کاناپه تخت خواب شو
نکاتی درباره کاناپه تخت خواب شو از فروشگاه تا منزل

نکاتی پیرامون کاناپه تخت خواب شو

امروزه به دلیل کوچک شدن فضای منزل ، اتاق خواب نیز برای کاربرد های متفاوت طراحی می شود. اگر می خواهید اتاق خواب شما علاوه بر استراحت به فضایی برای کار نیز تبدیل شود ، باید اصولی را در طراحی اتاق خواب خود در نظر بگیرید ، یکی از این اصول انتخاب کاناپه تخت خواب شو است.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در زمینه خرید این مبل ها خدمتتان ارائه دهیم.

1- ابتدا اندازه مناسب کاناپه های تخت خواب شو را تعیین کنید!

اولین نکته در انتخاب مبلمان این است شما باید کاناپه را با توجه به متراژ اتاق خواب و همچنین تعداد نفراتی که از اتاق خواب استفاده می کنند تهیه کنید تا بتوانید علاوه بر استراحت به راحتی به کارهای روزمره خود برسید.

2- بافت مبلمان را به گونه ای انتخاب کنید که مناسب سلیقه و ذائقه شما باشد.

انتخاب بافت این وسیله تاثیر بسیاری در راحتی شما دارد. سعی کنید بافت هایی را انتخاب کنید که علاوه بر مقاوم بودن نرم و لطیف نیز باشند.

 

همچنین بخوانید: 6 نکته مهم در خرید پرده برای پنجره پشت کاناپه!

 

3- طرح پارچه مبل را طوری انتخاب کنید که با اتاق شما هماهنگ باشد.

تنوع طرح ها و پارچه های این مبل ها ما را در انتخاب پارچه مناسب دچار مشکل می کند ، شما می توانید از انواع گل دار ، ساده ، راه راه و … یکی را که به سبک اتاق شما، پرده (علی الخصوص پرده های پانچ ساده و پرده های زبرا که نمود زیادی در فضا دارند) و نوع کاربرد آن هماهنگ است یکی را انتخاب کنید.

4- در انتخاب کاناپه تخت خواب شو به محکم بودن پایه های آن دقت کنید.

پایه هایی برای این محصولات مناسب اند که با چسب به مبل محکم شده باشد ، اگر این پایه ها با میخ به کاناپه متصل شده باشد بعد از مدتی لق شده و باعث نامیزان شدن آن ها می شود.

5- بهتر است قبل از خرید این مبل ها آن را باز کنید و بر روی همه نقاط آن بنشینید تا مطمئن شوید تمام نقاط مانند مرکز آن نرم و راحت می باشد.

6- سطح کلی کاناپه باید پوشیده از تشک و پارچه باشد

انتخاب سطح رویی و اطراف کاناپه بسیار مهم است ، در برخی از کاناپه ها از چوب در ساختار رویی این محصول استفاده شده که شما بهتر است از خرید این محصول خودداری کنید.

7- قبل از خرید قسمت تخت خواب شو را به سمت خود بکشید ، اگر به سختی بیرون آمد و یا صدا داد و لق بود از خرید آن خودداری کنید.

8- مقاوم بودن اسکلت کاناپه تخت خواب شو بسیار مهم است ، اسکلت و بدنه باید به گونه ای باشد که تخته چوبی آن تکان نخورد یا لق نشود.

9- کاناپه تخت خواب شو یی را انتخاب کنید که فنری محکم و با دوام داشته باشند ، همچنین اگر وزن زیادی دارید تشکی را انتخاب کنید که قدرت تحمل وزن شما را داشته باشد و پس از مدتی استفاده باعث آزار و اذیت شما نشود.

10- قبل از خرید مطمئن شوید که اگر تشک مبل شما دچار مشکل شد ، تشکی جایگزین برای آن وجود خواهد داشت که با خیال راحت اقدام به خرید کنید.

از آنجاکه برخی تشک ها در بازار براحتی در دسترس نیستند بهتر است مبلی را انتخاب کنید که سایز تشک متداول و رایجی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید بسته به طرح و نقش پارچه مبل می توانید برای آن کوسن و پاف متناسب انتخاب کنید تا زیبایی آن دو چندان شود.

 

شاید به مطالعه این مقالات نیز علاقه مند باشید:

آموزش ست کردن پرده و مبلمان، باید ها و نباید ها!

کوسن و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی