دست و پا کردن دفتر خانگی‌ای که همیشه می‌خواستید
تزیین دفتر خانگی ای که همیشه می‌خواستید

دست و پا کردن دفتر خانگی‌ای که همیشه می‌خواستید

آیا وقتی مشغول انجام پروژه‌ها هستید متوجه می‌شوید که دارید وقت کشی می‌کنید یا مشغول کار خانه شده‌اید یا می‌بینید ناخود‌آگاه از کامپیوترتان فاصله می‌گیرید؟ آیا وقتی روی کاناپه نشستید و با وسوسه‌ی روشن کردن تلویزیون مقابله می‌کنید مشغول انجام کاغذ بازی‌های اداری هستید؟ اگر پاسخ‌تان به این سوالات و سوالات مشابه آری است، شاید به یک دفتر کار خانگی احتیاج دارید! فرقی نمی‌کند در یک خانه‌ی بزرگ با چندین اتاق زندگی می‌کنید یا فضایتان محدود است، اما راه‌های بسیاری برای ایجاد یک دفتر کار موثر و انگیزه بخش در منزل وجود دارد. در ادامه با چندین ایده با ما همراه باشید.

محل مناسب را انتخاب کنید

اتاق خواب

اگر در استودیو یا آپارتمانی معمولی زندگی می‌کنید، احتمالا فقط 2 اتاق دارید. اما خوشبختانه اتاق خواب‌تان هم می‌تواند دفتر کار باشد. اتاق خواب نه تنها محلی راحت و آشنا است، بلکه احتمالا لوازم مورد نیازتان را هم در خودش جای داده. فقط کافی است اگر میز ندارید، میزی همراه با صندلی یا میزی برای روی پا گذاشتن هنگام نشستن روی تخت خواب برای خودتان دست و پا کنید.

آشپزخانه

از خود فضا گرفته تا نور زیادی که وجود دارد و دسترسی نزدیک به یخچال و کتری، آشپزخانه می‌تواند محل مناسبی برای دفتر کار باشد. می‌توانید از میز، اپن یا جزیره‌ی آشپزخانه به راحتی به عنوان میز کاری استفاده کنید.

اتاق زیر شیروانی

با اینکه جای خیلی معمولی برای دفتر نیست، اما این اتاق ویژگی‌هایی دارد که اتاق‌های دیگر ندارند. اگر اتاق شیروانی پنجره داشته باشد، با یک پرده حریر و جذب نور خورشید بهترین ویوی منزلتان را از آنجا خواهید داشت.

زیر زمین

کار کردن در زیر زمین می‌تواند اوقات تنهایی که می‌خواهید را به شما بدهد. از طرفی زیر زمین معمولی نور طبیعی خورشید را دریافت نمی‌کند و می‌تواند محل مناسبی برای کسانی که طرفدار نور متمرکز هستند باشد. بهترین بخش کار کردن در زیرزمین فضای زیادی است که در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

ایوان

اگر منزل‌تان ایوان دارد به راحتی با کار کردن در آن می‌توانید از نور مناسب، آب و هوا، منظره و انرژی‌ای که به‌تان منتقل می‌شود لذت ببرید.

از فضایی که دارید حداکثر استفاده را ببرید

اگر فضای زیادی برای کار دارید از این فرصت استفاده کرده و از لوازم بزرگ‌تری استفاده کنید. حیف است که وقتی فضا دارید از آن استفاده نکنید پس با تمام لوازم کاری مورد نیازتان آن را پر کنید. می‌توانید فضای ذخیره سازی زیاد ایجاد کرده، قفسه و کتابخانه ایجاد کنید و در کل هر طور که می‌خواهید از فضا بهره ببرید.

اگر فضای کمی برای کار دارید سعی کنید بعضی از وسایل زندگی را به وسایل کاری تبدیل کنید. می‌توانید از میز و قفسه‌هایی که دارید استفاده کرده و آیتم جدیدی خریداری نکنید. می‌توانید قفسه‌ای هم روی میز بگذارید تا فضای بیشتری برای کتاب‌ها و کاغذ‌ها داشته باشید. وسایل الکتریکی را هم می‌توانید وایرلس خریداری کنید تا در هر جایی از منزل که خواستید قرارشان دهید.

برای افزایش انرژی، تمرکز و الهام دکوراسیون کنید

رنگ‌ها: رنگ‌های مختلف احساسات و انرژی‌های مختلف را برمی‌انگیزند. حواس‌تان باشد رنگی که برای دیوار‌ها، فرش و دیگر وسایل انتخاب می‌کنید طوری باشد که شما را بیدار نگه داشته و بهتان انرژی بدهد. رنگ‌هایی مثل آبی و سبز و مشتقات‌شان می‌توانند رنگ‌های مناسبی برای خواندن، نوشتن و تمرکز باشند.

عکس‌ها و نقاشی‌ها: عکس از جایی که رفته‌اید یا دوست دارید بروید دارید؟ گاهی اوقات چنین عکس‌هایی اگر به دکوراسیون اضافه شوند می‌توانند انگیزه بخش برای سر وقت به تمام رساندن کار‌ها باشند.

فضا را مال خودتان کنید: چیز‌های شخصی به دفترتان اضافه کنید تا حس خانه بهتان منتقل شود. مخصوصا اگر روی چیز سخت و پیچیده‌ای کار می‌کنید. داشتن عکس کسی که دوستش دارید، مجله یا نقل قول‌های الهام بخش به در و دیوار می‌تواند در مواقع سخت شما را آرام و با انگیزه نگه دارد.

راهکار‌هایی موثر برای ایجاد هر دفتری

  • خلاقانه فکر کنید. گاهی اوقات اقلام خانگی معمولی هم می‌توانند جوری تغییر پیدا کنند که مناسب کار دیگری شوند.
  • روی صندلی‌ای محکم اما راحت بنشینید. اگر صندلی خیلی راحت باشد هم دیگر حس کار را درون‌تان از بین می‌برد.
  • بهم ریختگی را از بین ببرید و فضا را مرتب کنید. نگذارید کار‌های دیگری که انجام می‌دهید یا بخش‌های دیگر زندگی‌تان فضای کاری‌تان را اشغال کنند.
  • حواس‌تان باشد که باید وقت کافی را در دفترتان صرف کنید وگرنه به روال قبلی برگشته و برای کار کردن وقت کشی می‌کنید.
  • خیلی هم به خودتان سخت نگیرید. گاهی برای خوردن چای یا هوای آزاد از دفترتان خارج شده و آن را برای خودتان به زندان تبدیل نکنید.
  • حواس پرتی‌ها را به حداقل برسانید.
  • حواستان باشد که دمای دفترتان مناسب باشد. وقتی خیلی سرد یا گرم‌تان باشد به انجام رساندن کاری خیلی دشوار خواهد شد.