معرفی رنگ‌های آرامش بخش برای دکوراسیون منزل
معرفی رنگ‌های آرامش بخش برای دکوراسیون منزل

معرفی رنگ‌های آرامش بخش برای دکوراسیون منزل

رنگی که برای دیوارها بالش‌ها،  قالیچه‌ها و غیره برمی‌گزینید، نه تنها انعکاسی از شخصیت و کاراکتر شماست، بلکه بر روی افکار و خلق و خوی‌تان نیز تأثیرگذار است. روانشناسی رنگ‌ها می‌گوید که رنگ‌ها بر اساس سن، جنسیت، پیش زمینه و آب و هوا به طرق مختلف بر روی ما تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که پیش از استفاده از رنگ‌ها باید قدری تأمل کنید. مسئله‌ای که وجود دارد این است که خانه باید آرام بخش باشد و جایی باشد که با پا گذاشتن در آن احساس آرامش و  ریلکس بودن کنید. البته که اسباب و لوازم انتخابی و دکوراسیون نیز در این موضوع نقش دارند، اما رنگ‌ها هم به نوبه‌ی خود تأثیر به سزایی دارند. در ادامه با معرفی رنگ‌های آرام بخش و تأثیر آن‌ها بر روی مود و خلق خوی‌تان با ما همراه باشید.

 

رنگ‌ها و تأثیرات آنها در دکوراسیون داخلی

پیش از معرفی آرامش بخش‌ترین رنگ‌ها برای منزل‌تان، به حقایقی بیشتر در این زمینه بپردازیم. رنگ‌ها به ۳ طریق عمده عملکرد دارند: فعال، منفعل و خنثی

آنچه بازی با رنگ‌ها را سرگرم‌کننده می‌کند این است که به آسانی می‌توانید رنگ هر اتاق را با سلیقه و هدف‌تان تطبیق بدهید. همچنین به خاطر داشته باشید که رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان داده و رنگ‌های تیره‌تر فضا را کوچک‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهند. ترکیب دو یا چند رنگ هم برای تنوع و ایجاد هیجان دکوراسیون تاثیر گذار است.

تاثیر رنگ آبی

قطعاً آبی جزو رنگ‌های آرامش بخش است و رنگی ایده‌آل برای آرام کردن ذهن و کاهش تنش می‌باشد. گفته می‌شود که رنگ آبی فشار خون را پایین آورده و ضربان قلب را کاهش می‌دهد.

بهترین محل استفاده رنگ آبی اتاق خواب‌ها است به دلیل کمکی که به خوابیدن می‌کند. با این حال آبی‌های تیره، مخصوصاً در اتاق‌هایی که نور طبیعی دریافت نمی‌کنند، می‌تواند موجب سردی فضا شوند پس حواس‌تان باشد سایه‌های گرم‌تر را هم بگنجانید. از آبی‌های گرم‌تر و روشن‌تر، مثلاً فیروزه‌ای می‌توانیددر محل‌های پر رفت و آمدتر مثل اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده کنید.

 

تاثیر رنگ بنفش

بنفش تقریباً به خانواده‌ی آبی‌ها نزدیک است و نقش به سزایی در ایجاد حس آرمش بخش و تعادل روحی دارد. فقط حواس‌تان باشد رنگ بنفشی که انتخاب می‌کنید خیلی فام مشکی نداشته باشد چرا که موجب سردی محیط می‌شود. بهترین محل استفاده آن هم اتاق خواب‌ها است.

 

مطالب مرتبط:

پرده های با رنگ های شاد برای روحیه شاد تر ساکنین!

رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری

 

رنگ صورتی

با اینکه صورتی را رنگی دخترانه می‌دانند، اما به شدت در تسهیل انرژی در اتاق مخصوصاً در فنگ‌شویی تأثیرگذار است. بهترین محل استفاده اتاق خواب‌ها ، هر چند می‌شود از تناژ رنگ صورتی در هر اتاقی استفاده کرد. اگر فکر می‌کنید رنگ صورتی بیش از حد دخترانه است می‌توانید چیزهای کوچک مثل گل‌ها و گلدان یا بالش‌ها را به رنگ صورتی انتخاب کنید.

 

رنگ سبز

از آنجا که سمبل طبیعت است، نگاه کردن به رنگ سبز آرامش‌بخش می‌باشد. فکر کنید که چقدر نشستن روی نیمکت پارک در حالی که با درخت‌ها و چمن‌های خیس احاطه شده‌اید ریلکس کننده است! بهترین محل استفاده رنگ سبز تقریباً در تمام اتاق‌ها چرا که رنگ مناسبی برای چشم تلقی می‌شود.

 

تاثیر رنگ خاکستری بر دکوراسیون منزل

اکثر مردم خاکستری را رنگ غم و اندوه و افسردگی می‌دانند، اما حقیقت آن است که بکارگیری مناسب رنگ خاکستری می‌تواند جوی آرام و ریلکس کننده ایجاد کند. از آنجایی که خاکستری رنگ خنثی‌ای برای دکوراسیون است، به خوبی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. بهترین محل استفاده رنگ خاکستری هر اتاقی در منزل، از آشپزخانه و اتاق نشیمن گرفته تا حمام و اتاق خواب. برای سرزنده کردن محیط می‌توانید رنگ‌های اضافی مثل آبی یا نارنجی را به دکوراسیون اضافه کنید.