چوب های سخت
5 نکته نگهداری از کفپوش چوبی پس از نصب

بر خلاف فرش و موکت ، کف پوش های چوبی  لکه‌دار نمی شود، خاک و گرد و غبار نگرفته و نسبت به آنها حساسیت پیدا نخواهید کرد. تمیز کردن و حفظ و نگهداری آنها آسان است اما اگر نحوه‌ی انجام آن به طور صحیح را بلد نباشید، ممکن است به کف‌پوش چوب سخت جدید و زیبایتان آسیب بزنید. مراقبت از کف‌پوش چوبی سخت نباید تنها محدود به زمان نصب باشد، بلکه باید این 5 پیشنهاد را برای پس از نصب کف‌پوش مدنظر داشته باشید. در این مقاله به بررسی 5 نکته نگهداری از کفپوش چوبی پس از نصب می پردازیم .

1 – استفاده از پدهای محافظتی زیر اسباب اثاثیه.

2 – استفاده از قالیچه و رانر برای مناطق پر رفت و آمد.

3 – تمیز کردن به طور منظم.

4 – کوتاه نگه‌ داشتن ناخن‌های حیوان خانگی و نپوشیدن کفش پاشنه‌ بلند.

5 – متعادل نگه داشتن دمای منزل در طی فصول گرم و سرد.

   1 – استفاده از پدهای محافظ زیر اسباب اثاثیه

استفاده از کف‌پوش‌های چوب سخت جدید می‌تواند نگرانی آسیب دیدن یا خراشیده شدن هم با خودش بیاورد. باید زیر پایه‌های لوازمی که بیشترین استفاده را دارند مثل صندلی‌ها، میزها، کاناپه‌ها، یا هر لوازم سنگین دیگری ، پد محافظ قرار دهید.

2 – استفاده از قالیچه و رانر برای مناطق پر رفت و آمد

برای محافظت بهتر در برابر خط و خش، گرد و غبار و رطوبت، بهتر است که از قالیچه و پادری در ورودی‌ها، راهرو یا هر جایی که خاک و رفت آمد ممکن است به کف‌پوش جدیدتان آسیب بزند استفاده کنید.

3- تمیز کردن به طور منظم

زدودن کف‌پوش جدیدتان از خاک و گرد و غبار می‌تواند بر عمر کف‌پوش چوب سخت‌تان بیافزاید. حواستان باشد که از محصولات شوینده‌ی مناسب استفاده کنید. بیش از حد هم آنها را خیس نکنید چرا که موجب خرابی‌شان می‌شود.

4 – کوتاه نگه داشتن ناخن‌های حیوان خانگی و نپوشیدن کفش پاشنه بلند

به منظور جلوگیری از خراش و تورفتگی بر روی کف‌پوش‌تان، به طور منظم ناخن‌های حیوان خانگی‌تان را کوتاه کرده و فقط در صورت لزوم کفش پاشنه بلند بپوشید. تعمیر و درست کردن خراش‌ها و تورفتگی‌ها بر روی چوب سخت می‌تواند کاری بس هزینه‌بر باشد.

5 – متعادل نگه داشتن دمای منزل در طی فصول گرم و سرد

تغییر دمای شدید در منزل‌تان می‌تواند موجب انبساط، خم شدن، منقبض شدن یا ایجاد شکاف بین تخته‌ها شود. چوب سخت یک محصول طبیعی است و نسبت به شرایطی مانند دما و رطوبت واکنش نشان می‌دهد.

پیروی از این 5 راهکار می‌تواند به طور چشم‌گیری بر عمر کف‌پوش‌تان تأثیر بگذارد.