راه حل خلاص شدن از قرنیزهای قدیمی
با قرنیزهای سنگی قدیمی چه کنیم؟

بسیاری منازل از قدیم دارای قرنیز های سنگی و یا سرامیکی هستند که به نوبه خود زیبایی های خاص خود را دارند اما از آنجایی می تواند مشکل ساز باشد که شما بخواهید کف منزل خود را پارکت لمینت کنید و قرنیز های قبلی شما تناسبی با پارکت های چوبی ندارند. چند راه حل برای شما وجود دارد که به صورت ساده برای شما بیان می کنیم:

راه اول : کندن قرنیز و رفتن تو فاز بنایی

اولین و سخت ترین راه کندن قرنیز های قبلی و نصب قرنیز mdf روی پارکت می باشد.

اولین راه این است که پیش از اجرا و نصب لمینت ها ، قرنیز های سنگی را از دیوار بکنید و سیمان پشت آن را خالی کنید ، دیوار را گچ کنید و پس از رنگ آمیزی لمینت را نصب و در مرحله آخر قرنیز های جدید را اجرا کنید. همانگونه که ملاحظه می کنید این کار نیاز به بنایی دارد و علاوه بر صرف هزینه و وقت زیاد باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان نیز می شود به همین دلیل ما زیاد توصیه نمی کنیم.

راه دوم: چسباندن قرنیز بر روی قرنیز

بعد از نصب پارکت قرنیز جدید را با چسب بر روی قرنیز قبلی بچسبانید

راه حل دوم چسباندن قرنیز های ام دی اف بر قرنیز سنگی است. می توان گفت این روش راحت ترین کار ممکن است. به عنوان نمونه اگر قرنیز های قبلی شما حدود 10 سانت باشد ، خود لمینت حدود 1 سانت بوده و شما با قرار دادن یک قرنیز PVC یا MDF 9 سانتی بر روی آن به طور کامل قرنیز قبلی خود را می پوشانید. این روش می تواند ایده آل باشد اما 3 مشکل مهم دارد:

  1. ممکن است قرنیز های نصب شده به طور کامل قرنیز قبلی نپوشاند و مقداری کوتاه و بلند شود.
  2. استفاده از این روش به مقدار زیادی چسب احتیاج دارد که می تواند باعث افزایش هزینه های شما گردد.
  3. از آنجایی که قرنیز ها با چسب به هم نصب می شوند ممکن است بعد از چند سال چسب خاصیت خود را از دست داده و شما دچار مشکل شوید.

راه سوم : استفاده از ابزار اسکوتی یا اسکوتیا

می توانید قرنیز های خود را همرنگ دیوار رنگ آمیزی کنید و در انتها دور پارکت از اسکوتی استفاده کنید

راه حل سوم و آخر این که ابتدا قرنیز های سنگی خود را هم رنگ دیوار رنگ آمیزی کنید و بعد از نصب لمینت ، دور تا دور کار خود به وسیله ابزاری به اسم اسکوتی ( اسکوتیا ) که به نوعی شبیه قرنیز هستند و فقط 3 سانتی متر ارتفاع دارند بپوشانید.

  • می توانید به جای رنگ از چسب قرنیز همرنگ اسکوتی خود برای پوشاندن قرنیزهای قبلی استفاده کنید

مطالب مرتبط:

کندن کاغذ دیواری قبلی و جدا کردن آن از دیوار