8 سال نمی باشد، در نتیجه بعد از گذشت چند سال حتما آنها را باید از نظر سلامت بررسی کنید که در بسیار موارد منجر به تعویض پرده می شوند. در این مقاله میخواهیم به 7 نشانه هشدار دهنده مبنی بر اینکه پرده های شما ممکن است به زودی خراب شوند و یا برای سلامتی تان خطری ایجاد کند بپردازیم:

 

1- تاب خوردن تیغه های پرده کرکره و تعویض پرده

تاب خوردن و دفرمه شدن در تیغه های کرکره چوبی میتواند نشان دهنده وجود گرما و یا رطوبت زیاد و در کرکره های فلزی ناشی فشار زیاد بر روی تیغه آن می باشد. هر دو حالت مانع از بالا و پایین شدن پرده به طور کامل می شود. اگر یک یا دو قطعه از این تیغه ها خراب شده باشد می توان آن را عوض کرد، اما اگر به گونه ای باشد که تعداد زیادی تیغه دچار آسیب شده باشد بهتر است پرده را به طور کامل تعویض کنید.

نشانه های خرابی پرده

اگر در شهر هایی با رطوبت و شرجی زیاد زندگی می کنید استفاده از کرکره چوبی و اگر در منزل کودک یا حیوان خانگی دارید کرکره فلزی ممکن است چنین حالتی برایشان پیش بیاید، پیشنهاد ما استفاده از پرده های جایگزین مانند پرده زبرا می باشد.

 

2- مشکل در بالا رفتن پرده

اگر پرده های شما در بالا رفتن به مشکل خورده و برای این کار باید نیروی زیادی را صرف آن کنید، ممکن است مکانیسم های بالا رونده پرده های شما دچار مشکل شده باشد و باید هر چه سریع تر آن را تعویض کنید. سخت بالا رفتن پرده ها می تواند باعث فشار مضاعف بر پایه های پرده شود و همین فشار ممکن است باعث سقوط آن و آسیب رساندن به شما و یا اعضای خانواده باشد.

 

3- آسیب دیدن و تعویض سیم های اتصال پرده

در کرکره های چوبی و فلزی تیغه ها به وسیله سیم هایی به هم متصل شده اند، اگر این سیم ها دچار ساییدگی شود ممکن است پاره شده و مکانیسم داخلی پرده کلا آسیب ببیند. پس قبل از اینکه پرده شما به طور کامل آسیب دیده و مجبور شوید پرده ای جدید جایگزین کنید، سیم های اتصال را تعویض کنید.

 

4- تغییر رنگ پرده

پرده ها ممکن است بعد از چند سال وقتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند تغییر رنگ داده و یا به اصطلاح زرد شوند. این نشان دهنده این است که پارچه و یا تیغه های پرده شما تاریخ مصرفشون گذشته و باید به دنبال جایگزینی برای آن باشید.

تغییر رنگ پرده ها

5- پرده شما به طور کامل بسته نمی شود

اگر پرده های شما به گونه ای شده که هنگام سایه روشن، قسمت های پرده به طور کامل روی هم قرار نگرفته و نور از بین آنها عبور میکند، احتمالا مکانیسم پرده های شما دچار آسیب شده و بهتر است قطعاتی از پرده و یا کل آن را تعویض کنید.

 

6- پرده نیاز های شما را برآورده نمیکند

ممکن است پرده ای که در زمانی دیگر خریداری کردید اکنون به کار شما نیاید. به طور مثال شما پرده ای شفاف برای فصل زمستان خریداری کردید که نور به منزل شما بیشتر وارد شود، اما با شروع فصل تابستان ممکن است آفتاب زیاد شما اذیت کند و یا منزل را تغییر دادید یا شرایطی پیش آمده که دیگر پرده، حریم خصوصی شما را حفظ نمیکند در نتیجه باید به فکر پرده ای جدید باشید.

 

7- پرده از مد افتاده است

اگر زمان زیادی است که پرده را خریداری کردید ، مطمئن باشید که با گذشت زمان مدل ها و سبک های جدیدی روانه بازار شده است و برای اینکه دکوراسیون شما از مد روز عقب نیفتد بهتر است پرده های خود را تعویض کنید.

 

اگر نشانه های بالا را در منزل یا محل کار خود مشاهده کردید بهتر است برای تعویض و یا خرید پرده جدید اقدام کنید.