شستشوی پرده زبرا
آموزش شستشوی پرده زبرا و شید رول در 8 مرحله!

پرده های زبرا و شید رول بسیار پر کاربرد هستند و امروزه در اکثر منازل دیده می شوند، اما یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان نحوه شستشوی پرده زبرا و شید می باشد ، زیرا این محصول مانند هر وسیله دیگری در خانه می تواند گرد و غبار را با گذشت زمان به خود بگیرد ، مواد غذایی به آن پاشیده شود و یا به هر دلیل دیگری کثیف شود. خوشبختانه این پرده ها قابل شستشو بوده و شما می توانید در منزل به راحتی با صرف زمان کمی آن را تمیز کنید.

مراحل شستشوی پرده زبرا و شید رول

1- پرده را در بازترین و پایین ترین حالت قرار داده تا بتوان تمام آن را تمیز کرد.

هیچ وقت سعی نکنید که فقط قسمتی از پرده که کثیف شده را تمیز کنید ، این کار در دراز مدت می تواند باعث تغییر رنگ در پرده های شما شود.

2- از جارو برقی برای تمیز کردن پرده استفاده کنید

برای تمیز کردن پرده از جارو برقی استفاده کنید

جارو برقی را به برق زده و ابزار برس شکل را به آن وصل کنید ، سپس جارو را روشن کرده و شروع به تمیز کردن کنید. جارو را از سمت چپ به راست حرکت دهید و سپس به همین شکل تا پایین حرکت کنید. پرده های زبرا و شید می تواند در برخی مواقع بسیار از گرد و غبار و خاک را به خود بگیرد پس حتما قبل از شستشو جهت تمیزی بیشتر حتما از جارو برقی استفاده کنید.

3- مقداری آب ولرم را با مایع صابونی یا ظرف شویی ملایم مخلوط کنید

مخلوط آب و صابون برای شستشوی شید رول

مقدار 1 قاشق ( 15 میلی لیتر ) صابون و 4 فنجان ( 1 لیتر ) آب را در داخل یک ظرف ریخته و با استفاده از قاشق محلول آب و صابون را هم زده تا به طور کامل حل شود. سپس محلول را به قسمتی از خانه که پرده آنجا است ببرید.

از هرگونه مواد پاک کننده شیمیایی و سفید کننده جدا خود دارای کنید زیرا ممکن است به رنگ پرده شما آسیب بزند.


بیشتر بخوانید: مشخصات پرده زبرا مناسب برای آشپزخانه


4- یک حوله و یا اسفنج آغشته به محلول آب و صابون کرده و با پیچاندن آب آن را بگیرید

اگر اسفنج یا حوله شما خیلی مرطوب باشد هنگام شستشوی پرده زبرا و شید ، ذرات محلول به پایین سرازیر شده و ممکن است کف منزل شما را کثیف کند.

5- از بالا به پایین شروع به تمیز کردن کنید

شستشوی پرده با اسفنج یا حوله

از بالاترین قسمت یک طرف شروع کرده و با حرکات چپ و راست تا انتهای سمت مقابل پرده را تمیز کرده و به همین شکل تا پایین ادامه دهید ، اگر در حین کار با لکه های بزرگتری مواجه شدید کمی بیشتر وقت بگذارید.

6- برای کارایی بیشتر چند بار اسفنج خود را بشویید

اسفنج یا حوله خود را به طور مرتب داخل محلول آب و صابون قرار داده و چندین بار آن را چرخانده تا تمیز و خشک شود و سپس به ادامه شستشوی پرده زبرا و یا شید خود بپردازید.

  • اگر متوجه شدید حوله یا اسفنج شما به حدی کثیف شده است که نمی توان تمیز کرد ، آن را تعویض کنید

7- برای لکه های سخت تر از پاک کننده های لکه پارچه استفاده کنید

این محلول ها زمانی استفاده می شود که لکه ای بر روی پرده با محلول آب و صابون پاک نشود. البته حتما قبل از استفاده دستورالعمل شرکت سازنده را به طور دقیق بخوانید و در ابتدا سعی کنید آن را بر روی یک قسمت کوچک از پرده که زیاد در دید نیست امتحان کنید تا مشکلی پیش نیاید و سپس برای قسمت های دیگر استفاده کنید.


انواع شید های پارچه ای جهت جلوگیری از عبور نور خورشید


8- پرده ها را باز نگه دارید تا کاملا خشک شود.

چون پرده ها را به طور مستقیم با آب تمیز نکردید زیاد طول نمیکشد تا خشک شود ، اما تا خشک شدن کامل به هیچ عنوان پرده را بالا و پایین نکنید ، زیرا ممکن است لکه های جدیدی ایجاد شود و یا پرده بو بگیرد.


مطالب مرتبط:

راهنمای خودمانی خانه تکانی (بخش چهارم)

پرده برقی چیست و انواع پرده شید برقی و زبرا برقی کدامند؟