livingroom-blinds

پذیرایی مهم‌ترین بخش از هر منزلی به شمار می‌آيد. با استفاده از «پرده پذیرایی» می‌توان به سادگی جذابیت این قسمت را چند برابر کرد. امروزه این مدل پرده‌ها در انواع گوناگونی تولید می‌شوند تا امکان انتخاب هر نوع محصولی با هر طرح و رنگی برایتان وجود داشته باشد.  

جهت درخواست مشاوره تلفنی، مشاهده کاتالوگ‌ها و یا ارسال کارشناس فرم زیر را پر کنید

فهرست مطالب

چرا پرده اتاق پذیرایی این‌قدر مهم است؟

یک پرده پذیرایی جدید می­تواند شکوهی را به منزل شما اضافه کند که تاکنون نظیر آن را ندیده‌اید. پرده‌ها علاوه بر اینکه پذیرایی را جذاب‌تر می‌کنند، به شما اجازه می‌دهند تا میزان نور وارد شده از سمت پنجره را به طور کامل کنترل کنید. تفاوتی ندارد که در چه محیطی زندگی می‌کنید؛ زیرا در هر صورت خرید و به­کارگیری یک پرده مناسب برای پذیرایی باید اولویت اصلی شما باشد. شاید تعجب کنید؛ اما خرید یک پرده جدید و بادوام می‌تواند یک پذیرایی بسیار ساده را به محیطی لوکس و بی‌نظیر تبدیل کند.

کلاسیک یا مدرن؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مدل­های مختلف پرده پذیرایی به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: پرده‌های مدرن، پرده‌های سنتی یا کلاسیک و پرده‌های ساده. هر یک از این موارد به نوبه خود واقعاً جذاب هستند و نمی‌توان خرده‌ای به آن‌ها گرفت. اینکه از بین سه دسته‌بندی مذکور کدام را باید انتخاب کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد. ممکن است برخی کاربران پرده‌های ساده را به پرده‌های مدرن ترجیح دهند و قصد استفاده از آنها را داشته باشند. این شما هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید.

پرده‌های مدرن

پرده پذیرایی مدرن برای منازل تازه‌ساخت یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. این پرده‌ها با توجه به اصول طراحی مدرن تولید می­شوند و به همین جهت در همان نگاه اول نظر هر فردی را به سمت خود جلب می‌کنند. به­کارگیری پرده‌های مدرن مخصوص پذیرایی بسیار راحت است و از این نظر نیز مزیت قابل توجهی نسبت به سایر گزینه‌های موجود دارند.

پرده‌های سنتی یا کلاسیک

اگر به دنبال یک مدل کلاسیک هستید، باید به سراغ پرده سالن پذیرایی از نوع کلاسیک بروید. این پرده‌ها بیشتر به دلیل جزئیات فوق‌العاده بالا در ساختارشان شناخته شده هستند. پرده‌های کلاسیک ما را به یاد کاخ‌های سلطنتی می‌اندازند. آن‌ها معمولاً از نظر اندازه و وزن نسبت به مدل‌های مدرن و ساده در سطح بالاتری قرار دارند. پرده‌های کلاسیک در کشور ما طرف‌داران بسیار زیادی دارند و برخی از افراد آن‌ها را به عنوان گزینه نخست خود در نظر می‌گیرند. این پرده‌ها باید به دقت نگهداری شوند تا آسیب نبینند.

پرده‌های ساده

پرده پذیرایی ساده برای افرادی که طرح مدنظر خود را در بین پرده‌های کلاسیک و یا مدرن پیدا نکرده‌اند، بهترین انتخاب ممکن به شمار می‌آید. این پرده‌ها معمولاً هیچ نقش و نگار خاصی بر روی سطح خود ندارند و تنها شامل یک ترکیب رنگی عادی هستند، البته باید بگوییم که همین سادگی بیش از حد، خود موجب افزایش جذابیت آن‌ها شده است. پرده‌های ساده در هر نوع پذیرایی و هر دکوراسیونی زیبا به نظر می‌رسد و نمی‌توان از این موضوع مهم چشم‌پوشی کرد.  

living-room-blinds1

مدل‌های مختلف پرده‌های پذیرایی

انواع پرده پذیرایی را علاوه بر ساختار می‌‌توان به روش‌های دیگری نیز تقسیم‌بندی کرد. به‌عنوان‌مثال، امروزه اکثراً این محصولات را با توجه به نوع طراحی و متریال به کار رفته در آن‌ها نیز دسته‌بندی می‌کنند. در این حالت، کاربران با دقت بیشتری می‌توانند محصولی متناسب با نیاز خود را بیابند و از آن در پذیرایی منزلشان بهره ببرند. تمامی پرده‌هایی که در ادامه از آن‌ها یاد می‌کنیم در سروین دکور موجود هستند و تنها با یک کلیک می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

زبرا

پرده زبرا پذیرایی را مردم با طراحی ویژه­اش می­شناسند. این پرده ظاهری راه راه دارد (یک لایه تاریک و یک لایه روشن) و به همین دلیل بدین نام (Zebra) از آن‌ها یاد می­شود. پرده‌های زبرا بهترین گزینه ممکن برای افرادی است که قصد دارند به طور دقیق میزان نور ورودی به پذیرایی را کنترل کنند. به­کارگیری چنین پرده‌هایی بسیار ساده است و حتی روند نصب آن‌ها نیز به طول نمی‌انجامد. این مدل از پرده پذیرایی با کمک یک لایه پلی استر و یک لایه تور به تولید می‌رسد.

پانچ

پرده پانچ پذیرایی یکی دیگر از گزینه‌های بسیار مناسب برای شما محسوب می‌شود. در بخش بالایی این محصولات چندین سوراخ یا پانچ قرار دارد که میل ریل از درون آ‌ن‌ها می‌گذرد، همین امر باعث می‌شود تا امکان باز و بسته کردن پرده در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود داشته باشد. پرده‌های پانچ ساختاری یکپارچه دارند و به پذیرایی منزل شما نظم می‌دهند. این پرده‌ها در رنگ‌های متنوعی به تولید می‌رسند که خود یک امر مثبت تلقی می‌شود.

ورتیکال

پرده ورتیکال پذیرایی با استفاده از پارچه و حریر تولید می‌شود. افقی بودن بخش‌ها یا پارت‌های مختلف این محصول موجب شده است تا این نام را بر آن بگذارند. بخش‌های مختلف پرده‌های ورتیکال از هم جدا هستند و باید به صورت جداگانه هر یک را در کنار همدیگر قرار دهیم. بسیاری از طراحان داخلی، این مدل پرده پذیرایی را به عنوان جذاب‌ترین محصول در دسته‌بندی «مدرن» قرار می‌دهند و از آن علاوه بر پذیرایی در محیط‌های دیگری همچون اتاق خواب نیز بهره می‌برند. توجه داشته باشید که در پاره‌ای از موارد به این پرده‌ها «ورتیلاین» نیز گفته می‌شود.

living-room-blinds2

رومن

پرده رومن پذیرایی محصولی است که می‌تواند شما را به دوران روم باستان ببرد. این پرده‌ها در دسته‌بندی کلاسیک قرار می‌گیرند، آستر ندارند و معمولاً چندین چین مختلف در درون ساختارشان دیده می‌شود که بر زیبایی آن‌ها افزوده است. پرده‌های رومن ظرافت بسیار بالایی دارند به نحوی که اکثر افراد محو تماشای خطوط و طرح کلی موجود بر روی آن‌ها می‌شوند. اگر قصد دارید در پذیرایی خود پرده‌هایی شیک و شگفت‌انگیز را به کار بگیرید، لازم است به سراغ پرده‌های رومن بروید.

مینیمال

پرده مینیمال برای پذیرایی که به پرده موج دار نیز معروف است، یک نوع پرده خاص و جدید است. این بر روی پرده مینیمال پذیرایی هیچ‌گونه نقش و پترن (pattern) مشخصی را مشاهده نمی‌کنیم. این پرده‌ها برای طرف‌داران سبک مینیمالیسم (minimalism) به تولید می‌رسند و با انواع پرده می‌توان آن را تولید کرد. اما به‌طور کل زیاد از مدل‌های طرح‌دار استفاده نمی‌شود. پرده پذیرایی مینیمال معمولاً نسبت به سایر محصولات ضخامت کمتری دارد و حتی ممکن است در حالت کاملاً بسته (fully closed) نیز کمی نور را از خود عبور دهد. این مدل‌ پرده‌ها وزن کمی دارند و معمولاً در ساختارشان تنها از یک رنگ به خصوص استفاده می‌شود.

دبل شید

پرده دبل شید پذیرایی با نام «پرده دو مکانیزم» نیز شناخته می­شود. این پرده به شما اجازه می‌دهد تا نور ورودی را در سه حالت مختلف تنظیم کنید. در واقع باید گفت که دبل شید شامل دو نوع پرده مختلف است که در فواصل بسیار کوتاه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در یک پرده تنها از آستر استفاده شده و در پرده بعدی (موردی که به پنجره نزدیک است) از یک لایه تور کمک گرفته می­شود. پرده‌های دبل شید برای کاربران سخت‌پسند عالی هستند؛ زیرا هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و همیشه زیبایی خود را به نمایش می‌گذارند.

در دو حالت پیشنهاد می‌شود از پرده‌های شید دو مکانیزم به عنوان پرده‌ای ساده و شیک برای پذیرایی و نشیمن خود استفاده کنید:

1. پنجره شما کوچک است

پنجره‌ کوچک گزینه مناسبی برای پرده‌های پارچه‌ای و عمودی نیست، زیرا این پرده‌ها حالتی دارد که زیبایی آن در گرو بلند بودن و امتداد تا زمین است. در حالتی که پرده پارچه‌ای شما کوتاه باشد معمولا نمای زیبایی ندارد. همچنین برای پرده بلند باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در این حالت شما می‌توانید برای پذیرایی و نشیمن خود از پرده‌های شب و روز و یا دبل شید استفاده کنید. اصلاً نگران اداری بودن آن نباشید. درست است که پرده‌های شید بیشتر برای ادارات استفاده می‌شود؛ اما ظاهر پرده‌های شب و روز کاملاً متفاوت است.

2. پذیرایی بدون پنجره

منظور از پذیرایی بدون پنجره، سالن پذیرایی است که نور ورودی آن از آشپزخانه است. در این صورت شما باید اهمیت ویژه‌ای به پنجره آشپزخانه خود و پوشش آن بدهید. آشپزخانه به دلیل فضای کوچک‌تر و داشتن کابینت، گزینه‌ای مناسب برای پرده‌های پارچه‌ای و عمودی نیستند. ما برای این پنجره‌ها، پرده‌های شب و روز را پیشنهاد می‌دهیم. به‌خصوص مدلی که لایه‌رویی آن دارای طرح‌هایی سازگار با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. به طور مثال اگر دکوراسیون پذیرایی شما کلاسیک است، می‌توانید آن را با پرده‌هایی با گل‌های داماسک بپوشانید و برای پذیرایی مدرن نیز انواع پرده دو مکانیزم مناسب با این سبک موجود است.

پرده پانچ پذیرایی

مخمل

پرده مخمل پذیرایی برای کاربرانی که به دنبال خاص‌ترین محصولات هستند، یک انتخاب عالی در نظر گرفته می‌شود. مخمل موجود در این پرده‌ها آن‌چنان نور را از روی خود بازتاب می‌دهد که گویی پذیرایی شما به یک قصر مجلل تبدیل شده است‌! پرده پذیرایی مخمل وزن بالایی دارد و این امر نیز به دلیل متریال به کار گرفته شده جهت ساخت آن است، البته این موضوع باز و بسته کردن پرده را دشوار نمی‌کند و می‌توانید از این بابت آرامش خیال داشته باشید.

کتان

نمی‌توان از محبوب‌ترین پرده‌های موجود در بازار سخن گفت؛ اما به پرده کتان پذیرایی اشاره‌ای نکرد. کتان همواره به عنوان یک پارچه مناسب جهت ساخت پرده در نظر گرفته شده است و هیچ کسی نمی‌تواند زیبایی بی‌نظیر آن را انکار کند. پرده‌های کتان زمانی که در حالت بسته قرار داده می­شوند به طور کامل جلوی ورود نور را می­گیرند. همچنین این پرده‌ها را می‌توان به راحتی شستشو داد. شاید به همین دلیل باشد که امروزه این مدل پرده‌ها در سبد خرید همه کاربران خوش‌سلیقه قرار گرفته‌‌اند.

بهترین مدل پرده برای پذیرایی کدام است؟

برگزیدن یک مدل پرده پذیرایی جدید به عنوان بهترین محصول، امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال، ممکن است پرده‌های کتان برای پذیرایی منزل شما انتخابی عالی باشند؛ ولی در یک پذیرایی دیگر، پرده‌های مخمل جذابیت بیشتری را به نمایش بگذارند. اگر برای خریداری یک پرده مناسب سردرگم شده‌اید، بهتر است با طراحان داخلی صحبت کنید و از آن‌ها مشورت بخواهید. این افراد به شما کمک می‌‌کنند تا دقیقاً تشخیص دهید که چه پرده‌ای با پذیرایی منزل شما تناسب دارد؛ زیرا توجه به دکور پذیرایی در این زمینه امری مهم است.

نکته های تکمیلی برای انتخاب مناسب پرده پذیرایی

  1. برای بلند تر به نظر رسیدن سقف چوب پرده را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید؛ هر چه پرده‌ها بالاتر قرار بگیرند ارتفاع خانه بزرگتر به‌نظر می‌آید.
  2. تنها دلیل استفاده از آستری را جلوگیری از نور اضافی و خراب نشدن پرده ندانید بلکه بهتر است بدانید که استفاده نکردن از آستر در شب باعث سایه افتادن روی پرده و تیرگی آن و کم شدن زیبایی آن خواهد شد.
  3. در صورتی که دوست دارید طرفین پرده از پارچه های ضخیم استفاده کنید ولی از طرفی هم نمی خواهید که نور فضای شما کم شود اگر کنار پنجره ها دیوار خالی وجود دارد می توانید چوب پرده را بلند تر بگیرید و این پرده های ضخیم را برای پوشاندن قسمت خارجی پنجره و روی دیوار ها در نظر بگیرید.
  4. انتخاب پرده هایی که تا یک سوم پایینی ساده هستند و سپس طرح دار می شوند انتخاب هوشمندانه تری است.
  5. اگر پنجره های بلندی دارید می‌توانید بالای آن را با رنگی خاص تزئین کنید و الزاماً نباید تزئینات را به قسمت های پایینی اختصاص دهید.
  6. در صورتی که پنجره ای کوتاه و معمولی دارید که می خواهید برای آن پرده انتخاب کنید و دوست ندارید پرده تا پایین امتداد پیدا کند، پرده‌های مکانیزم‌دار مثل شید و کرکره گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
  7. نکته دیگری که در این قسمت می خواهیم مطرح کنیم ترکیب مناسب پرده ها با یکدیگر است. به عنوان مثال شما یک پارچه مخمل طرح دار برای پذیرایی خود انتخاب کردید، اگر میخواهید آن را با پرده حریر ترکیب کنید حتما سعی کنید از حریر ساده استفاده کنید تا باعث ایجاد شلوغی نشود.
living-room-blinds4

انتخاب رنگ پرده پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

ابتدا به فضای خود نگاه کنید. اگر سالن پذیرایی شما کوچک است بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های جیغ یا تیره باعث می شوند که فضا کمی کوچک تر به نظر برسد. پرده های تیره رنگ باعث می شوند که نور به اندازه کافی وارد فضا نشود و این موضوع علاوه بر کوچک شدن فضا، باعث تاریک شدن خانه می شود. اما اگر اتاق پذیرایی شما بزرگ و پر نور است می توانید به راحتی رنگ های پر رنگ یا تیره را انتخاب کنید. پرده های طرح دار نیز برای این فضاها مناسب اند و شور و نشاط را به اتاق پذیرایی شما می بخشند.

چگونه رنگ پرده پذیرایی را با وسایل دیگر ست کنیم؟

برای ست کردن پرده با دیگر مبلمان به طور کلی سه روش وجود دارد:

  1. رنگ پرده اتاق پذیرایی را دو درجه پر رنگ تر یا کم رنگ تر از مبلمان، فرش یا دیوارها انتخاب کنید. به طور مثال اگر مبلمان شما سفید است، پرده های طوسی یا عاجی انتخاب کنید. دقت کنید که اگر پرده، مبلمان و دیوارها دقیقا به یک شکل باشند باعث می شود به مرور زمان خسته شوید و این ترکیب برایتان خسته کننده شود.
  2. بین رنگ مبلمان و پرده، تضاد ایجاد کنید. این سبک انتخاب رنگ محیط را بسیار جذاب و منحصر به فرد می کند. می توانید رنگ های سرد و گرم را در کنار یکدیگر بگذارید. مانند آبی و سرخابی
  3. رنگ های خنثی را به کار بگیرید. این رنگ ها به راحتی با هر دکوراسیون و هر رنگی ترکیب می شوند و ست کردن آن ها با مبلمان خانه کار سختی نیست. مانند رنگ های طوسی، خاکستری و کرم.

نگهداری از پرده‌های پذیرایی

تفاوتی ندارد که چه مدل پرده پذیرایی را خریداری کرده‌اید؛ زیرا در هر صورت لازم است از آن‌ها به خوبی محافظت کنید تا دچار آسیب‌دیدگی نشوند. نکته مهم در این رابطه، گردگیری پرده‌ها به صورت منظم در فواصل کوتاه مدت است. برای این کار می‌توانید به سراغ جارو برقی بروید. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید،‌ شستشوی پرده به شکل صحیح است. این محصولات را دقیقاً بر حسب دستورالعمل‌های ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده بشویید تا ساختار آن‌ها تغییر نباید و از زیبایی‌شان کاسته نشود.

قیمت انواع پرده‌ مخصوص پذیرایی

قیمت پرده پذیرایی بازه متفاوتی را شامل می‌شود. دلیل این امر نیز به پارامترهای مختلفی که بر روی هزینه نهایی تولید این پرده‌ها اثر می‌گذارند، ارتباط دارد. به طور کلی، قیمت پرده مدنظر شما با توجه به مواردی همچون اندازه محصول، نوع محصول، کیفیت متریال یا مواد اولیه به کار گرفته شده جهت تولید آن، اعتبار و شهرت برند تولیدکننده پرده و… تعیین خواهد شد. با توجه به این موارد شاید تصور کنید که قیمت این محصولات بسیار زیاد است؛ اما باید بگوییم که امروزه می‌توان حتی با بودجه‌های بسیار کم مدل‌های گوناگون پرده‌‌های پذیرایی را به صورت آنلاین خریداری کرد.

living-room-blinds5

نکات مهمی که باید قبل از خرید پرده پذیرایی در نظر بگیرید

اگر قصد خرید پرده پذیرایی مرغوب و جذابی را دارید،‌ لازم است چندین فاکتور مشخص را پیش از تکمیل فرایند خرید در نظر داشته باشید. مواردی همچون کیفیت یراق‌آلات، نوع مکانیزم (دستی – برقی)، فروشگاه ارائه‌دهنده پرده و… از جمله فاکتورهای مهمی به شمار می‌آيند که با توجه کردن به آن‌ها می‌توانید در همان بار اول، محصولاتی کاملاً کاربردی و زیبا را تهیه کنید.

اندازه پرده

بیایید تصور کنیم که نوع پرده مدنظر خود را انتخاب کرده‌اید، اکنون باید به فکر تعیین اندازه آن باشید. هرگونه اشتباه در رابطه با تعیین اندازه پرده می‌تواند منجر به هدر رفت هزینه و همچنین زمان ارزشمند شما شود. حتی اگر بهترین پرده‌ها را خریداری کنید؛‌ اما اندازه‌شان مناسب نباشد با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مرحله اندازه‌گیری را با نهایت دقت پشت سر بگذارید، این کار را با ابزارهای مناسب و استاندارد انجام دهید تا کوچک‌ترین اشتباهی به وجود نیاید.

کیفیت یراق‌آلات پرده

پرده پذیرایی شما از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. اگرچه ساختار اصلی این محصولات بسیار مهم است و باید از بالا بودن کیفیت آن اطمینان حاصل کنید؛ اما توصیه می‌کنیم که حتماً به یراق‌آلات نیز توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال،‌ اگر میل پرده شما فلزی است، حتماً میزان استحکام کلی آن را مورد بررسی قرار دهید.

یک میل پرده ضعیف پس از مدت کوتاهی به دلیل وزن بالای برخی از پرده‌ها به راحتی خم می‌شود و کارکرد خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این مورد، دقت کنید که یراق‌آلات خریداری شده دقیقاً با نوع پرده شما همخوانی داشته باشند. قاعدتاً نمی‌توان با استفاده از میل مخصوص پرده‌های پانچ، یک پرده دبل شید را نصب کرد! 

برقی بودن پرده یا دستی بودن آن

پرده پذیرایی جدید از نظر مکانیزم به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که عبارت‌اند از: پرده‌های دستی و پرده‌های برقی. منظور از پرده برقی محصولاتی است که برای باز و بسته شدن آن‌ها از یک موتور الکتریکی قوی استفاده می‌شود. این پرده‌ها دارای ریموت کنترل (remote control) هستند تا بتوانید به صورت دقیق میزان نور وارد شده به بخش پذیرایی را تنظیم کنید. وجود این ویژگی کاربردی موجب شده است تا قیمت تهیه این مدل پرده‌ها نسبت به مدل دستی بالاتر باشد که البته می‌توان آن را منطقی دانست.

استفاده از پرده‌های برقی بسیار راحت است و این موضوع آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای منازلی که در آن سالمندان زندگی می‌کنند، تبدیل کرده است. حتی کودکان نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن روند باز و بسته کردن این پرده‌ها به وسیله ریموت کنترل را یاد می‌گیرند. جالب است بدانید که برخی از این پرده‌ها دارای یک اپلیکیشن اختصاصی هستند تا بتوانید با گوشی موبایل نیز آن‌ها را در حالت مدنظر خود قرار دهید. اینکه از بین پرده‌های دستی و برقی کدام گزینه را انتخاب کنید،‌ یکی دیگر از مواردی به شمار می‌آید که کاملاً به نیاز و همچنین بودجه شما بستگی دارد.

مراجعه به فروشگاه‌های برتر

یکی دیگر از گزینه‌های مهمی که پیش از خریداری پرده برای سالن پذیرایی باید به آن دقت کنید، انتخاب فروشگاه‌های برتر است. متأسفانه برخی از خریداران جهت تهیه محصولات دلخواه خود به سایت‌هایی مراجعه می‌کنند که از سابقه مناسبی برخوردار نیستند. «سروین دکور» در حال حاضر یکی از منحصرفردترین عرضه‌کننده پرده‌های پذیرایی است. ما همواره در حال گسترش لیست کالاهای خود هستیم تا بتوانید در هر زمان و هر مکان، به پرده‌هایی جذاب، شیک و دوست داشتنی دسترسی داشته باشید.