تأثیر رطوبت بر کفپوش
تأثیر رطوبت بر پارکت لمینت

شاید شما هم بدانید که پارکت لمینت ها با آب رابطه خوبی ندارند اما با رطوبت چطور ؟ به علت اینکه این محصولات از چوب تشکیل شده اند رطوبت بر روی پارکت لمینت بسته به میزان آن در منزل شما باعث ایجاد انقباض و انبساط در تایل های آن می شود. در نتیجه اگر این محصولات به خوبی نصب نشوند رطوبت می تواند بر روی آن ها می تواند تاثیر منفی بگذارد .

تولید کنندگان این محصولات توصیه می کنند رطوبت هنگام نصب پارکت لمینت بیشتر از 60% و کمتر از 30% نباشد ، این محدوده میانی به لمینت اجازه می دهد که به اصطلاح با شرایط جدید منزل شما خو بگیرد و پایدار باشد.

بیشتر بدانید : آیا لمینت ضد آب وجود دارد ؟

وقتی رطوبت بر روی پارکت لمینت تاثیر می گذارد چه اتفاقی می افتد

تاثیر رطوبت بالای 60 درصد بر روی پارکت لمینت

با افزایش سطح رطوبت از 60 درصد ، کفپوش های شما منبسط می شود و از آنجایی که این محصولات به صورت تایل هایی هستند که با کلیک به هم متصل شده اند ، طرفین هر تایل به یکدیگر فشار آورده و باعث خم شدن کلیک ها و باد کردن در آن ناحیه می شود.

تاثیر رطوبت کم بر پارکت

حالا اگر رطوبت کمتر از 30 درصد باشد ، برعکس عمل کرده و تایل ها منقبض می شود و از هم دور می شوند و این می تواند آن ها را از هم جدا کرده و باعث ایجاد درز بر روی سطح پارکت لمینت شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از خسارت ناشی از رطوبت

1- قبل از نصب آنها را در محیطی که قرار است در آن نصب شود قرار دهید ، برای انجام این کار باکس های پارکت را به صورت مسطح در سه الی چهار ردیف بچینید . از قرار دادن آنها به صورت عمودی و تکیه بر دیوار جدا خودداری کنید . این کار را به مدت 24 ساعت الی 48 ساعت قبل از نصب انجام دهید.

قرار دادن پارکت لمینت به مدت 24 ساعت در محیط منزل

2- در حین نصب نیز حتما باید تاثیر رطوبت بر روی پارکت لمینت در نظر گرفته شود ، برای این منظور کارشناسان توصیه می کنند هنگام نصب ، فاصله پارکت تا دیوار حدود 1 سانتی متر باشد تا فضای کافی برای انقباض و انبساط داشته باشد.

ممکن است این بحث مقداری تخصصی بنظر بیاید اما دانستن آن خالی از لطف نمی باشد . حتما از نصاب خود بخواهید این شرایط را برای شما ایجاد کند تا خسارت های ناشی از رطوبت به حداقل برسد.