نحوه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار
کندن کاغذ دیواری قبلی و جداسازی آن از دیوار

طریقه کندن کاغذ دیواری از روی دیوار

اگر از کاغذ دیواری منزل خود خسته شده اید و تمایل دارید کاغذ دیواری جدیدی نصب کنید برای این کار حتما باید کاغذ دیواری قبلی برداشته شود ، برای کندن کاغذ دیواری مراحل زیر را طی کنید تا دیوار شما کمتر آسیب ببیند و کاغذ نیز به طور کامل جدا شود .

1- دیوارها را خلوت کنید

برای کندن کاغذ دیواری ابتدا وسایل تزئینی مانند تابلو ، آینه و غیره را از دیوار جدا کنید و مبل ها را نیز از منزل خارج و یا در وسط اتاق جمع کنید.

2- روی کاغذ دیواری را خراش دهید

به وسیله کاردک یا ابزاری که مخصوص کندن کاغذ دیواری است و در ابزار فروشی ها موجود می باشد ، طوری کاغذ را خراش دهید که مانع از آسیب رساندن به دیوار شود.

3- کاغذ دیواری را خیس کنید

در یک ظرف آب گرم یا مخلوط آب گرم و مواد شیمایی درست کنید ( آب گرم باعث شل شدن چسب کاغذ دیواری می شود ) ، سپس اسفنجی را آغشته به آب گرم کنید و به وسیله آن کاغذ دیواری را خیس کنید ، بگذارید رطوبت کاملا نفوذ کند.

نکته : با توجه به چسب مصرفی استفاده شده و همچنین مدت زمانی که کاغذ دیواری روی دیوار مانده ، شاید لازم باشد قبل از کندن کاغذ دیواری آن را چندین بار خیس کنید تا چسب آن شل شود.

4- کاغذ دیواری را بکنید

برای کندن کاغذ دیواری از درز آن شروع کنید ، کاردک پهنی را زیر لبه های کاغذ قرار داده و به آرامی کاغذ را جدا کنید ، اگر تکه های کوچکی باقی ماند آن را با سمباده بکنید و روی آن رنگ بزنید.

5- در انتها دیوار را بشویید

بعد از اتمام کار وقنی دیوار کاملا خشک شد ، آن را با محلول آب و TSP شستشو دهید تا چسب باقی مانده روی دیوار کنده شود .

اکنون دیوار شما برای نصب کاغذ دیواری جدید آماده است ، اگر قصد رنگ کردن کاغذ دیواری را دارید می بایست قبل از آن دیوار را سمباده بزنید.

منبع : hamshahrionline

لینک های مرتبط

نمونه آلبوم های موجود شستشوی کاغذ دیواری سوالات متداول