چطور اتاق خوابی رویایی داشته باشید؟
چطور اتاق خوابی رویایی داشته باشید؟

چطور اتاق خوابی رویایی داشته باشید؟

 

اغلب اوقات افراد بیشتر روی طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگش تمرکز دارند، اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای داشتن خوابی راحت‌تر چه تغییری می‌توانید در اتاق خواب‌تان ایجاد کنید؟ تغییرات کوچکی هستند که با اعمال آن‌ها می‌توانید تأثیر به سزایی در آرامش‌بخش بودن و خواب‌آور بودن اتاق‌خواب‌تان داشته باشید.در ادامه با معرفی راهکارهایی در این زمینه با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب

اگر می‌خواهید تغییر بزرگی ایجاد کنید تا شب‌ها راحت‌تر بخوابید، تغییر رنگ را مدنظر داشته باشید. رنگ‌های روشن مشوش کننده بوده و تفکر شما را تحریک می‌کنند.

اتاق‌خواب‌تان را تمیز کنید

شاید متوجهش نباشید اما تمیز نگه داشتن اتاق خواب‌تان می‌تواند در کیفیت خواب‌تان تأثیرگذار باشد. این کار نه تنها حین خواب گرد و غبار و آلودگی را از شما دور می‌کنند، بلکه حواس پرتی‌ها را هم از بین می‌برد. در اصل تمیز کردن را هر صبح با مرتب کردن تخت‌تان شروع کنید. طبق مطالعات، کسانی که صبح‌ها تخت‌شان را مرتب می‌کنند، 19% درصد بهتر می‌خوابند.

از فنگ‌شویی استفاده کنید

به دلیل مزایایی که بهمراه دارد، خیلی‌ها به استفاده از فنگ‌شویی در منزل روی می‌آورند. در واقع هدف از فنگ‌شویی چیدن وسایل به نحوی است که محرک ذهن، بدن و روح باشد. اتاق خواب یکی از جاهایی است که به خوبی می‌توانید از فنگ‌شویی در آن بهره ببرید. مثلاً برای داشتن خوابی بهتر، فنگ‌شویی پیشنهاد می‌کند که اگر امکانش هست به سمت شمال بخوابید.

از ملحفه‌های با کیفیت استفاده کنید

شاید می‌دانستید که تشک‌ها در کیفیت خواب مؤثر هستند، اما آیا می‌دانستید که ملحفه‌ها هم همان تأثیر را دارند؟ ملحفه‌های زمخت که راحت نبوده و سنگین هستند شب‌ها اجازه نخواهند داد که راحت بخوابید.به دنبال ملحفه‌هایی که جنس خوبی داشته و دما را تنظیم می‌کنند باشید. حواس‌تان به شست و شوی منظم آن‌ها هم باشد.

نور را مسدود کنید

یک باریکه‌ی نور می‌تواند گاهی خواب را از چشم آدم بگیرد، پس سعی کنید هر منبعی که نور منعکس می‌کند را بپوشانید. می‌توانید از پرده‌های مسدود کننده‌ی نور نیز بهره ببرید. مسدود کردن نور شامل مسدود کردن نور موبایل و لپ تاپ هم می‌شود، پس بهتر است یک ساعت قبل از خواب آن‌ها را کنار بگذارید.

اتاق را خنک نگه دارید

دما تأثیر زیادی بر کیفیت خواب دارد. دمای ایده‌آل برای خواب چیزی بین 60 تا 70 درجه فارنهایت است. این به آن دلیل است که حین خواب دمای بدن‌تان تغییر کرده و محیطی خنک به تسهیل آن کمک می‌کنند. مناسب نگه داشتن دما در زمستان آسان‌تر است، اما در تابستان هم حواس‌تان باشد تا کولر و تهویه‌ی هوا درست کار کنند.

اشتباهات رایجی که حین انتخاب رنگ دکوراسیون می‌کنید!

چطور اتاقی مناسب مطالعه داشته باشیم؟