ست کردن پرده
ست کردن پرده با دیوارها و استفاده از پالت رنگی

ست کردن پرده با فضا

تطبیق دادن پرده ها با دکور خانه به نظر گزینه کم اهمیتی می آید اما هنگامی که هزینه پرده ها را بررسی کنیم، متوجه مهم بودن این قضیه خواهیم شد. به طور کلی می توان گزینه های این زمینه را به سه دسته تقسیم کرد:

ست کردن پرده با دیوار ها

پرده ای شبیه به دیوار اتاقتان انتخاب کنید. در صورتی که رنگ دیوار اتاقتان را دوست داشته باشید، این گزینه کم ترین مداخله بصری ممکن را دارد. این انتخاب می تواند مناسب خانه هایی با وسایل دکوری با رنگ های مختلف و البته کسانی که به دکور های تک رنگ و ساده علاقه دارند، باشد.

شاید این گزینه به علت هماهنگی رنگی زیاد به نظر خسته کننده بیاید اما هنگامی که درست و اصولی پیاده شود انتخاب فوق العاده ای است. بدی این انتخاب هنگامی مشخص می شود که بخواهید رنگ اتاق را تغییر دهید که در این صورت به طبع باید پرده را هم عوض کنید.

استفاده از رنگ های خنثی

در پالت رنگ های خنثی یک رنگ را انتخاب کنید که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا با رنگ های مختلف دیوار هماهنگ شود. این گزینه یکی از معروف ترین روش ها است، که به راحتی می توان به این نتیجه پی برد که چرا پرده های کرم و بژ تا این حد پر طرفدارند. این انتخاب یکی از امن ترین و البته ارزان ترین گزینه هاست که در بازار می توان محصولات آماده آن را نیز سفارش داد. با اینکه این گزینه به نظر شبیه روش بالا که پرده را هم رنگ دیوار ها انتخاب می کردیم می آید ولی این طور نیست و این انتخاب می تواند جذاب تر هم باشد.

از بدی های این روش می توان حالت آرام و یکنواخت فضا را نام برد که اگر دکور خانه با رنگ های درست انتخاب نشوند حتی میتواند خسته کننده به نظر برسد که البته با دقت کافی و اضافه کردن تزیینات ساده به والان ها و… می توان این مشکل را حل کرد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب پرده مناسب

کنتراست شدید

آخرین و شاداب ترین گزینه انتخاب طرح ها یا رنگ هایی از پالت روشن برای ایجاد تضاد و کنتراست با رنگ دیوار ها است. این انتخاب قطعا باعث بیشترین تمرکز بصری می شود، پس در فضا های کوچکی که تنها احتیاج به یک یا دو پرده می باشد گزینه مناسبی برای تمرکز بصری در قسمت میانی فضا است. شما می توانید رنگ و طرحی که بیشترین انرژی را به شما می دهد انتخاب کنید و هر روز از انتخاب خود لذت ببرید.

هنوز هم نمی دانید کدام روش بهترین گزینه برای فضای شماست؟ دوست دارید اتاقتان چه حال و هوایی داشته باشد؟ به چه اندازه می خواهید پرده ها مرکز توجه باشند؟ چقدر بودجه برای آن ها کنار گذاشته اید؟ قطعا با پاسخگویی به این چند سوال می توانید راحت تر گزینه مناسب خود را از بین این سه گروه انتخاب کنید. پس با ما در ارتباط باشید

ارتباط از طریق واتس اپ و تلگرام : 09014237863

اینستاگرام و کانال تلگرام : sarvindecor@

مقالات مشابه:

آموزش ست کردن پرده و مبلمان، بایدها و نبایدها!

نحوه اندازه گیری پرده زبرا و شید تنها در 2 مرحله!

5 مورد از نکات خرید پرده که باید رعایت شود!