پرده اداری

انتخاب پرده اداری کار ساده‌ای نیست. باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و از بین هزاران فاکتوری که می‌توانند بر انتخاب شما تأثیر مستقیم بگذارند، بهترین گزینه‌ای را انتخاب کنید که با شرایط محل کار شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. به این ترتیب زیبایی و کارایی را در کنار هم خواهید داشت.

با این حال انتخاب پرده برای چنین مواردی نیاز به این دارد که هم نظر متخصصان را جویا شوید و هم پرده موردنظر خود را با کیفیت بسیار زیادی تهیه کنید. برای این کار ما به شما سروین دکور را پیشنهاد می‎‌دهیم. به سایت ما سری بزنید و بهترین‌ها را انتخاب کنید.

ویدیو معرفی

جهت درخواست مشاوره تلفنی، مشاهده کاتالوگ‌ها و یا ارسال کارشناس فرم زیر را پر کنید

فهرست مطالب

چرا برای اداره خود باید پرده تهیه کنید؟

قبل از اینکه به فکر خرید پرده برای محیط کار باشید، باید به خوبی بدانید که پرده چه تأثیری می‌تواند در محل کسب‌وکار شما داشته باشد و اصلاً این موضوع چه­قدر اهمیت دارد. درست است که بدون پرده هم هنوز محل کار شما همان کارایی سابق را دارد؛ اما با پرده تغییراتی زیادی این مکان ایجاد می‌شود که در ادامه به مواردی از آنها اشاره می­کنیم.

  • بهبود کارایی: زمانی که پنجره اتاق کار شما یا کارمندانتان با پرده پوشیده شده باشد، در واقع مهم‌ترین عامل حواس‌پرتی را از بین برده‌اید و در نتیجه بهتر و بیشتر به فعالیت خود مشغول می‌شوند. دیگر هیچ عامل خارجی، حتی حرکت یک پرنده کوچک نیز نمی‌تواند توجه کارمندان را به خود جلب کند و در نتیجه به همین سادگی کارایی بیشتر خواهد شد.
  • ایجاد راحتی: اولین وظیفه‌ای که برای پرده اداری متصور است، حفظ حریم خصوصی است. در نتیجه کارمندان با آرامش بیشتری در محل کار خود حاضر می­شوند و این موضوع به خروجی بیشتر و بهتر شغلی نیز ختم می‌شود.
  • تنظیم نور: پرده یک وظیفه دیگر را نیز ایفا می‌کند و آن تنظیم نوری است که به محیط وارد می‎‌شود. نور اگر زیاد باشد، نه‌تنها در فصول گرم سال موجب افزایش دمای محیط می­شود، بلکه می‌تواند در برخی موارد دید اشخاص را محدود کند. نور زیاد تمرکز بر روی صفحه نمایش را کم کرده و از طرف دیگر در بعضی مواقع مانند اتاق کنفرانس مانع از نمایش اسلایدها به‌وسیله پروژکتور شده و موجب اختلال در جلسه می‌شود. به همین دلایل وجود پرده برای اداره، باعث می‌شود تا کارمندان با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهند و در نتیجه بهره‌وری افزایش پیدا کند.
پرده اسکرین اداری

انواع پرده اداری کدام است؟

پرده‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بنا به ویژگی‌ها و عملکردی که داشته، می‌توانند برای یک محیط خاص استفاده شوند. پرده‌ای که انتخاب می‌کنید، باید بتواند بهترین شرایط را برای کارکنان آن اتاق به ایجاد کند و البته با اهداف و کارکرد سازمان نیز هم راستا باشد. شما از میان انواع پرده اداری کدام مورد را انتخاب می‌کنید؟

پرده خاموشی یا BlackOut

یکی از انواع پرده که می‌تواند به صورت کامل جلوی ورود نور را بگیرد، پرده‌ای موسوم به خاموشی یا پرده شید اداری بلک اوت است. این گزینه برای دفاتری که نور طبیعی بسیار زیادی وارد آن می­شود و دید پروژکتور یا رایانه را محدود می‌کند، گزینه بسیار مناسبی است. اتاق کنفرانس یا اتاق‌های مانیتورینگ که افراد در آنها نیازمند بیشترین تمرکز بوده، بهترین مکان برای انتخاب این پرده‌ها هستند. استفاده از این مدل پرده اداری به شما کمک می‌کند تا بتوانید مانع از ورود نور و حتی صدا شوید و به حفظ تمرکز کارکنان کمک کنید.

پرده رومن

پرده رومی یا رومن یکی دیگر از انواع پرده‌هایی است که می‌توانید تهیه کنید. این پرده‌ها که به خوبی مانع از ورود نور می‌شوند، ضخیم هستند و به صورت عمودی جمع می‌شوند. نکته مهم در انتخاب پرده رومن اداری آن است که می‌توانید پارچه آن را متناسب با دکوراسیون اتاق تهیه کرده و ترکیب نهایی را رسمی یا غیررسمی کنید.

پرده‌های اسکرین

اگر به دنبال خرید پرده برای محیط تجاری خود هستید و تمایل دارید که این پرده اداری هم نور را به داخل هدایت کند و هم به زیبایی محل کار شما بیفزاید، پرده‌های اسکرین گزینه بسیار مناسبی هستند. این پرده‌ها می‌توانند به خوبی دید را محدود کرده؛ اما کاملاً آن را مسدود نمی‌کنند. در ضمن با ورود نور طبیعی به درون اتاق می‌توانید استفاده از نور مصنوعی را کم کرده و این موضوع در کاهش مصرف برق به شما کمک می‌کند.

پرده کرکره اداری

پرده زبرا

شاید بتوان گفت یکی از پرتنوع‌ترین پرده‌هایی که برای محل کار خود می‌توانید، تهیه کنید، پرده زبرا اداری است. این پرده ترکیبی از نوارهایی از پارچه ساده و ضخیم و نوارهایی از پارچه شفاف بوده و به صورت عمودی باز و بسته می‌شود. ویژگی این مدل پرده در آن است که به خوبی می‌توانید میزان ورود نور را تنظیم کرده و در صورت نیاز آن را به صورت کامل ببندید یا باز کنید.

پرده کرکره

در میان انواع پرده اداری که برای محل کار خود می‌توانید انتخاب کنید، پرده کرکره اداری از اصیل‌ترین گزینه‌هایی محسوب شده که اغلب در ادارات از آن استفاده می­شود. این پرده طول عمر بسیار بالایی دارد و تمیزکردن آن بسیار ساده است؛ به همین دلیل بوده که در بسیاری از موارد آن را انتخاب می‌کنند. علاوه بر این، تنظیم نور از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. کرکره‌ها در دو نوع متریال در دسترس هستند:

  • پرده کرکره چوبی اداری: یکی از انواع پرده‌هایی است که می‌توانید برای محل کار خود انتخاب کنید. زیبایی و لوکس بودن از جمله ویژگی‌های این پرده است که می‌تواند تأثیر شگرفی بر روی بیننده داشته باشد.
  • پرده کرکره فلزی اداری: اگر پرده‌های چوبی توجه شما را جلب نکردند یا به نظر شما هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارند، می‌توانید مدل فلزی آن را انتخاب کنید و از طرح و نقش، مقاومت و هزینه مطلوب آن لذت ببرید.

پرده لوردراپه

این پرده را نیز می‌توان جزو قدیمی‌ترین نوع پرده‌ها دانست که به صورت عمودی نصب شده و اجزای آن در قسمت پایین به کمک یک زنجیر به یکدیگر متصل می‌شوند. اگر هزینه برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، می‌توانید روی پرده لوردراپه اداری حساب باز کنید و از آن بهره ببرید. این پرده در عین سادگی زیبایی خاصی به اتاق می‌دهد.

office-blinds-3

برای انتخاب پرده برای اداره به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای انتخاب پرده اداری جدید، بهترین کار این است که بدانید چه نکاتی را باید در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. چند فاکتور در این زمینه مهم است که با درنظرگرفتن آن‌ها می‌توانید متناسب با شرایط خود بهترین پرده را برگزینید. این فاکتورها عبارت هستند از:

کدام پارچه مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین گزینه، جنس پرده اداری است. جنس پرده از دو جهت اهمیت دارد، یکی از لحاظ عملکرد پرده در زمینه ورود نور و دیگری از نظر ماندگاری پرده در طول زمان. پرده را اگر بسیار ضخیم انتخاب کنید، ممکن است به‌راحتی جمع نشود و اگر بسیار نازک باشد، ممکن است به خوبی مانع از ورود نور نشود.

از طرف دیگر در هنگام انتخاب پرده برای محیط اداری به این مطلب دقت کنید که اگر جنس پارچه به‌اندازه کافی باکیفیت نباشد، در طول زمان در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می­دهد و به‌سرعت از بین می‌رود؛ در نتیجه به ضخامت و کیفیت آن توجه کنید تا بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

ابعاد را بررسی کنید

در هنگام خرید پرده اداری حتماً به‌دقت ابعاد را بررسی کرده و در نظر بگیرید تا پرده انتخابی شما بتواند به بهترین شکل پنجره را بپوشاند. مواردی مانند اینکه پانل‌ها از کجا باید شروع شوند، قد پرده چقدر باید باشد و پرده چه­قدر باید بزرگ‌تر از قاب پنجره انتخاب شود تا بتواند مانع از ورود نور شود را در نظر بگیرید. بهتر است پرده از قسمت پایین با پنجره هم‌سطح بوده تا ظاهری زیبا داشته باشد و اگر قرار است مانع از ورود نور شود، تنها چند سانتی­متر از اطراف بلندتر باشد، کفایت می‌کند. در چنین مواردی بهتر است حتماً از یک متخصص کمک بگیرید.

وقت انتخاب رنگ است!

یکی از نکات بسیار مهم که حتماً باید در نظر بگیرید، رنگ پرده اداری است. وقتی پای انتخاب رنگ به میان می­آید، همه ابتدا به سفید، طوسی یا کرم فکر می‌کنند؛ اما می‌توانید از این قالب بیرون بیایید و پرده‌هایی به رنگ‌های قهوه‌ای تیره یا آبی انتخاب کنید. در صورتی که دکوراسیون شما رنگ خاصی داشته باشد، این امکان را دارید که با همان تم یک پرده مناسب انتخاب کنید تا جلوه محیط چندبرابر شود.

راحتی بصری را در نظر بگیرید

علاوه بر کیفیت پرده اداری باید نکته بسیار مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشید و آن راحتی بصری یا Visual Comfort است. برای اینکه بدانید آیا پرده شما با این معیار همخوانی دارد یا خیر، باید چندین استاندارد را در نظر بگیرید که کنترل نور از جمله این موارد است. اگر پرده‌ای که انتخاب می‌کنید نور را به خوبی کنترل نمی‌کند، باعث انعکاس شدید آن می­شود و یا سایه‌روشن بسیار زیادی را در اتاق ایجاد می‌کند، بهتر است آن را انتخاب نکنید.

زاویه نور را فراموش نکنید

آیا می‌دانید انتخاب پرده عمودی اداری یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود؟ این پرده‌ها می‌توانند نور را به صورت زاویه‌دار و جانبی وارد اتاق کنند و در نتیجه کارمندانی که با رایانه یا دستگاه‌های دیگر کار می‌کنند، دچار مشکل دید نمی‌شوند. از طرف دیگر زمانی که نور به صورت زاویه‌دار و مورب وارد شود، اتاق را به‌شدت گرم نمی‌کند و کمتر به سیستم سرمایشی نیاز هست و این امر به بهبود هزینه‌ها نیز کمک خواهد کرد. در زمستان نیز این پرده اداری می‌تواند مانند عایق حرارتی عمل کند و اتاق را گرم نگه دارد.

به سبک دکوراسیون توجه کنید

توجه کنید که پرده باید تکمیل‌کننده سبک دکوراسیون شما باشد. برای دکوراسیون‌های مدرن یک پرده اداری شیک لازم است. به پالت رنگی و طراحی کلی نگاهی بیندازید و سعی کنید همه فاکتورها را با هم در نظر بگیرید. اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است، حتماً از پارچه سنگین یا الگوهای پیچیده برای پرده استفاده کنید و طرح‌های فانتزی را برای دفاتر مدرن نگه دارید.

چقدر قرار است هزینه کنید؟

هنگام خرید باید به بودجه خود و قیمت پرده اداری هم توجه کنید تا انتخاب درست و به جایی داشته باشید. به این ترتیب هم می‌توانید پرده مناسبی انتخاب کنید که با شرایط مالی شما هماهنگی داشته باشد و هم زیبایی محل کار شما را فراهم کند. انتخاب یک فروشگاه معتبر که کیفیت و کمیت را با هم در نظر داشته باشد، یک راه‌حل ساده و آسان است.

پرده کرکره داخل پارتیشن اداری

چند ایده برای انتخاب یک پرده مناسب برای محیط اداری

پرده ساده اداری اولین گزینه‌ای است که در این زمینه به ذهن افراد می­رسد، با این وجود باید بدانید که این تنها انتخاب نیست. ایده‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند جلوه بی‌نظیری به اتاق کار شما بدهند. فراموش نکنید که به این ترتیب می‌توانید بیننده را تحت‌تأثیر قرار دهید و این امر می‌تواند به شما کمک کند که در قرارهای کاری به صورت ناخودآگاه تأثیر بی‌نظیری بر طرف خود بگذارید. شما کدام ایده را می‌پسندید؟

مینیمالیستی انتخاب کنید

انتخاب و خرید پرده اداری چندان کار سختی نیست. اگر سبک دفتر شما مینیمالیستی بوده، یک پرده ساده انتخاب کنید. رنگ سفید یا کرم بهترین انتخاب است. سعی کنید کمی جنس پارچه را براق انتخاب کنید تا اتاق شما را از حالت یکنواختی دور نگه دارد. این پرده‌ها به عبور نور طبیعی روز نیز کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید مرکز ثقل اتاق را تعیین کنید، می­توانید از یک آباژور یا یک گلدان در یک قسمت کمک بگیرید تا با کمک این تضاد توجه به سمتی که می‌خواهید، جلب شود.

یک تضاد چشمگیر

اگر اتاق شما پنجره‌های بزرگی دارد که نور بسیار زیادی به درون اتاق وارد می‌شود، چاره کار یک پرده دولایه همانند دبل شید است که رنگ این دو با یکدیگر متضاد باشند. می‌توانید لایه رویی را از تور یا پارچه شفاف سفید انتخاب کنید که هر زمان نیاز داشتید، بتوانید کمی نور وارد اتاق کنید. به شما پیشنهاد می­کنیم ک لایه رویی را ضخیم و در راستای پالت رنگ اتاق خود انتخاب کنید. به این ترتیب با کمترین دردسر می‌توانید یک تضاد چشمگیر ایجاد کرده و به این ترتیب از ورود نور زیاد جلوگیری کنید.

ابهت را به محل کار خود هدیه دهید

اگر قرار است بیننده را تحت‌تأثیر قرار دهید تا نتواند به پیشنهاد شما نه بگوید، با کمک پرده اداری ابهت را برای خود به ارمغان بیاورید. کافی است پرده‌هایی انتخاب کنید که ارتفاع آن‌ها به‌اندازه سقف تا کف است. به این ترتیب سقف بلندتر دیده می­شود و بیننده به صورت ناخودآگاه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. سعی کنید پرده طرح‌های پیچیده نداشته باشد و از چین‌های زیاد نیز بپرهیزید.

سبک‌ها را ترکیب کنید

اگر عاشق کلاسیک هستید؛ اما نمی‌توانید از سبک مینیمال هم دل بکنید، چاره کار شما اینجا است. پرده‌های خود را پلیسه‌دار؛ اما بدون طرح انتخاب کنید. برای اینکه به سبک کلاسیک نزدیک باشید از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید که به گرمی متمایل هستند. رنگ­های بژ یا شنی بهترین گزینه‌هایی است که برای این پرده اداری می‌توانید از آنها بهره ببرید.

تنوع را لحاظ کنید

در صورتی که همه دکوراسیون شما ساده است و احساس می‌کنید به کمی تنوع نیاز دارید، بهتر است پرده‌های خود را با طرح‌های برجسته انتخاب کنید. اگر بتوانید کمی تضاد رنگی بین پالت دکوراسیون و پرده در نظر بگیرید، این تضاد می‌تواند یکنواختی را کاملاً از بین ببرد. بهتر است پلیسه را کم کنید تا طرح‌ها بتوانند در اتاق خودنمایی کنند.

سفید و سیاه برای سبک‌های هنری

اگر سبک دفتر کار شما کمی هنری است، بهتر بوده پرده محیط اداری خود را نیز به این سبک انتخاب کنید. کافی است یک لایه را سفید و یک لایه دیگر را مشکی انتخاب کنید. این سبک هنری می‌تواند تکمیل‌کننده دکوراسیون اتاق شما باشد و بیشتر روحیات شما را به بیننده نشان دهد. این ترکیب برنده می‌تواند زیبایی سبک مدرن را با سادگی سبک مینیمال ترکیب کند و بهترین انتخاب برای شما محسوب شود.

پرده شید اداری

قیمت پرده اداری و انواع آن

قیمت تمامی محصولات ما به‌صورت متر مربع است یعنی عرض ضربدر ازتفاع ضربدر قیمت واحد. طبیعی است که هر چقدر پنجره شما بزرگتر باشد، قیمت نهایی نیز بیشتر خواهد شد. لازم بذکر است که قیمت واحد هر محصول به صورت بروز در صفحه فروشگاه ما نشان داده شده است، اما هزینه هایی نیز ممکن است به قیمت پرده اداری اضافه شود که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

مورد اول هزینه نصب است. خدمات نصب به‌صورت جداگانه به فاکتور شما اضافه می‌شود و به صورت دانه‌ای یا قطعه‌ای است.

مورد بعدی هزینه حمل تا محل است که با توجه به تعداد پرده و مکان شما این هزینه به جمع فاکتور اضافه می‌شود.

راهنمای خرید پرده اداری

شما مشتریان عزیز جهت تهیه پرده برای محیط کار خود به دو صورت می‌توانید اقدام کنید:

روش اول به صورت حضوری است که می‌توانید نمونه‌ها را در دفتر مشاهده و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید و در انتها پرده مناسب را انتخاب کنید. بعد از انتخاب همکاران ما در محل شما حاضر شده و پنجره‌های شما ار برای نصب پرده با دقت زیاد اندازه گیری می‌کنند.

روش دوم به‌صورت خرید و سفارش آنلاین پرده اداری است. شما با تلفن‌های شرکت تماس گرفته و درخواست اعزام کارشناس می‌کنید. کارشناسان ما ضمن به‌همراه داشتن کالیته‌ها، مشاوره لازم را جهت بهترین انتخاب به شما ارائه می‌دهند. در انتها نیز پنجره‌های شما را اندازه گیری کرده تا سفارش شما بدون هیچ نقصی اجرا شود.

سخن پایانی

محل کار شما هر چقدر که زیبا بوده و با اصول طراحی داخلی همگام چیده شده باشد، باز هم بدون پرده کامل نیست. انتخاب یک پرده درست نیاز به دانستن نکات بسیار زیادی دارد که ما در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم. پرده اداری نیاز به انتخاب دقیقی دارد که باید با کمک متخصصان این امر انجام شود. سروین دکور بهترین مرجع برای انتخاب پرده در هر زمینه‌ای است. کیفیت بالا و تنوع بی‌نظیر دست شما را در انتخاب پرده باز می‌گذارد تا متناسب با بودجه، محصول موردنظر خود را همین الان سفارش دهید.