تاثیر رنگ دکوراسیون آشپزخانه بر رژیم غذایی ساکنین خانه!

آیا می خواهید رژیم غذایی خود را تغییر دهید؟ با تغییر دادن رنگ دکوراسیون آشپزخانه شروع کنید! ممکن است به رنگ آشپزخانه اهمیتی ندهید و بر اساس رنگ وسایل و اتاق های دیگر، رنگی انتخاب کنید که با دکور خانه هماهنگ باشد اما بهتر است به جای تمرکز روی این مورد به تاثیر هر رنگ روی عادت غذایی خود فکر کنید.

به راستی رنگ آشپزخانه چگونه روی رابطه شما با غذاها تاثیر می گذارد؟

 

قرمز، رنگ اشتاق و علاقه

 

رنگ قرمز در آشپزخانه

قرمز شامل احساسات متفاوتی است، از جمله عشق، علاقه ، قدرت و البته گرسنگی!

رنگ قرمز در آشپزخانه باعث بالا بردن اشتها می شود. اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، قرمز انتخاب مناسبی نیست و البته اگر عاشق غذا خوردن هستید، این رنگ بهترین راه برای اضافه کردن هیجان به آشپزخانه شماست.

 

لبخند های نارنجی

 

رنگ نارنجی در آشپزخانه

نارنجی رنگ شادی است و باعث لبخند شما می شود. اگر شما رنگ نارنجی را به عنوان رنگ دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کردید، منتظر تاثیرات محرک آن باشید. این رنگ می تواند صبح ها به شما حس پرانرژی و شادی بدهد.

 

رنگ زرد در دکوراسیون آشپزخانه

 

رنگ زرد در آشپزخانه

 

بچه ها عاشق رنگ زرد هستند.زرد هم یکی دیگر از رنگ هایی است که باعث افزایش اشتها می شود. اکثر بزرگسالان این رنگ را جذاب نمی دانند، آخرین باری که لباس زرد پوشیدید را یاد دارید؟ شاید هم این رنگ باعث خجالت شما در جمع می شود! برای آشپزخانه خود رنگ زرد را انتخاب کنید تا ببینید صبح ها چگونه سریع لقمه ها را قورت می دهید.

 

همچنین در بلاگ سروین دکور بخوانید: ست کردن پرده با دیوارها و استفاده از پالت رنگی

 

رنگ دکوراسیون آشپزخانه آبی

آبی رنگ پیچیده ای است.رنگ راحتی و آرامش است مثل آسمان، در حالی که می تواند شامل سردی و بی حالی نیز باشد. وقتی دقت کنید، متوجه می شوید مواد غذایی کمی هستند که به رنگ آبی باشند ( بلوبری و…)

قطعا اگر رنگ آبی را برای آشپزخانه انتخاب کنید، دچار افسردگی نمی شوید اما ممکن است صبحانه را در خوابتان ببینید! اگر با غذا دادن به بچه ها مشکل دارید، آبی رنگ مناسبی برای آشپزخانه شما نیست اما اگر به دنبال کاهش وزن هستید، می توانید از رنگ آبی استفاده کنید هم چنین می توانید رنگ کبالت را برای لوازم آشپزخانه خود در نظر بگیرید.

 

استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه

تاثیرات رنگ سبز خیلی شبیه به رنگ آبی است، البته با کمی حس تازگی. سبز رنگ زندگی است، رنگ جنگل و اسفناج تازه. اگر می خواهید اشتهای خود را محدود کنید البته نه با ناراحتی و سردی، به رنگ سبز فکر کنید. در این صورت شما سالاد را به همبرگر ترجیح خواهید داد!

 

از این رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه استفاده نکنید!

طبق نظر طراحان بنفش و قهوه ای و مشکی انتخاب های مناسبی برای آشپزخانه نیستند. مواد غذایی خیلی کمی هستند که با این رنگ ها در طبیعت وجود داشته باشند ( بادمجان بنفش است و قارچ قهوه ای و…). این رنگ ها محرک اشتها نیستند حتی رنگ های آرامش بخشی هم نیستند! البته که استثنا در هر قانونی وجود دارد اما احتمال این که در آینده از رنگ آشپزخانه خود راضی باشید خیلی کم است.

در نتیجه انتخاب رنگی جدید برای آشپزخانه یا استفاده از لوازمی با رنگ های مختلف، به شما حس و انرژی متفاوتی القا می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید یا اشتهای خود را افزایش دهید، امیدواریم این راهنمایی ها برای انتخاب رنگ مناسب به شما کمک کند هم چنین باعث علاقه بیشتر شما به آشپزخانه خانه تان شود.

 

شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید:

پرده سفارشی بهتر است یا پرده آماده!

تاثیر انتخاب پرده مناسب بر نمای بیرون پنجره

مشخصات و ویژگی های پرده زبرا مناسب آشپزخانه