نمایش 1 - 12 کالا از 18

پرده مخمل پانچ

پرده نقش مهمی در دکوراسیون دارد و علاوه بر اینکه روی ظاهر خانه تاثیر می‌گذارد، المانی بسیار کاربردی است. اگر پرده خانه بیش از حد نازک باشد، باعث می‌شود نور زیادی وارد خانه شود و این موضوع ممکن است باعث کم رنگ شدن سایر وسایل منزل بر اثر نور آفتاب شود و ظاهرش را از دست بدهد. پس هنگام انتخاب پرده به این مسئله نیز باید توجه کنید. پرده پانچ مخمل یکی از انواع پرده است که ضخامت بالایی دارد و از ورود نور زیاد به خانه جلوگیری می کند.

این محصول به دلیل ضخامت بالایی که دارد باعث می شود در زمستان، سرما وارد خانه نشود و همچنین در تابستان، گرمای ایجاد شده توسط کولر، هدر نرود. پرده مخمل را می‌توان در کاخ های قدیمی دید. به همین دلیل است که از این پرده ها به عنوان بسیار شیک و با اصالت نام می‌برند و باعث می‌شود فضایی با صلابت داشته باشید. این پرده برای هر فضایی مناسب نیست و باید با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد.

پرده مخمل پانچ چیست و انواع آن

مخمل یک نوع پارچه است که از زمان‌های قدیم بسیار مورد استقبال مردم ایران بوده است. پارچه مخمل از نخ­های ابریشم و پنبه تولید می­شود و به همین دلیل بسیار نرم و لطیف است. این پارچه زیبایی و درخشندگی خاصی دارد و به‌خاطر ضخامت زیادش می‌تواند از نفوذ سرما، نور و گردوغبار به‌خوبی جلوگیری کند.

پرده‌ پانچ به جهت شکل ظاهری و نوع نصب به این نام معروف است. قسمت بالایی این پرده دارای سوراخ‌های دایره‌ای شکل است که بر روی آن حلقه پانچ قرار گرفته است. پرده به کمک این حلقه بر روی میل پرده قرار گرفته و به‌راحتی نصب می‌شود.

پرده‌های مخمل را در انواع مختلف در بازار می‌توان یافت. مشهورترین و محبوب‌ترین مدل‌ها در بازار ایران پرده مخمل پانچ کالیفرنیا، شانل و مخمل پتینه هستند. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند و ممکن است به جز پرده در موارد دیگری مانند مبلمان نیز استفاده شوند.

پرده مخمل پانچ کالیفرنیا

معمولاً برای اکثر پرده‌ها از زیر پرده استفاده می‌شود تا هم جلوی سرما و نور زیاد گرفته ‌شده و هم زیبایی کار چندبرابر شود؛ اما این پرده‌ پانچ مخمل نیازی به زیر پرده ندارد؛ چراکه این پارچه در عین داشتن ظاهری کاملاً لوکس و اعیانی، ضخامت زیادی دارد. برخی طراحان دکوراسیون از این پارچه برای زیبایی به‌عنوان کنار پرده هم استفاده می‌کنند، البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که وزن مخمل کالیفرنیا به‌خاطر جنس و نوع بافتی که دارد، کمی زیاد است. البته همین امر باعث می‌شود ایستایی بهتری داشته باشد.

پرده مخمل پانچ کالیفرنیا

پرده مخمل هازان

پارچه پرده هازان محصول مشترک ایران و ترکیه است. این پارچه به حالت دو رو تولید می‌شود و پالت رنگ آن شامل 50 رنگ مختلف است. پارچه‌های هازان همانند پارچه پرده مخمل پانچ کالیفرنیا ضخامت زیادی دارند. با وجود ضخامت زیاد، وزن این پارچه برای استفاده به‌عنوان یک پرده نسبتاً مناسب است؛ اما باید بدانید که برخلاف نوع کالیفرنیا، پارچه هازان لطافت زیادی ندارد.

پرده مخمل شانل

اگر به دنبال عایق خوبی برای فصل زمستان هستید و همچنین به دنبال نوعی پرده مخمل می‌گردید که تحت هیچ شرایطی چروک نشود، مخمل شانل می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. از مخمل شانل به‌خاطر ویژگی‌هایی که گفته شد برای تولید روتختی، مبلمان و حتی پیراهن هم استفاده می‌شود.

پرده مخمل پتینه

افراد زیادی هستند که شیک و لوکس بودن را در سادگی می‌بینند. این افراد برای رسیدن به خواسته خود بهتر است به سراغ مدل پرده مخمل پانچ پتینه بروند. این مدل در عین زیبایی و سادگی بسیار مدرن است و برای دکوراسیون‌هایی با ظاهر مینیمال بسیار کاربردی است. از این پارچه برای کوسن مبل هم استفاده می‌شود؛ بنابراین دست شما در دیزاین محل موردنظر باز خواهد بود.

پرده مخمل ساده (کش)

پرده مخمل پانچی یکی از محصولاتی است که با استفاده از مخمل ساده یا همان مخمل کش تهیه می­شود. این نوع پارچه معمولاً برجستگی‌هایی دارد و بیشتر برای مبلمان از آن بهره می‌برند. علت استفاده گسترده از این پارچه، نخ کش نشدن و دوام بالای آن است. درصورتی‌که مایل باشید می‌توانید برای پذیرایی، اتاق‌خواب و حتی محل کار خود از پرده مخمل ساده استفاده کنید.

طرح ها و مدل های پرده مخمل پانچ

پارچه پرده‌های پانچی را می‌توان در طرح‌های مختلف در بازار پیدا کرد. اگر به دنبال پرده پانچ آماده هستید، طرح‌های مختلف و زیبای بسیاری را در رنگ‌های جذاب می‌توانید بیابید. برخی نیز به دنبال طرح و نقشه خاصی هستند و شاید نتوانند آن را در بازار پیدا کنند. این‌گونه افراد می‌توانند مدل پرده پانچ موردنظر خود را جهت چاپ بر روی پارچه سفارش دهند. لازم به ذکر است که پرده‌های چاپی با شست‌وشوی نادرست کیفیت خود را از دست می‌دهند.

کاربرد پرده مخمل پانچ

ازآنجایی‌که پارچه مخمل سطحی براق و صاف دارد، به‌نوعی نماد تجمل و اشرافی‌گری است؛ لذا بیشترین استفاده از آن در دکوراسیون‌های لوکس و برای اتاق­های نشیمن و پذیرایی انجام می­شود، البته به‌خاطر مزیت‌هایی که این جنس پارچه دارد، بیشتر برای پذیرایی استفاده می‌شود. البته برای اتاق خواب و حتی محیط‌های اداری نیز می‌توان استفاده کرد.

مزایای پرده مخمل پانچ

اگر پارچه مبلمان شما مخمل نیست یا رومیزی‌هایی که استفاده می­کنید پارچه‌ای از جنس دیگر دارند، انتخاب پارچه مخمل برای پرده پانچ هیچ اشکالی به وجود نخواهد آورد. کافی است رنگ پرده‌ها متناسب با کل فضای سالن باشد. در مجموع می‌توان تنوع رنگ و سازگاری جنس مخمل با انواع پارچه را به‌عنوان یک مزیت مهم به‌حساب آورد.

پرده مخمل مدل پانچ مزایای دیگری هم دارد. یک مورد ضخیم و عایق سرما بودن این پرده‌ها است. ضخامت پرده مخمل پانچ اجازه دیده‌شدن داخل خانه را به‌هیچ‌عنوان نمی‌دهد، پس برای استفاده در اتاق‌خواب‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. مورد بعدی هم توانایی کنترل نور این پرده‌­ها است.

مورد سوم امکان ست کردن راحت به این مدل پرده‌است. پرده مخمل به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید از آن هم در محیط‌هایی با دکوراسیون مدرن استفاده کنید و هم دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک.

سایر مزایای این محصول عبارتند از:

  • بافت نرم و لطیف این محصول آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب برای انواع دکوراسیون های لوکس و زیبا کرده است.
  • پارچه مخمل حتی به میزان کم می تواند به هر فضایی زیبایی ببخشد.
  • از پرده مخمل می توان به عنوان مکمل در کنار دیگر پرده های پارچه ای نظیر کتان ، حریر ، تور ، ساتن و … استفاده کرد.
  • این محصول دارای تنوع زیادی از نظر رنگ است، به همین دلیل انتخابی خوب برای سخت پسندها است.
  • مخمل جزو پرفروش ترین پرده هایی پارچه ای، مناسب برای پذیرایی ، اتاق خواب و… است.
  • اگر شما در اتاق خوابتان با نور زیاد رابطه خوبی ندارید، پرده مخمل می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
  • این محصول علاوه بر مکان های مسکونی در سایر مکان ها نظیر تالارها نیز استفاده می شود.

پرده پانچ مخمل قرمز

شستشو و مراقبت از پرده مخمل پانچ

برای مراقبت و شستشوی پرده پانچ روش­های مختلفی وجود دارد. اگر پرده شما خیلی کثیف و آلوده نشده است به گردگیری و ازبین‌بردن لکه­های آن با دستمال قناعت کنید؛ اما اگر آلودگی آن زیاد است، می­توانید آنها را در تشت بشویید و یا در صورت اجبار با رعایت یک سری نکات آنها را داخل ماشین لباس­شویی شستشو دهید.

گردگیری پرده

درصورتی‌که نکات لازم در خصوص نحوه مراقبت از پرده‌ مخمل پانچ را بدانید و به آن‌ها عمل کنید، رنگ پرده‌ها ثابت می­ماند و کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند. برای گردگیری از سری گردگیر بخارشو یا جاروبرقی استفاده کنید تا پرزهای آن مانع از برخورد پلاستیک خشن جاروبرقی با پرده شود. نکته دوم مربوط به درجه مکش دستگاه است. همیشه دستگاه را بر روی کمترین درجه مکش تنظیم کنید تا سطح پارچه آسیب نبیند.

ازبین‌بردن لکه‌ها از روی پرده

گاهی ممکن است سطح پرده مخمل در اثر ریختن مایعات، مواد غذایی یا هر علت دیگری لکه‌‌دار شود. کافی است کمی آب ولرم را با مواد شوینده ترکیب کنید. دستمالی را در این ترکیب فروببرید و با کمترین فشار روی لکه­ها بکشید. فشار بیش از حد ممکن است لطافت پارچه را از بین ببرد.

در آخرین مرحله دستمال دیگری را خیس کنید و به‌آرامی بر روی مواد شوینده باقی‌مانده بر روی پرده‌ مخمل پانچ  بکشید تا پاک شوند. پرده را در همان وضعیت رها کنید تا در هوای اتاق و به‌آرامی خشک شود. از آویزان کردن پرده مخمل ساده یا هر نوع مخمل دیگر روی بند رخت و گرفتن سشوار برای خشک‌شدن سریع‌تر خودداری کنید.

شستشو با دست

پرده پانچ را در یک تشت آب سرد قرار دهید تا به‌مرور گردوغبار نشسته بر روی آن به کمک آب خارج شود. سپس در تشت دیگری که حاوی پودر ماشین لباس‌شویی و آب است، قرار دهید. با دست پرده مخمل پانچ شده خود را کمی تکان دهید تا مواد شوینده بتوانند به پارچه نفوذ کنند. پس از مدتی مجدد آن را در تشت دیگری قرار دهید و به‌آرامی با ریختن آب سرد آبکشی کنید. سپس در آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود. پس از آن پرده را در جای خودش نصب کنید و اجازه دهید به‌مرورزمان خشک شود.

شستشو با ماشین لباس‌شویی

توصیه ما به شما این است که از شستشو پرده مخمل پانچ توسط لباس‌شویی خودداری کنید. درصورتی‌که به هر دلیل می‌خواهید در ماشین ‌لباس‌شویی پرده‌ها را بشویید، حتماً با آب سرد، در مدت‌زمان کم و کمترین دور ممکن این کار را انجام دهید. نکته اصلی و مهم‌تر این است که حتماً از آبکشی و خشک‌کردن پرده توسط لباس‌شویی خودداری کنید. این را هم در نظر داشته باشید که اگر پرده شما از نوع چاپی باشد، به‌احتمال بسیار زیاد شست‌وشو با ماشین لباس‌شویی به این پرده آسیب می­زند و طرح چاپ شده را از بین خواهد برد.

قیمت پرده مخمل پانچ

قیمت پرده مخمل پانچ

برای خرید پرده­های مخمل پانچ شده لازم است کمی بیشتر از بقیه انواع پرده مانند پرده‌های کتان هزینه کنید. بالاتر بودن قیمت پرده مخمل پانچ، اول به نوع جنس و دوم به میله‌های سنگین برای تحمل وزن بالای پرده مربوط می‌شود. در کنار این موارد باید هزینه نصب پرده را هم محاسبه کنید.

اگر به دنبال هزینه کمتری هستید یا به‌خاطر داشتن فرزندان کوچک نمی‌توانید از آن­ها به‌خوبی مراقبت کنید، شاید این نوع پرده مناسب شما نباشد. در این صورت بهتر است به سراغ پرده‌های کتان بروید که شباهت زیادی به پرده‌های مخمل دارند و ارزان­تر از پرده مخمل پانچ آماده هستند.

راهنمای خرید پرده مخمل پانچ

در قدم اول محیط خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که پرده پانچ از جنس مخمل برای محیطی که قصد دارید آن را در آنجا نصب کنید، مناسب است. در قدم دوم مطمئن شوید که بهترین نوع مخمل باتوجه‌ به خصوصیاتی که خواهان آن هستید و مطالبی که در این متن ذکر شد، کدام مورد است.

به یاد داشته باشید که هنگام خرید پرده مخمل پانچ، باید به مقدار پارچه دقت کنید. مقدار پارچه خریداری شده نقش مهمی در زیبایی و ایستایی پرده دارد. حداقل متراژ پارچه باید دو برابر عرض باشد، در این حالت چین به صورت متوسط دیده می‌شود. برای این که بخواهید چین بیشتری باید داشته باشید، باید پارچه را سه برابر  گرفت. آخرین قدمی که باید بردارید، نصب پرده است. نصب پرده پانچی کار آسانی است؛ اما اگر از پس کار برنمی‌آیید، اجازه دهید نصاب این کار را انجام دهد.

مقایسه ( 0 مورد )