دکوراسیون و فضای مطالعه‌ای مناسب برای کنکوری‌ها
دکوراسیون و فضای مطالعه‌ای مناسب برای کنکوری‌ها

دکوراسیون و فضای مطالعه ای مناسب برای کنکوری ها

سال کنکور، یکی از سرنوشت ساز‌ترین سال‌های زندگی است؛ از همین رو توجه به موارد مختلف تاثیر گذار بر روی آن، بسیار حائز اهمیت است. یکی از مواردی که در طی بازه‌ی زمانی مطالعه برای کنکور باید به آن توجه داشت، محیط مطالعه یا به بیان دیگر دکوراسیون محیط مطالعه (در صورتی که مطالعه در منزل انجام شود) می‌باشد. در ادامه نکاتی که دانش آموزان و دانشجویان کنکوری و یا والدینی که فرزند کنکوری دارند باید در ارتباط با دکوراسیون محیط مطالعه در منزل مد نظر داشته باشند، عنوان می‌شود.

  1. بهتر است که مکان مطالعه جای ثابتی باشد که قدم گذاشتن در آن، هر بار حس مطالعه و تحصیل را القا کند. این فضا باید پر رفت و آمد نبوده و خیلی هم پر سر و صدا نباشد.
  2. در اکثر منازلی که فرزندان یا فرد دارای اتاق جداگانه برای خودش است، میز و صندلی و کمد مخصوص به خود را هم دارد. استفاده از میز و صندلی خیلی بهتر از درس خواندن به نحوی دیگر است، چرا که حس وطیفه برای تحصیل را به خوبی منتقل می‌کند. از جمله نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که باید با میز و صندلی احساس راحتی کرده و آن را به سمت دیوار یا به سمتی که کم‌ترین حواس پرتی برای‌تان بوجود بیاورد قرار دهید.
  3. مورد بعدی که باید به آن توجه داشت، دیوار‌ها هستند. عکس‌ها و پوستر‌های متفرقه‌ی روی دیوار را می‌توان با نمودار‌ها، جداول و نوت برداری‌های درسی جایگزین نمود. از جمله رنگ‌های مناسب اتاق مطالعه، رنگ‌های سرد و خنثی که حسی آرامش بخش دارند می‌باشند؛ مثل سفید، سبز، آبی و غیره.
  4. نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت نور اتاق می‌باشد. نور اگر از یک میزانی کم‌تر باشد یا به درستی تنظیم نشود، می‌تواند باعث خستگی چشم، عدم تمرکز و بی انگیزگی و خواب آلودگی شود.
  5. تهویه‌ی مناسب هم یکی دیگر از نکاتی است که باید رعایت شود. سعی کنید در فصول گرم و سرد، هوا را جوری تنظیم کنید که گرمی یا سردی آن تمرکز را از شما نگیرد.
  6. میز خود را خلوت نگه دارید. مرتب بودن هم از حواس پرتی جلوگیری می‌کند و هم عادت دیدن صحنه‌های موزون باعث تقویت حافظه و بهتر شدن خلاقیت‌تان خواهد شد.

 

امید داریم که رعایت مسائل گفته شده برای‌تان مثمر ثمر واقع شده و به کسب نتایج بهتر شما کمک کنند.

 

مطالب مرتبط:

پرده مناسب اتاق مطالعه

انتخاب پرده کتابخانه

طراحی کار شخصی در منزل