کاغذ دیواری قابل شستشو
انواع کاغذ دیواری قابل شستشو و مزایای آنها

با توجه به اهمیتی که زیباسازی منزل و تغییر دکوراسیون داخلی آن دارد، استفاده از عناصر مختلف دکوراتیو از قبیل کفپوش، دیوارپوش، پوشش های تزئین سقف و … امری بسیار ضروری است. در این میان استفاده از کاغذ دیواری نیز گزینه مناسبی برای ایجاد فضایی مدرن و شیک در زمینه تغییرات دکوراسیون داخلی منزل است. اما انتخاب صحیح در خرید بهترین رنگ، بهترین طرح و از همه مهم ترین بهترین جنس کاغذ دیواری نیز امری مهم تر و حائز اهمیت تر است. امروزه یکی از پرطرفدارترین ابزار برای زیباسازی دکوراسیون داخلی، استفاده از کاغذ دیواری های شیک و متنوعی است که به بازار راه یافته اند. با توجه به تنوع تولید و عرضه انواع کاغذ دیواری در بازار، برآن شدیم تا در این بخش از مجموعه مقالاتمان درباره کاغذ دیواری قابل شستشو سخنی به میان آوریم، تا بتوان با شناخت بیشتری در این زمینه، برای خرید و استفاده از این محصول اقدام کرد.

 

انواع کاغذ دیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو به نوبه خود دارای قابلیت های مختلفی برای شستن و تمیزکردن است. لذا می توان آن ها را در سه گروه  قابلیت با شستشوی بالا (نوع 1)، متوسط (نوع 2) و پایین (نوع 3) دسته بندی کرد. لایه رویی کاغذ دیواری اغلب از پوشش هایی مقاوم در برابر آب به نام وینیل و یا اکریلیک بوده که سطحش را به طور کامل پوشش داده و کیفیت و مقاومت آن را تا حد امکان بالا برده است. قطر این پوشش، بسیار نازک است و به راحتی قابل تشخیص نیست. از جمله انواع کاغذ دیواری قابل شست و شو می توان به کاغذ دیواری برجسته، کاغذ دیواری وینیل پارچه ای، کاغذ دیواری فویلی و همچنین کاغذ دیواری لاینر فایبرگلاس نیز اشاره نمود که هر کدام در طرح ها، رنگ ها و کیفیت های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی انواع کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری گلدار

مزایای استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو

هر چند که ساخت و تولید کاغذ دیواری قابل شستشو با محیط زیست سازگار نبوده و تولید آن در برخی کشورها به میزان محدود صورت می گیرد. اما خرید و استفاده از این نوع کاغذ دیواری برای مصرف کنندگان مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو، طول عمر بالای آن است؛ زیرا به راحتی تمیز شده و فرد مجبور نیست پس از گذر مدتی کوتاه و به دلیل کثیف شدن، یا تغییر رنگ در کاغذ دیواری، آن را عوض کند. استفاده از این نوع دیوار پوش بسیار مقرون به صرفه می باشد و دوام آن را 3 برابرِ رنگ تخمین زده اند.

آسان بودن روش شستشوی این نوع کاغذ دیواری، این محصول را یکی از محبوب ترین دیوارپوش ها در بازار قرار داده است. کاغذ دیواری قابل شستشو را می توان در مکان هایی که زود به زود نیاز به تمیزکاری دارند، از جمله آشپزخانه، راهروها و یا اتاق کودک نصب و بدون کمترین آسیب آن را تمیز کرد. در این صورت شما می توانید سال ها از آن استفاده کنید. از طرفی دیگر استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو در سرویس بهداشتی و حمام می تواند دوام بیشتری نسبت به نوع معمولی آن داشته باشد و از این لحاظ نیز مقرون به صرفه تر باشد.

 

نکات مهم در استفاده و شستشوی کاغذ دیواری

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که باید برای هر فضایی با توجه به کاربردش، از کاغذ دیواری قابل شستشو با توان مختلف استفاده شود. به طور مثال در مکان های مرطوب و یا پر تردد باید کاغذ دیواری قابل شستشو نوع 1 را نصب کرد و این در حالی است که می توانید در دیگر مکان ها از جمله اتاق نشیمن از انواع معمولی تر آن استفاده کنید. برای شستشوی کاغذ دیواری بهتر است از قبل از هر اقدامی، گرد و غبارها را با دستمالی خشک پاک کرده و سپس از یک گوشه کار و به اندازه ای کم، تمیزکاری را انجام شروع کنید تا از کیفیت کاغذ دیواری مطمئن شوید سپس کار شستشو را ادامه دهید.

اگر نوع کاغذ دیواری شما معمولی است، برای از بین بردن لکه ها تنها از دستمالی نرم و مرطوب استفاده کنید. در غیر این صورت، استفاده از محلول آب گرم و صابون راهکار مناسبی برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو نوع 1 و 2 است. در این مرحله باید مراقب باشید که آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند، زیرا از سطح دیوار کنده می شود.

اگر از کاغذ دیواری نوع 1 برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنید، می توانید آن را با برس نرم و مواد شوینده خاص نیز تمیز کنید. البته فراموش نکنید که هرگز نباید از مواد سفیدکننده استفاده کنید و تا حد امکان بهتر است از وسایل ساینده و مواد شوینده قوی نیز استفاده نکنید؛ چرا که به مرور زمان از عمر آن کاسته شده و جلوه خود را از دست می دهد.

 

مطالب مرتبط:

انواع طرح های کاغذ دیواری

نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری