دکوراسیون اتاق کودک
چند توصیه برای دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

از قدیم دکوراتورها معتقد بودند آرامش انسان در منزل در اتاق خوابشان است ، حتما می پرسید چرا ؟ چون اتاق خواب هر شخص خصوصی ترین قضای زندگی او می باشد که باید متناسب با شرایط روحی و جسمی او نیز طراحی شود تا بتواند به راحتی به فعالیت های روزمره زندگی رسیدگی کند همچنین این فضا می تواند باعث آرامش روحی و روانی فرد نیز شود . حال اگر شما برای دکوراسیون اتاق کودک خود برنامه ای دارید باید توجه داشته باشید فضایی که می خواهید ایجاد کنید باید متفاوت با دکور اتاق خواب دختر 15 ساله ای که عاشق سینماست باشد.

با در نظر گرفتن چند نکته ساده که ما در این مقاله برای شما بیان خواهیم کرد ، می توانیم اتاق خوابی مناسب برای کودکان خود طراحی کنید.

انتخاب رنگ ، مهمترین انتخاب

قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید از رنگ برای دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کنید ، حتما دقت کنید که رنگ بدون سرب باشد.

می توانید با استفاده از رنگ های شاد و همچنین استفاده از تکنیک نقاشی روی دیوار فضایی شاد ، مفرح و البته افسانه ای برای کودکان خود به وجود بیاورید ، به طور مثال می توانید بر روی دیوار اتاق خواب کودک خود شخصیت های کارتونی یا داستانی مورد علاقه اش را نقاشی کنید و بر روی سقف نیز آسمانی آبی پر از ماه و ستاره بکشید یا براحتی با استفاده از یک پوستر کودک دیوار ساده را به جلوه ای جذاب تبدیل کنید.

این گونه فعالیت ها علاوه بر اینکه باعث شادی و نشاط کودک می شود ، می تواند زمینه ساز پرورش خلاقیت های او نیز شود.

 بخشی از اتاق را به فعالیت های کودک اختصاص دهید

از آنجا که کودکان ذاتا به جمع آوری اشیا مورد علاقشان ، علاقمند هستند می توانید تابلویی از جنس چوب پنبه تهیه کنید و آن را بر روی یکی از دیوارهای اتاق نصب کنید تا کودکان شما اجازه داشته یاشند عکس ها و نقاشی های مورد علاقشان را با پونز بر روی آن بزنند . نصب چنبن تابلوهایی علاوه بر اینکه از ریخت و پاش جلوگیری می کند باعث ایجاد سرگرمی و نشاط در کودک می شود.

همچنین شما می توانید کودک را ترغیب به جمع آوری عکس های خانوادگی کنید تا نمایشگاهی از عکس های خانوادگی تهیه کند ، این کار باعث می شود که کودکان در دوران بلوغ و جوانی اهمیت بیشتری برای پدر و مادر و سایر اعضای خانواده خود قائل شوند.

ساخت قفسه ای برای کودک

قفسه ای قابل تنظیم و بدون در برای کودک خود تهیه کنید تا وسایل شخصی خود مانند اسباب بازی ها ، کتاب ، دفتر و … را در آن نگهداری کند. باید به این نکته توجه کنید که این قفسه حتما باید به دیوار پیچ شود تا مانع از واژگونی آن بر روی کودک شود.

 انتخاب وسایل و مبلمان کودک

کودکان بزرگ می شوند بنابر این سعی کنید برای دکوراسیون اتاق کودک خود از مبلمان ساده استفاده کنید ، در تهیه مبلمان به این نکته توجه کنید که اگر این وسایل چوبی است حتما لایه تثبیت کننده رنگ (سیلر) به آن زده شده باشد.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه زیادی کنید قابل شستشو بودن و ضد لک بودن وسایل فرزندتان می باشد.

کفپوش اتاق خواب کودک

می توانید برای دکوراسیون اتاق کودک خود از موکت و قالیچه های انعطاف پذیر استفاده کنید به شرطی که هم قابل شستشو باشد و هم فکری به حال لغزش آن کرده باشید.

همانطور که قبلا گفته شد کودکان شما به سرعت رشد می کنند در نتیجه از خرید کفپوش هایی با رنگ های تند و گرم خودداری کنید.

شرایط نور اتاق

نور یکی از مهمترین عوامل در طراحی دکوراسیون اتاق کودک می باشد . از آنجا که نور اتاق کودک باید ملایم و غیر مستقیم باشد تا چشم کودک را آزار ندهد می توانید از نورهای غیر مستقیم و یا به اصطلاح بازتابی استفاده کنید.

این اتاق علاوه بر خواب مکانی برای تفریح و سرگرمی کودک نیز می باشد ، به همین منظور سعی کنید از نورها و چراغ های متنوعی در تزیین اتاق کودک خود استفاده کنید.

 پوشش دیوارها

از آنجا که بچه ها بیشتر فعالیت خود را در اتاق خوابشان انجام می دهند و زمان زیادی آنجا هستند ، سعی کنید برای انتخاب پوشش دیوارها حتما سلیقه کودکتان را نیز در نظر بگیرید ، زیرا این کار علاوه بر آرامشی که به کودک می دهد باعث شکل گیری شخصیت فرزندتان نیز می شود.

می توانید از رنگ ها و یا کاغذ دیواری های کودکانه مطابق علایق فرزندانتان برای پوشش دیوارها استفاده کنید.

منبع: پیک تندرستی

 

با ما در شیکه های اجتماعی همراه باشید:

اینستاگرام : instagram.com/sarvindecor

کانال تلگرام : telegram.me/sarvindecor