نحوه تمیز کردن پارکت لمینت
تمیز کردن پارکت لمینت بایدها و نبایدها و نکات مهم

نحوه تمیز کردن پارکت لمینیت

برخلاف پارکت های چوبی نیاز به مراقبت خاصی ندارند ، اما برای برای تمیز کردن پارکت لمینیت باید دقت زیادی شود.

به علت اینکه این محصول جزو فراورده های چوبی می باشد نباید با آب به صورت مستقیم شسته شود . آسیب پذیرترین قسمت لمینیت محل اتصال آنها یا به عبارتی کلیک های آن می باشد که به هیچ عنوان آب نباید به آنها نفوذ کند.

تجمع گرد و غبار بر روی پارکت لمینت و در قسمت کلیک آن باعث بروز مشکلاتی در این محصول می گردد. در نتیجه اولین قدم برای شستشو لمینیت رفع گرد و غبار موجود روی آن می باشد بهترین راه برای این کار استفاده از جارو برقی در فواصل زمانی مناسب است.

مرحله بعد برای تمیز کردن پارکت لمینت استفاده از یک طی با رطوبت کم می باشد ، باید دقت شود که طی باید خشک یا با نم کم باشد و نباید حاوی مقدار زیادی آب باشد .

آیا می توان از بخارشوی برای شستشوی لمینت استفاده کرد

جواب کوتاه ” نه ” است

ما استفاده از بخارشور را برای زمین های لمینت شده به علت منتشر کردن رطوبت توصیه نمی کنیم زیرا این رطوبت می تواند باعث خرابی لمینت ها شود. وقتی لمینت ها به این شکل در مقابل انتشار رطوبت قرار می گیرند متورم می شوند و در نهایت نرم شده و در قسمت هایی دچار خمیدگی می شوند.

در نتیجه از بخارشو برای تمیز کزدن این محصول استفاده نکنید زیرا آب و بخار با حجم زیاد خسارات جبران ناپذیری به لمینیت شما وارد می کند.

سایر نکات تمیز کردن پارکت

در صورت ریختن مایع های اسیدی ، نوشابه ، آبمیوه ، آدامس و … سعی کنید آن را با پارچه مناسب پاک کنید تا مانع نفوذ به لایه های زیرین لمینیت نشود ، به هیچ عنوان این مواد را نتراشید چون کفپوش شما آسیب می رساند.

اگر برای تمیز کردن پارکت لمینیت و براق کردن آن تمایل به استفاده از شوینده های موجود در بازار را داشتید حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و طبق دستورالعمل هایی که داخل این محصول است کفپوش خود را تمیز کنید.

اگر از پارافین برای براق و تمیز کردن پارکت لمینت خود استفاده می کنید دقت داشته باشید که پارافین ممکن است در ابتدا به زیبایی و براق شدن کفپوش بیافزاید اما بعد از گدشت چند ماه شروع به تغییر رنگ می کند ، این عمل باعث کدر شدن محصول شما می شود.

پارکت لمینت های موجود

واکس پارکت