مد دکوراسیون داخلی 2020
جدیدترین مد دکوراسیون داخلی در سال 2020

دکوراسیون منزل و بطور فضای داخلی یک فضا از آنجاکه افراد ساکن و یا حتی غیر ساکن در آن محل در طول روز یا شب زمان بیشتری را در آن صرف می‌کنند نقش مهمی در روحیه افراد دارد. لذا هرساله طراحان و معماران داخلی جدیدترین مد دکوراسیون داخلی را با توجه به مد و گرایش غالبیت افراد جامعه طراحی می‌کنند. در سال 2020 نیز همانند سال های گذشته ایده ها و ترکیب هایی برای تزیین دکوراسیون داخلی با هدف هرچه جذاب تر شدن محیط ارائه شده که بصورت خلاصه در این مطلب بر آن ها مروری خواهیم داشت:

تلفیق فلزات در دکوراسیون

حضور فلزات آن هم از جنس مختلف یکی از جدیدترین مدهای دکوراسیون داخلی است. اشباع از فلزات مختلف هم در وسایل و هم در نماها وجود دارد. به شکلی که ممکن است یک صندلی با پایه های مسی در کنار یک میز آهنی و یک آباژور طلایی به همراه یک ساعت دیواری استیل در یک محیط قرار بگیرد.

برای داشتن یک ترکیب بهتر در دکوراسیون راهنمایی‌هایی وجود دارد، به این شکل که در کنار هم قرار گیری طیف های سرد فلزات (فلزاتی مانند آلومینیوم، نقره و استیل) و طیف های گرم (فلزاتی مانند مس، طلا و برنج) یک رنگ غالب و اصلی انتخاب کرده و باقی رنگ ها را به عنوان رنگ حاشیه ای با آن هماهنگ کنیم تا تعادل حفظ شود. فلزاتی با رنگ های خنثی مانند فلز چدن و سایر فلزات مشکی هم به آسانی با هر چیزی ست خواهند شد.

برای حفظ تعادل و استفاده بهتر از این مد دکوراسیون داخلی، بهتر است بیشتر از سه نوع فلز با رنگ متفاوت را استفاده نکنیم، یا اینکه وسایل یا نماهای فلزی را در سرتاسر محیط پخش کنیم و همه آنها را کنار هم قرار ندهیم.

استفاده از حصیر و چوب بامبو یا خیزران

تلفیق وسایل از سایر متریال ها به همراه وسایلی که از چوب بامبو و حصیر ساخته شده اند یکی دیگر از مدهای امسال هستند. وسایل حصیری و چوبی برای دکوراسیون های داخلی سنتی، مدرن و تلفیقی مناسب است و با همه این سبک ها همخوانی دارد. همچنین که این وسایل، به محیط حس طبیعت دوستی، گرمی، راحتی و خودمانی می‌دهند.

طراحی مد دکوراسیون داخلی با رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت

رنگ هایی مانند سبز زیتونی، کرم، زرد اکر و قهوه ای رنگ های ملهم از طبیعت هستند و جدیداً در دکوراسیون داخلی به شدت مورد توجه قرار گرفته اند، همچنین امروزه این رنگ‌ها در انتخاب پرده‌هایی مانند پرده زبرا و پرده شید طرفدارانی نیز پیدا کرده است. از این رنگ ها چه در کفپوش ها و دیوارها و چه در وسایل و اسباب دکوراسیون استفاده می‌شود. در واقع می‌توان این طور گفت که این رنگ ها به رنگ های موجود در طبیعت شباهت دارند و برای ما که در این مدت بیشتر وقتمان را در محیط داخل صرف می‌کنیم حسی مطلوب دارند و یادآور فضای بیرون و به خصوص طبیعت هستند.

مد دکوراسیون داخلی جدید

همزیستی با طبیعت در مد دکوراسیون داخلی 2020

استفاده از متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ، یا نور طبیعی خورشید و همچنین حضور گیاهان و مواد طبیعی در دکوراسیون داخلی، یکی از جدیدترین مدهای دکوراسیون در سال 2020 است. علاوه بر نزدیکی به طبیعت و بازسازی محیط طبیعی درون فضای داخلی، تحقیقات نشان داده اند که این نوع دکوراسیون می‌تواند در کاهش اضطراب و تنش مؤثر باشد. در واقع هر چه جلوتر می­رویم شاید نیاز انسان به طبیعت بیشتر شود و این نیاز در دکوراسیون داخلی خود را نشان دهد. علاوه بر حضور داشتن گیاهان آپارتمانی یا باغچه داخلی در منزل، نقش های گیاهی هم به شدت دخیل هستند. به عنوان مثال پارچه مبل­ یا روتختی­ یا پرده سیلوئت با طرح گیاهان به شدت طرفدار پیدا کرده‌اند.

در واقع این همزیستی با طبیعت می‌تواند به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم در دکوراسیون داخلی اجرا شود:

همزیستی با طبیعت در مد دکوراسیون داخلی به روش­ مستقیم

  • استفاده از نور طبیعی خورشید
  • حضور گیاهان

همزیستی با طبیعت در مد دکوراسیون داخلی به روش­ غیر مستقیم

  • استفاده از متریال های طبیعی و حتی مواد بازیافت شده
  • استفاده از رنگ هایی که در طبیعت موجود هستند
  • استفاده از تصاویر طبیعت و اجزای آن

رنگ آبی ارتشی

شاید بدانید که رنگ سال 2020 رنگ آبی کلاسیک تعیین شده است. آبی ارتشی هم یکی از نزدیک­ترین طیف های آبی به آبی کلاسیک است که از پرکاربردترین رنگ ها در جدیدترین مد دکوراسیون داخلی شمرده می‌شود. این رنگ به صورت خالص در انواع وسایل مانند پارچه مبل ها، کابینت ها و لوازم دکوری حضور دارد.

تخت سایبانی

از آنجایی که مدها مدام چرخش می‌کنند و دوباره مطرح می‌شوند، تخت های سایبانی یکی از مواردی هستند که دوباره اخیراً محبوب شده‌اند. این تخت ها بنا بر فریم خود می‌توانند برای هر اتاق خوابی با هر دکوراسیونی مناسب باشند. تخت های سایبانی می‌توانند باوقار و حتی لوکس شمرده شوند اما برای هماهنگی با دکوراسیون باید به جنس فریم فلزی، چوبی یا پلاستیکی آنها و همچنین سایز و ابعادشان توجه کرد. چرا که برای بعضی از اتاق های کوچک ناجور دیده می‌شوند و می‌توانند دکوراسیون داخلی را تخریب کنند و بد به نظر آیند.

جزئیات قدیمی

احتمالاً پایه میز و صندلی های خراطی شده و پرکار را به یاد دارید که وسایل قدیمی را همراهی می‌کردند. این بار هم باز مد دچار چرخش شده و دوباره این نوع جزئیات قدیمی و وسایل خراطی شده و پتینه کاری را روی کار آورده است. این خصوصیت هم در وسایل کاربردی و فرنیچر، و هم در ظروف سفالی و سرامیکی و سایر وسایل تزئینی خود را نشان داده است.

کاغذ دیواری گلدار

اگر طرفدار طرح های گلدار هستید، می‌توانید فرض کنید که نوبت دخیل کردن نظر شما در دکوراسیون شده است. البته که طرح های گلدار همیشه مورد توجه و محبوبیت در دکوراسیون داخلی بوده اند اما این مد جدید از طرح های گلدار قدیمی که در خانه مادربزرگ ها پیدا می‌شد صحبت نمی‌کند، بلکه ترکیب هنرمندانه طرح های گلدار و شلوغ و گیاهی با دیگر عوامل دخیل در طرح کاغذ دیواری مد نظر است، آن هم برای هر جایی؛ از سالن نشیمن گرفته تا سرویس بهداشتی.

کنار هم قرارگیری مجموعه رنگ هایی که با هم کنتراست شدیدی دارند در این نوه مد مد نظر است. به این شکل که یک کاغذ دیواری گیاهی یا گلدار  بخشی از یک دیوار را می‌پوشاند و بخش دیگر دیوار با یک سطح مشکی ساده پوشانده می‌شود. این ترکیب برای اینکه ترسناک و هولناک نباشد می‌تواند از همراهی جزئیات دیگر استفاده کند که در مقابل به جای هولناک بودن، کاملاً آن را هوس انگیز و دلخواه می‌کند. این مد برای سرویس بهداشتی و حمام و فضاهای داخلی این چنینی به شدت گزینه محبوبی است.

همچنین که کنار هم قرارگیری کاغذ دیواری گلدار، تابلوی حاوی طرح و نقش گل و پارچه رومبلی گلدار هم در همین مد دکوراسیون داخلی می‌گنجد.

استفاده از وسایل منحنی به عنوان مد دکوراسیون داخلی

این مد جدید دکوراسیون داخلی، یادآور استفاده های قبلی مکرر از اشکال منحنی است. به خصوص مبل ها و صندلی هایی به شکل منحنی و با نشیمن دایره و تکیه گاه های انحنادار مد نظر هستند. استفاده از این نوع وسایل و شکل های موج­دار، دایره ای و منحنی در دکوراسیون داخلی هم باز می‌تواند یادآور فرم های ارگانیک درون طبیعت باشد.

تبدیل فضا به دفتر خانگی

بنا به نیاز، احتمالاً مرتبط ترین مد جدید سال 2020 در دکوراسیون داخلی، طراحی یک دفتر کار خانگی است. این فضا نیاز دارد که علاوه بر زیبایی، کاربرد و بازده داشته باشد و این موضوع به عملکرد چندمنظوره و چندگانه یک فضای داخلی باز می‌گردد. اتاق مهمان، اتاق خواب، یا حتی کمد دیواری ها و انباری ها ممکن است مجبور شوند به محیط کار تبدیل شوند. به همین علت یک میز کار، یک قفسه دیواری، میز سیار جمع و جور و عواملی از این دست می‌توانند یک محیط را به فضای کار تبدیل کنند بدون اینکه نیاز به تغییر دکوراسیون شدید باشد.

این فضاهای چندمنظوره صرفاً برای محل کار نیست و ساختن یک فضای ترکیبی با قرار دادن وسایل بازی کودک در وسط پذیرایی یا قرار دادن وسایل ورزشی و باشگاهی در اتاق نشیمن، تقریباً به یک ترند دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

رها کردن آشپزخانه های تماماً سفید

زمانی داشتن یک آشپزخانه یکدست سفید محبوب شمرده می‌شد اما از جدیدترین مد ها و ایده ها برای تزیین آشپزخانه مدرن و امروزی، رها کردن این قانون و باز گذاشتن دست در استفاده از متریال ها و رنگ های مختلف است. به طور مثال نه تنها کابینت های سفید کنار گذاشته شده‌اند، بلکه کابینت های تماماً رنگی مثل قرمز تیره، آبی ارتشی، زرد روشن و سبز مد هستند.

توجه به هنرهای تزئینی آنتیک و قرار دادن آنها در آشپزخانه

وسایل تزئینی و دکوراتیو آنتیک، احتمالاً بعضی مواقع تجملاتی به نظر می­آیند اما در دکوراسیون آشپزخانه جدید می‌توانند جای محفوظی داشته باشند. در این دکوراسیون، به آشپزخانه به عنوان یک محیط شایسته و سزاوار هنر نگاه می‌شود که باید به آن رسیدگی شود و چیزی فرای یک کارخانه تولید غذا باشد. رسیدگی و اهمیت دادن به آشپزخانه و زیباسازی آن با قرار دادن انواع و اقسام اشکال هنری می‌تواند عملی شود.