چند ایده‌ی عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک
چند ایده‌ی عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک

چند ایده‌ی عالی برای تزیین آپارتمان‌های کوچک با پرده

با افزایش و نوسانی که این روزها درقیمت و ارز وجود دارد، خانه‌های بزرگ می‌توانند خرجی سرسام‌آور روی دست‌تان بگذارند. از سوی دیگر، محدودیت فضا هم یکی از مشکلات شایعی است که افرادی که خانه‌های کوچک دارند با آن روبه‌رو هستند. هر چند در این میان، اگر یک سری جست‌وجو کرده و تصمیم‌گیری‌های عاقلانه بکنید، می‌توانید جوری منزل‌تان را دکوراسیون کنید که بزرگ‌تر و جادارتر به نظر برسد. پیدا کردن اکسسوری‌های مناسب هم به نوبه‌ی خود برای آپارتمان‌های کوچک دشوار است ولی با این حال یک سری افراد دوست دارند سرمایه‌شان را روی پرده بگذارند.

آیا با کمبود ایده برای طراحی آپارتمان‌های کوچک مشکل دارید؟

اگر شما هم با کمبود ایده برای طراحی آپارتمان‌های کوچک مشکل دارید، پس این مطلب خیلی به کارتان خواهد آمد. در آپارتمان‌ها، انتخاب پوشش مناسب برای پرده‌ها خیلی مهم است، چون اگر انتخاب اشتباهی بکنید ممکن است منزل‌تان دلگیر و خفه به نظر برسد.

شاید موجود بودن طرح‌ها و مدل‌های گوناگون در بازار هم به نوبه‌ی خودشان بر دشواری انتخاب پرده توسط شما بیافزاید، اما مطمئن باشید که این موضوع در واقع به سود شماست . با کمی تحقیق می‌توانید پیدا کنید که چه چیزی برای منزل شما مناسب‌تر است و با گرفتن تصمیمی هوشمندانه منزل‌تان را به محلی زیبا برای اقامت و پذیرایی تبدیل کنید. و لازم به گفتن نیست که یک منزل جادار و دل‌باز خیلی گرم‌تر و راحت‌تر از یک خانه‌ی کوچک و قوطی کبریتی است. برای اینکه شما را از دردسرهای تصمیم‌گیری اشتباه در ارتباط با انتخاب پرده نجات دهیم، در ادامه 6 راهکار برای انتخاب پرده‌ی درست برای آپارتمان‌های کوچک به شما معرفی خواهیم کرد.

راهکارهایی کوتاه برای انتخاب پرده‌ی درست برای آپارتمان‌های کوچک

جدا از اینکه پرده‌ها به نوعی شبیه دیوار عمل می‌کنند، رابطی بین دنیای بیرون و منزل شما هم هستند. پرده‌ها قسمت بزرگی از اتاق را پوشانده و از همین رو می‌توانند تأثیر به سزایی در جادار به نظر رسیدن اتاق‌ها داشته باشند. قبل از اینکه پرده‌ای برای منزل‌تان تهیه کنید، حواستان به این موارد باشد:

_ حواس‌تان باشد که به عنوان ته رنگ یا فام از رنگ‌های روشن مثل سفید، خاکستری روشن، و مواردی مشابه استفاده می‌کنید. رنگ توی ذوق توجه زیادی جلب می‌کند و به این ترتیب پنجره‌ها به مرکز اتاق تبدیل شده و باعث می‌شوند  اتاق کوچک و جمع و جور به نظر برسد.

_ سعی کنید تمام پنجره‌های یک اتاق را با یک نوع پرده بپوشانید. 2 نوع شکل متفاوت پرده در یک اتاق ظاهری به هم ریخته به اتاق داده که همین می‌تواند موجب نامرتب به نظر رسیدن در آپارتمان‌های کوچک شود.

_ حواس‌تان باشد که ته رنگ پرده‌هایتان با رنگ دیوارها هم‌خوانی داشته باشد. این باعث می‌شود که پرده و دیوار یک جورهایی در هم ‌آمیخته شده و بنابراین ظاهری توی چشم نداشته باشد.

_ برای ایجاد توهم اتاقی بزرگ، تا جایی که می‌شود طرح پرده‌ها را ساده انتخاب کرده و لایه‌ لایه روی هم پرده نزنید.

پرده و دراپه برای پنجره‌ی آپارتمان‌های کوچک

در میان انواع مختلف پرده‌های رایج، پرده‌های معمولی و دراپه‌ها به عنوان راهکاری ایده‌آل برای پوشاندن پنجره‌ها به شمار می‌آیند. اگر اندازه‌ی پنجره‌ها هم در منزل‌تان کوچک است، به سراغ پرده‌هایی کوتاه به رنگ روشن بروید. پرده‌های  چین‌دار را انتخاب کرده و خیلی لایه لایه پرده نزنید.

پرده‌های حریری از جمله پرده‌های مطلوب‌تر برای اتاق‌های کوچک هستند. رنگ روشن و پارچه‌ی نیمه شفاف آنها احساس راحتی و دل‌باز بودن به اتاق داده و از همین رو باعث می‌شوند که اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. آنها را باز گذاشته و بگذارید قدری بلندتر از قاب پنجره باشند. اگر پنجره‌تان به سمت یک خیابان شلوغ یا خانه‌ی همسایه‌تان باز می‌شود، می‌توانید پرده‌ی حریری‌تان را با یک پرده‌ی رنگ روشن جور کرده و از تعادل میان امنیت و نور خورشید لذت ببرید.

یک رنگ توی چشم برای پرده‌ها انتخاب نکنید چرا که ممکن است به نظر برسد که پنجره‌تان به بخش‌های مختلف تقسیم شده و همین هم باعث می‌شود که پنجره کوچک‌تر از آنچه که هست هم به نظر برسد.

اگر به دنبال یک چیز خاص هستید، می‌توانید پرده‌هایی با رنگ‌های کم‌ رنگ بهمراه چوب پرده‌هایی متالیک و پرده‌بندهای روی مد و جذاب را مدنظر داشته باشید. می‌توانید از اکسسوری‌های منگوله‌دار و طرح‌دار هم استفاده کنید، اما در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید. همچنین برای ایجاد توهم سقفی بلندتر، چوب پرده‌ها را بالا و کمی عریض نصب کنید.

پرده کرکره برای آپارتمان‌های کوچک

کرکره‌های لانه زنبوری : کرکره‌ها از جمله موثرترین پوشش‌ها برای پنجره هستند. اگر به دنبال چیزی زیبا و بی‌نظیر اما در عین حال به صرفه از لحاظ اقتصادی هستید، می‌توانید از کرکره‌های لانه‌زنبوری که تحت عنوان کرکره‌های سلولی هم شناخته می‌شوند استفاده کنید. به غیر از اینکه این کرکره‌ها عایق خوبی هستند، اجازه می‌دهند نوری ملایم هم وارد اتاق شود. از کرکره‌های رولر یا همان غلتکی که کاملاً فضا را تاریک می‌کنند دوری کنید. این پرد‌ها 100% ورود نور را مسدود کرده و منزل‌تان دلگیر و خفه به نظر خواهد رسید. کرکره‌ها ساخته شده با انواع مختلفی از مواد از جمله پارچه، پیپر و بامبو در دسترس هستند.

استفاده از شاترها برای پنجره‌های کوچک در آپارتمان‌های کوچک

شاترها که ظاهری ساده و آراسته دارند از جمله محبوب‌ترین پوشاننده‌ها برای پنجره‌های کوچک به شمار می‌روند. جدای از کنترل حریم خصوصی، آنها اجازه ورود میزان مناسبی از نور را به درون منزل می‌دهند. میله میله‌های افقی آنها باعث می‌شود که دیوار اتاق گسترده‌تر به نظر برسد.

پرده‌های ونیزی برای داشتن ظاهری کلاسیک

پرده‌های ونیزی ترکیبی از میله میله‌های افقی است که توسط مکانیسم ریسمان باز و بسته می‌شود. این پرده‌ها در طیف گسترده‌ای از مواد، رنگ و اندازه در دسترس هستند. برای اتاق‌های کوچک‌تر، می‌توانید از پرده‌های ونیزی سفید به همراه پرده‌های حریری استفاده کنید. حواس‌تان باشد که اندازه‌ی پرده‌ها مناسب بوده و روی زمین نیوفتد. علاوه بر این‌ها می‌توانید از پرده‌های ونیزی ساخته شده از بامبو هم استفاده کنید.آنها با ظاهر جذاب و چشم‌نوازی که دارند، ترکیب عالی‌ای از سادگی و زیبایی به شمار می‌آیند. برای پنجره‌های کوچک‌تر می‌توانید از پرده‌های ونیزی بدون ریسمان هم استفاده کنید چرا که ظاهری مرتب‌تر و منظم‌تر به پنجره خواهند داد.

برای کسانی که دوست دارند چند لایه پرده بزنند

با اینکه چند لایه کردن پرده‌ها خیلی ایده‌ی مناسبی برای آپارتمان‌هایی که محدودیت فضایی دارند نیست، اما اگر می‌خواهید به هر ترتیب این کار را انجام دهید ما برای‌تان راهکاری داریم؛ شاید بخواهید پرده‌های روشن و دراپه‌ها را با شاتر یا پرده‌های لانه زنبوری جور کرده و استفاده کنید تا از مزایای هر دو بهره‌مند شوید. این کار به شما انعطاف‌پذیری‌ای قابل توجه و حریم خصوصی قابل کنترل‌تری هدیه می‌دهد. در طی تابستان می‌توانید پرده‌ها را برای حفاظت و عایق بیشتر بکشید. از سوی دیگر هم در زمستان قبض برق و گازتان کم‌تر خواهد آمد. از یک پرده با ارتفاع کم استفاده کرده و از رنگ‌های توی چشم استفاده نکنید چرا که توجه را جلب کرده و باعث می‌شوند اتاق از آنچه که هست کوچک‌تر به نظر برسد.

پرده برای حمام‌ها و اتاق‌های زیر شیروانی کوچک

اغلب اوقات در حق پنجره‌های اتاق‌های زیر شیروانی ناحقی می‌شود. جدا از اینکه این اتاق‌ها را به انباری تبدیل می‌کنید، می‌توانید در آپارتمان‌های کوچک از آنها استفاده‌های دیگری هم بکنید. اگر از اتاق زیر شیروانی به عنوان دفتر، اتاق خواب کودک یا کتاب‌خانه استفاده می‌کنید، در صورتی که این اتاق‌ها  خوب دکور شوند می‌توانند تجربه‌ای سرگرم کننده را برای‌تان به ارمغان بیاورند. برای زیبا کردن پنجره‌ی اتاق زیر شیروانی، از پرده‌های مناسب برای آنها استفاده کنید تا از فضای اضافی ایجاد شده در منزل‌تان نهایت استفاده را ببرید.

پرده کرکره‌های غلتکی یا رولرشیدها به دلیل بالانس فوق‌العاده‌ای که میان حریم خصوصی و نور بیرون به وجود می‌آورند انتخابی ایده‌آل برای پنجره‌های حمام و اتاق زیر شیروانی به شمار می‌روند. از یک پارچه‌ی ضخیم با طرحی جالب استفاده کنید، این کار این پنجره‌ها را به نقطه‌ای مرکزی در اتاق تبدیل کرده و زیبایی و ظاهر را به طور کلی افزایش می‌دهد. برای دکوراسیون هر چه بیشتر اتاق زیر شیروانی هم می‌توانید از یک جفت کوسن با رنگی مشابه پرده یا متضاد آن استفاده کنید.

 

معجزه ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل