براساس قیمت :

پرده حریر پانچ

در حال حاضر یکی از انواع پرده‌هایی که بسیار مورد استقبال خریداران واقع‌ شده است، پرده حریر پانچ است. پارچه حریر یک نوع پارچه نازک و بسیار لطیف است که از ابریشم به وجود می‌آید. این پارچه کاربردهای بسیاری دارد که یکی از آن‌ها مربوط به پرده است.

پرده حریر پانچ چیست و انواع آن

از پرده حریر پانچی که زیر مجموعه‌ای از محصول پرده پانچ است، با عنوان پرده ابریشمی نیز شناخته می‌شود، تقریباً در همه فضاهای خانه و محل کار می‌توان استفاده کرد. فرقی نمی‌کند این پرده را برای یک پذیرایی کاملاً لوکس خریداری کرده باشید یا بخواهید در یک اتاق کوچک آن را نصب کنید. اگر دوست دارید که فضای خانه شما تغییر کند، بهتر است از پرده حریر پانچ شده استفاده کنید. این نوع پرده انواع مختلفی دارد که در ادامه با مهم‌ترینشان آشنا خواهید شد.

پرده حریر ساده

اگر جزء کسانی هستید که اعتقاد دارند زیبایی در سادگی است، می‌توانید به سراغ پرده حریر ساده بروید. لطیف‌ترین پرده حریر مربوط به همین نوع است. به خاطر لطافت زیاد، معمولاً ضخامت پرده‌هایی از این جنس بسیار کم است؛ بنابراین نور طبیعی به ‌راحتی از آن عبور می‌کند.

اگر فضایی دارید که برای روشنایی بیشتر نیازمند نور طبیعی است، بهتر است در آن محیط از چنین پرده‌ای استفاده کنید. برای استفاده از این مدل پرده حریر در زمستان، لازم است زیر پرده ضخیمی داشته باشید تا بتواند جلوی سرما را بگیرد. تنوع رنگ این نوع پرده بسیار زیاد است و قیمت مناسبی هم دارد.

پرده حریر کتان

پرده حریر کتان نسبت به حریر ساده، 70 درصد ضخامت بیشتر دارد و به همین دلیل برای نصب در فضای خصوصی مناسب‌تر است. پرده حریر پانچ از هر نوعی باشد نور را به‌ اندازه مناسبی از خود عبور می‌دهد، پس برای استفاده از این نوع پرده نیز بهتر است از زیر پرده استفاده کنید.

تراکم بیشتر این پرده باعث شده وزن آن کمی سنگین‌تر شود؛ اما در عوض، مقاومت آن در برابر پارگی و سایش بیشتر است. تنوع رنگ، پرده حریر کتان نسبت به حریر ساده کمتر است ولی برای خارج شدن فضا از یکنواختی، می‌توان از دو رنگ به‌ صورت ترکیبی استفاده کرد.

پرده حریر شاین

پرده حریر شاین دقیقاً مانند حریر ساده، ضخامت بسیار کمی دارد و می‌تواند به‌ خوبی نور را از خود عبور دهد. تفاوت این پرده با حریر ساده، براق بودن سطح پارچه است. همین درخشان بودن پارچه باعث می‌شود که فضای اتاق یا پذیرایی، لوکس و لاکچری به نظر بیاید. پرده شاین، به عنوان پارچه تزئینی و لایه دوم پرده نیز استفاده می‌شود. در این صورت باید یک آستر مناسب برای لایه اول پرده انتخاب شود.

پرده حریر بافت دار

در بین انواع پرده حریر، پرده حریر بافت دار بیشترین ضخامت را دارد و تنها پرده‌ای است که به خاطر تراکم بالا نیاز به آستر و زیر پرده ندارد. با این‌ حال این نوع پرده نیز قادر است تا حدودی نور را از خود عبور دهد. به لحاظ تنوع رنگ، حریر بافت دار بسیار غنی است. همنچنین اگر نگران دید از بیرون به داخل و حفظ حریم خصوصی خود هستید، در بین پرده‌های حریر نوع بافت دار بهترین گزینه است.

طرح‌ها و مدل‌های پرده حریر پانچ

پرده حریر پانچ را در سه حالت ساده رنگی، طرح دار و چاپی در بازار می‌توان یافت. اکثر افراد پرده‌های حریر را در همان حالت ساده دوست دارند و بیشتر به خرید رنگ‌های خنثی یا رنگ‌هایی با پس‌زمینه روشن تمایل نشان می‌دهند. در بین طرح‌های ساده، پرده‌های حریر دو رنگ هم طرفداران خاص خود را دارند. این محصولات وقتی نصب می‌شوند، از بالا به پایین از یک رنگ شروع شده و به رنگ دیگر ختم می‌شود.

حریرهای طرح‌دار اکثراً پرده‌های چاپی هستند و طرح‌های متنوعی دارند. اصولاً حریر ساده برای پذیرایی مناسب است و پرده چاپی برای جاهایی مانند اتاق‌خواب به کار می‌رود. همچنین مدل‌های چاپی را می‌توان در اتاق کودک نیز استفاده کرد. لوکس‌ترین مدل پرده‌ حریر پانچ نیز مربوط به پرده‌های گلدوزی شده است. این نوع آخر طرفداران خاص خود را دارد.

کاربرد پرده حریر پانچ

اصلی‌ترین کاربرد پرده حریر مدل پانچ آرامش بخشیدن به فضا است. در محیط‌هایی که دکوراسیون شلوغی دارند، یا رنگ‌های هیجان‌انگیز زیادی بکار برده شده است؛ استفاده از این نوع پرده می‌تواند در محیط توازن ایجاد کند. به‌ جز پذیرایی یا اتاق نشیمن، برای اتاق‌خواب و حتی آشپزخانه می‌توان از این پرده استفاده کرد.

استفاده از پرده حریر برای آشپزخانه‌های بزرگ توصیه می‌شود. پاک کردن لکه از روی پرده حریر کمی سخت است و به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از این نوع پرده برای آشپزخانه‌های کوچک که احتمالاً اجاق گاز یا سینک ظرفشویی در فاصله نزدیک به پرده هستند، استفاده نشود.

مزایای پرده حریر پانچ

حریر یک محصول بسیار محبوب برای پوشش پنجره مخصوصا برای کسانی که علاقه به پارچه های ساده و لطیف جهت عبور نور به داخل منزل مخصوصا در تابستان را دارند، است. حریر نوعی پارچه ابریشمی لطیف و نازک است که نسبت به سایر پارچه های پرده‌ای دارای ضخامت کمتری است. همین امر باعث می‌شود که این پارچه در عبور دادن نور خورشید به داخل منزل کمک شایانی به شما بکند. با در نظر گرفتن مزایای پرده حریر پانچ که در زیر تشریح می شود، اگر منزل شما به گونه ای است که نور کمی وارد اتاق می‌شود ما این محصول را به شما توصیه می‌کنیم. از لحاظ زیبایی شناسی نیز هنگامی که این محصول به دکوراسیون خانه شما اضافه می‌شود می‌تواند خانه شما را بزرگتر و دلپزیر تر از آن چه که هست نشان دهد.

تماشای مناظر بیرون و پشت پنجره

اگر شما پنجره‌ای دارید که رو به دریا یا جنگل یا کوهستان و یا هر جای زیبای دیگری نظیر پارک باز می‌شود، پرده های حریر بهترین انتخاب برای شماست. شما زیبایی های منزل خود را بوسیله نصب این پرده ها که بواسطه نمایش منظره زیبای بیرون از خانه شما بوجود می‌آورد را می‌توانید برخ بکشید. همچنین می توانید این محصول را همراه با سایر پرده‌های مدرن نصب کنید و آنها را بوسیله اکسسوری های زیبا تزئین کنید

بلند نشان دادن دیوارهای آپارتمان های کوچک

برای آنهایی که در شهر زندگی می‌کنند، استفاده از حریر در آپارتمان های کوچک بسیار جذاب خواهد بود. میل پرده را مقداری بالاتر از پنجره و نزدیک سقف نصب کنید، این کار باعث می شود در ذهن بیننده دیوارهای اتاق بلند تر بنظر بیاید. در کنار این مسائل مطمئن شوید که پرده های شما به قدری بلند است که به زمین برسد، البته نه در حدی که زمین را جارو کند!

جذب نور طبیعی خورشید با پرده حریر

نور خورشید اتاق شما را بزرگتر می‌کند و احساس راحتی به شخصی که در آن زندگی می‌کند، می‌دهد. این پرده ها تاریکی و احساس خستگی را از بین می برد. اگر پنجره شما روبروی نور مستقیم خورشید قرار دارد و این نور زیاد شما را اذیت می‌کند، می‌توانید پشت پرده های حریر از پرده های پلیسه که در داخل قاب نصب می شوند استفاده کنید.

قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با سایر پرده ها

در صورتی که شما احساس می کنید نیازی به صرف هزینه زیاد برای پنجره اتاقتان نیست به ما اجازه بدهید تا به شما بگوییم، قیمت حریر پانچ کاملا اقصادی است و ارزش ریال به ریال پولی که خرج می کنید را دارد.

حفظ حریم خصوصی و شخصی شما در طول روز

همانطور که قبلا گفته شد حفظ حریم خصوصی می‌تواند با لذت بردن از نور طبیعی همراه باشد. لزومی ندارد که خانه های زیبای خود را به یک غار تاریک با نصب پرده های بلک اوت و سنگین تبدیل کنیم و باید تعادلی بین نور خورشید و حفظ حریم خصوصی با استفاده از پارچه هایی نظیر حریر فراهم کنید. حریر دید داخل منزل را هنگام روز ، زمانی که نور بیرون بیشتر از نور داخل است را کنترل می‌کند اما در شب این کار را انجام نمی‌دهد. اگر پنجره شما بروی یک محیط شلوغ یا خیابان و یا بالکون همسایه باز می‌شود، می‌توانید از زیر پرده های مخصوص در شب پشت حریر جهت جلوگیری از دید داخل استفاده کنید.

با پرده حریر در تابستان ویتامین D را در منزل جذب کنید!

همانطور که می دانید نور خورشید تاثیر مستقیمی بر روحیه ما دارد. حتما متوجه شدید که وقتی هوا گرفته و ابری است و خورشید مشخص نیست شما هم حوصله چندانی ندارید و به نوعی دلتان گرفته است. این تنها فایده نور نیست، خورشید یکی از مهمترین منابع طبیعی ویتامین D می باشد، همه ما به این ویتامین برای کمک به جذب کلسیم نیاز داریم. این موارد را که کنار هم میگذاریم متوجه می‌شویم که وجود نور در منزل به چه میزان ضروری است و داشتن یک پرده حریر در تابستان خصوصا برای یک پنجره نورگیر چقدر بر جذابیت فضای منزل تاثیر گذار است.

با استفاده از حریر، از نور منزل در تابستان لذت ببرید

نکته جادویی که در مورد پرده های حریر وجود دارد این است که این پرده ها یک سد شکننده در مقابل اشعه های مضر خورشید در تابستان ایجاد می‌کنند و اجازه ورود آنها را به منزل نمی دهند که این امر باعث میشود علاوه بر اینکه پوست شما سلامت باشد، سایر لوازم منزل مانند مبلمان و فرش آسیب نبینند. اما در عین حال مانع از ورود روشنایی نمی شوند و اتاق شما همچنان پر نور است.

از مزایای پرده حریر پانچ این است که به شما این امکان را می‌دهند در تابستان از منازل بیرون نیز لذت ببرید. در این فصل درختان سر سبز هستند و پرندگان در هوا پرواز و شروع به آواز خواندن می‌کنند، حیف است که با استفاده از یک پرده نامناسب مانع دیدن آنها شوید. از نظر دید به داخل هم حریر در روز اصلا دید ندارد، در شب نیز می توانید از یک زیر پرده برای حفظ حریم خصوصی خود استفاده کنید.

ترکیب کردن حریر با سایر پرده ها

گاهی اوقات ممکن است نور خورشید برای شما آزار دهنده باشد به همین دلیل شما به محافظت بیشتری نیاز دارید. در آن موقع می‌توانید ترکیبی از پرده های حریر و پرده هایی که تا حدودی مانع از عبور نور می‌شوند مثل مخمل یا کتان را در تابستان استفاده کنید. در این هنگام می توانید هم از مناظره و نور خورشید لذت ببرید و هم در ساعاتی که ممکن است این نور آزار دهنده باشد و یا بخواهید به تماشای تلویزیون بپردازید، می‌توانید از وجود پرده های پارچه‌ای ضخیم تر بهره ببرید.

سایر مزایای پرده حریر برای استفاده

  • مقاومت و استحکام بالا در برابر پارگی و چروک
  • میزان عبور نور زیاد در روز به همین دلیل برای اتاق های کوچک مناسب هستند
  • استفاده از الیاف طبیعی در بافت پارچه حریر
  • لطافت و نرمی قابل ملاحظه
  • دارای انواع ساده ، دو رنگ و طرح دار

شستشو و مراقبت از پرده حریر پانچ

پرده پانچ حریر به دلیل لطافتی که دارد، قادر است کوچک‌ترین لکه‌ها را به خود جذب کند. از این رو دانستن نکات لازم برای شستشو یا گردگیری این نوع پرده‌ها بسیار اهمیت دارد. قبل از هر چیز باید گفت که بهتر است برای شستشو خودتان اقدام نکنید و این کار را به خشک‌شویی‌های کاربلد بسپارید اما اگر اصرار بر این کار دارید، به نکات زیر توجه کنید.

گردگیری پرده حریر

بهترین راه گردگیری پرده‌های حریر، این است که پرده‌ها را باز کرده و در یک فضای باز مانند تراس یا حیاط، آن‌ها را تکان دهید. اگر انجام چنین کاری به هر دلیل برایتان مقدور نیست، جاروبرقی را روشن کرده و روی کمترین مکش تنظیم کنید، سپس از بالا به پایین با صبر و حوصله جارو بکشید.

شستن پرده حریر پانچی با ماشین لباس‌شویی

بهتر است حریر را در داخل لباس‌شویی‌هایی که ظرفیت بالا دارند بشویید. قبل از اقدام به شستن، پرده را به مدت 5 دقیقه در آب سرد خیس کنید تا استحکام تار و پود پرده افزایش یابد. پس از آن با استفاده از ملایم‌ترین مواد شوینده موجود در بازار و نهایتاً در مدت 3 دقیقه، پرده حریر پانچ شده را در لباس‌شویی شست‌وشو دهید.

سایر مواردی که هنگام شستشو پرده حریر پانچ باید رعایت شود:

  • بهتر است پرده حریر را با آب سرد بشویید.
  • اگر گرد و غبار زیادی بر روی پرده‌ها بود می‌توانید مقداری نمک به آب سرد اضافه کنید.
  • از سفید کننده های شیمیایی به علت تاثیر نامناسب بر روی بافت پارچه استفاده نکنید، بهتر است از مقداری جوش شیرین به عنوان سفید کننده طبیعی بهره بگیرید.
  • بهترین راه برای از بین بردن لک های حریر استفاده از صابون و آب سرد است.

قیمت پرده حریر پانچ

قیمت پرده حریر پانچ نسبت به سایر پرده‌های موجود در بازار مناسب‌تر است. پرده حریر پانچ آماده در ابعاد 140 در 280 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شود و آماده شدن آن 2 الی 3 روز کاری طول می‌کشد. اصولاً در قیمت‌گذاری پرده‌های حریر، دو مورد تعیین کننده است. مورد اول نوع پرده است. به‌ عنوان مثال قیمت پرده حریر شاین با قیمت پرده حریر بافت ‌دار تفاوت دارد.

مورد دوم مربوط به تعداد قواره است. معمولاً پرده‌های آماده به صورت تک قواره و دو قواره به بازار عرضه می‌شوند. در محاسبه قیمت پرده حریر پانچ، باید قیمت میله پرده را هم در نظر بگیرید. از آنجایی که حریر یک پرده سبک وزن است، میله‌های آن هم میله‌های سبک و کم هزینه‌ای خواهند بود.

راهنمای خرید پرده حریر پانچ

قبل از اقدام به خرید پرده حریر پانچ مطمئن شوید برای محلی که قصد نصب پرده دارید، مدل پرده حریر مناسب است. سپس محل نصب پرده را دقیق اندازه بگیرید. اندازه‌های خود را با در نظر گرفتن این نکته که عرض پرده باید 2.5 الی 3 برابر عرض پنجره باشد، بروز کنید. بر اساس اندازه پنجره و سلیقه خود مشخص کنید که پرده مورد نظر شما باید چند قواره باشد.

پس از طی مراحل گفته شده وارد سایت شوید و نوع، رنگ و اندازه پرده خود را مشخص کرده و ثبت کنید. در صورتی ‌که هرگونه سؤالی در رابطه با خرید خود دارید حتماً با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. البته در این مطلب تمامی موارد درباره این محصول پرطرفدار به طور کامل شرح داده شد.

مقایسه ( 0 مورد )