خانه تکانی (پارت اول)
راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش آخر)

مراحل پایانی در انجام خانه تکانی

1. فراموش نکنید که خارج از خانه را نیز تمیز کنید

تمیز کردن محیط بیرون می تواند به ایجاد یک محیط زندگی بهتر کمک کند، هرچند که آن ها بسیار نادیده گرفته می شوند. جمع آوری برگ های پوسیده کمک می کند تا از رشد قارچ در هوای مرطوب پس از باران جلوگیری شود. انجام این کار به طور مرتب در کاهش اثرات مخرب در حیاط خانه کمک خواهد کرد. علاوه بر آنکه با تمیز کردن برگ ها حیاط خانه همیشه تمیز و منظم به نظر می آید. از طرفی دیگر جمع آوری برگ های پوسیده به رشد سریع تر و سالم تر چمن ها نیز کمک خواهد کرد.

  • آیا یک چنگک برای جمع کردن برگ ها دارید؟ یک جمع کننده برگ به شما در سرعت بخشیدن به کارتان کمک می کند.
  • برش و حرص گیاهان (پرچین ها، بوته های رز، و غیره) می تواند مانع ایجاد لکه بر اثر خطوط آب و کثیفی بر دیواره های خانه شما شود.

 

2. لباس ها را با ماشین لباسشویی یا دست بشویید

بالاخره سبد لباس های کثیف در اتاق خواب باید خالی شود و لباس هایش تمیز شوند. دستورالعمل های عمومی برای ماشین لباسشویی ها به قرار زیر است:

  • اول، با آبی با درجه حرارت و سطح مورد نیاز شروع کنید.
  • سپس، مقدار مورد نیاز ازمواد شوینده را در جای مخصوص بریزید‌.
  • اگر شما از نرم کننده پارچه استفاده می کنید، یک چیز عالی برای استفاده، توپ های نرم کننده کننده پارچه است که شما در اول کار ماشین لابلای لباس ها می ریزید. (این ماده موجب صرفه جویی در وقت برای اتمام چرخه شستشو می شود.) اگر از توپ های نرم کننده استفاده می کنید، این کار را حتما با مواد شوینده انجام دهید. البته این نکته را فراموش نکنید که احتمال رنگ دادن لباس های رنگی به یکدیگر و خراب شدن رنگ آن ها به دلیل استفاده از این ماده نیز وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش اول)

 

3. لباس هایی را که شسته اید خشک کنید

روشی که لباس ها را به خشک کن انتقال می دهید، می تواند بر ظاهر آن ها تاثیر بگذارد. به همین دلیل زمانی که چرخه شستشو کامل شد، برای از بین بردن چین و چروک های سنگین از روی لباس ها آن ها را تکان داده و سپس به خشک کن انتقال دهید. این فرایند می تواند به جلوگیری از چروک شدن لباس ها کمک کند و آن ها را به طور موثرتر خشک می کند..

  • همچنین تکاندن لباس ها به خالی کردن خشک کن در حالی که لباس های شما هنوز گرم هستند، کمک می کند. علاوه بر این می توان به احساس فوق العاده ای که از آویزان کردن لباس های گرم و بسیار تمیز به شما دست می دهد نیز اشاره کرد.

 

4. در خانه راه بروید و تمیز کاری های باقی مانده اتاق را کامل کنید

اگر چه این برنامه خانه تکانی شما یک لیست بسیار بزرگ بود، اما ممکن است کامل نبوده باشد. وظایف دیگر عبارتند از:

  • خالی کردن سطل زباله و بیرون گذاشتن زباله ها
  • تمیز کردن میز آشپزخانه
  • تعویض ملافه ها ، روکش تختخواب و لحاف
  • تمیز کردن دیوارها
  • و در نهایت تمیز کردن یخچال ها

 

مطالب مرتبط:

راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش دوم)

راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش سوم)

راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش چهارم)

راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش پنجم)

به این دلایل پرده پارچه ای را انتخاب نکنید!