طراحی مینیمال
طراحی مینیمال برای منزل

پس از سپری کردن یک روز پرمشغله و گذر از هیاهوی بیرون از خانه، بازگشت به مکانی که پر از آرامش باشد می‌تواند نیروی از دست رفته را بازگرداند. طراحی مینیمال منزل بهترین سبک طراحی برای داشتن خانه‌ای آرامش‌بخش، روشن و ساده است که فضای بازی را در خانه ایجاد می‌کند.

با طراحی مینیمال منزل آرامش را به خانه بیاورید

از جمله ویژگی طراحی مینیمال انتخاب وسایل ساده، مبلمان ساده، طراحی خطوط ساده در سقف و دیوارها است. این نوع طراحی ساده و در عین حال منظم در نهایت به ایجاد فضای بازتر در خانه و پرهیز از درهم‌ریختگی و شلوغی می پرداز که می‌تواند سبب تمرکز و در نتیجه آرامش بیشتر باشد. از طرف دیگر اصلی‌ترین رنگ مورد استفاده در طراحی مینیمال منزل رنگ سفید است که ترکیبش با رنگ‌های خاکستری و مشکی می‌تواند علاوه بر ظاهری شیک و مدرن، آرامش وصف‌ناپذیری را در محیط خانه بازتاب دهد.

بسیاری از طراحان داخلی یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های طراحی مینیمال منزل را استفاده از نور طبیعی می‌دانند. این امر که یکی از الزامات در این نوع طراحی داخلی به حساب می‌آید، سبب می‌شود تا با تابش نور طبیعی به درون خانه، اهالی خانه احساس آرامش کرده و انرژی از دست رفته خود را به دست آورند.

یکی دیگر از دلایلی که می‌توان طراحی مینیمال منزل را آرامش‌بخش‌ترین طراحی داخلی دانست، حذف اشیاء و وسایل تزئینی و اضافی در خانه است. البته نباید گمان کرد که طراحی مینیمال منزل یعنی خانه‌ای بی‌رنگ و روح، بلکه در این سبک دکوراسیون داخلی وجود تابلوهای نقاشی و قاب عکس‌های رنگارنگ و زیبا بر روی دیوار، روح و جان زیبایی به خانه می‌بخشد اما در عین حال نظم و سادگی را نیز به دنبال دارد.

با طراحی مینیمال ساده اما جذاب به نظر برسید

هر چند که سادگی در به‌کارگیری مواد و وسایل دکوراتیو ویژگی بارز طراحی مینیمال منزل است. اما این سادگی می‌تواند به نوبه خود جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. شاید بسیاری از افراد جذابیت در دکوراسیون داخلی را استفاده از اشیاء و وسایل دکوراتیو بدانند. اما طراحان سبک مینیمالیسم مخالف این عقیده هستند و در واقع این نوع سبک طراحی داخلی را ساده اما جذاب و زیبا می‌دانند.

هر چند که در طراحی مینیمال منزل هرگز از وسایل تجمل گرایانه و اشیاء زینتی استفاده نمی‌شود اما این نوع طراحی قاعده و قانون خاص خود را می‌طلبد. به طور مثال نمی‌توان از هر موادی در طراحی مینیمال منزل استفاده کرد بلکه وسایل موردنیاز بیشتر باید از جنس استیل، شیشه و فلزهای براق باشند. در طراحی مینیمال منزل نباید از رنگ‌های مختلف استفاده کرد بلکه ترکیب رنگ سفید با یکی از رنگ‌های بژ، خاکستری و مشکی اساس طراحی مینیمال خانه است. در طراحی داخلی به سبک مینیمال نمی‌شود به طور کلی از اشیاء تزئینی استفاده نکرد، اما فراموش نکنید که تنها می‌توانید در مکان‌های معدود و با وسایل ساده و در ین حال جذاب، جلوه‌ای خاص به فضای خانه‌تان بدهید. استفاده از وسایل ساده و نورپردازی‌های ساده به رنگ‌های یخی و سفید نیز می‌تواند شکوه و جذابیت خاصی را به فضای خانه شما بدهد که به گونه‌ای وصف‌ناپذیر باشد. در این صورت می‌توانید به معنای واقعی سبک مینیمال یعنی سادگی اما جذابیت برسید.

طراحی مینیمال به نظر ساده اما کاری حرفه‌ای

اجرای سبک مینیمال در طراحی داخلی منزل هر چند به نظر ساده می‌رسد اما باید گفت که دقت در این امر بسیار حائز اهمیت می‌باشد و در واقع اصول بسیاری برای حفظ سادگی و در عین حال جذابیت و پیچیدگی وجود دارد که اگر با مهارت کافی و به درستی اجرا شود می‌تواند خانه‌ای جذاب، مدرن و در عین حال گرم را به وجود آورد. حفظ سادگی، ایجاد فضای باز، استفاده از اشکال هندسی ساده، ترکیب رنگ‌های خنثی و همچنین کاربرد وسایل ساده و در عین حال مدرن و جذاب از جمله موارد مهم در اجرای طراحی مینیمال به حساب می‌آید. در اجرای طراحی مینیمال تقسیم فضای خانه برای امور مختلف و همچنین ایجاد فضاهای پنهان برای جاسازی وسایل خرد و ریز از قبیل لباس‌ها، کیف، کفش، و دیگر وسایل جانبی نیز حائز اهمیت است.