نصب تابلو بر روی کاغذ دیواری

نصب تابلو بر روی کاغذ دیواری

ترکیب کاغذ دیواری با تابلوهای هنری از بهترین ترکیب ها برای دکوراسیون خانه هستند.

نه تنها آنها را به صورت جداگانه هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند بلکه در ترکیب درست با هم نیز دکور زیبایی را خلق می کنند.

تنها چیزی که باید بدانیم این است که چگونه در نصب تابلو بر روی کاغذ دیواری دقت کافی را داشته باشیم تا به درستی آنها را با هم ترکیب کنیم.

کاغذ دیواری ها معمولا نازک هستند و نوار چسب و چسب های دو طرفه که برای چسباندن تابلوها از آنها استفاده می کنید می تواند آسیب جدی به کاغذ دیواری وارد کند.

نحوه نصب تابلو بر روی کاغذ دیواری

راه ها و روش های زیادی برای آویزان کردن تابلوها به کاغذ دیواری نیستند که به کاغذ دیواری آسیب وارد نکنند ، با این حال راه هایی برای کاهش این آسیب ها وجود دارند که اگر با دقت دنبالشان نگردید ، آنها به طور کلی دیده نمی شوند :

اول از نوار چسب و هرگونه مواد چسبنده خودداری کنید.

تابلوهایی با فریم های سنگین اگر با مواد چسبنده به دیوار آویخته شوند معمولا باعث پارگی کاغذ دیواری می شوند.

راه بهتر استفاده از میخ برای نگه داشتن تابلوها می باشد. برای آسیب کمتر می توانید قبل از چکش زدن از جای میخ مطمئن باشید. این باعث جلوگیری از بوجود آمدن سوراخ های بلا استفاده روی کاغذ دیواری می شود.

بر خلاف دیوار های نقاشی شده ، پوشاندن این سوراخ ها روی کاغذ دیواری کار آسانی نیست .

روش دیگری که می توان استفاده کرد بریدن یک “V” برعکس و نازک با چاقو بر روی کاغذ دیواری است ، دقیقا جایی که می خواهید تابلو را از آن قسمت آویزان کنید. کمی آن تکه کوچکی که بریده اید را پایین می کشید و میخ یا پیچ را آن جا قرار می دهید و در آخر نیز اگر خواستید جای تابلو را عوض کنید ، پس از برداشتن میخ می توانید با کمی چسب آن تکه کوچک “V” شکل را بچسبانید.

سوراخ های میخ تنها آسیبی نیستند که شما می توانید به کاغذ دیواری وارد کنید ، خیلی از فریم هایی که با سیم آویزان می شوند می تواند باعث خراشیدن کاغذ دیواری شوند.

جای این خراش ها خیلی نمایان تر از سوراخ های میخ هستند ، برای جلوگیری از بوجود آمدن آنها می توانید با استفاده از پارچه یا نمد لبه های تیز این سیم ها را بپوشانید که با دیوار تماس مستقیم نداشته باشند.

فقط به دلیل اینکه شما کاغذ دیواری را برای اتاقتان انتخاب کرده اید به این معنی نیست که نمی توانید از تابلو یا اشیا تزئینی دیگری روی دیوار استفاده کنید.

البته که واکنش کاغذ دیواری نسبت به مواد چسبناک با دیوارهای معمولی متفاوت است ، با این حال شما با دقت و ظرافت می توانید عکس هایتان را بچسبانید.

کاغذ دیواری میتواند زمینه مناسبی برای عکس های خانوادگی یا نقاشی های هنرمند مورد علاقه شما باشد.

کاغذ دیواری قابل شستشو