فوم معمولی بهتر است یا فوم سایلنت
فوم سایلنت

بعد از خرید پارکت لمینت به یکسری ملزومات جهت نصب آن نیاز دارید که یکی از مهمترین آنها فوم سایلنت می باشد . در این بخش به بیان مشخصات این محصول و تفاوت آن با سایر فوم ها می پردازیم.

تعریف فوم و مزایای استفاده از آن

فوم یک لایه ابر مانند می باشد که در ضخامت های متفاوت تولید می شود که ضخامت های 1/5 تا 2 میلی متر برای زیر کار پارکت لمینت استفاده می شود ، بطوریکه ابتدا فوم را روی کف زمین پهن کرده و سپس روی آن لمینت نصب می کنند

از مزایای استفاده از فوم سایلنت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

– این محصول باعث می شود صدا هنگام قدم زدن بر روی پارکت لمینت احساس نشود .

– فوم ها می توانند تا حدودی نقش عایق های حرارتی و برودتی را ایفا کنند.

– ایجاد خاصیت ارتجاعی برای کف که منجر به محیطی امن تر برای سالمندان و کودکان می شود.

جهت خرید بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

تفاوت فوم سایلنت و فوم معمولی

عمده فوم های موجود در بازار برای نصب پارکت از این دو نوع می باشند و از لحاظ ظاهری و جنس تشکیل دهنده آن تفاوت هایی با هم دارند که آن را بررسی می کنیم :

  • فوم سایلنت نسبت به فوم معمولی دارای فشردگی ( چگالی ) ، خاصیت ارتجاعی و قیمت بیشتری نسبت به فوم معمولی می باشد.
  • مهمترین تفاوت این دو را می توان به مکان مورد استفاده آنها نام برد ، اگر کف منزل یا محل کار شما سیمانی باشد ، به جهت اینکه سنگریزه های موجود در سیمان باعث ایجاد سر و صدا هنگام راه رفتن برروی لمینت شده ، فشردگی موجود در فوم سایلنت مانع از ایجاد سر و صدا می شود ولی اگر کف منزل شما سنک یا سرامیک باشد می توانید از نوع معمولی آن نیز استفاده کنید.

مشخصات فوم سایلنت

فوم ویسکوز یا متال سایلنت چیست ؟

نوع دیگری از انواع فوم جهت استفاده برای نصب پارکت لمینت می باشد اما تفاوت آن با مورد قبل این است که از یک لایه با روکش آلومینیوم تشکیل شده است.

این محصول برای مکان هایی که دارای گرمایش از کف می باشند استفاده می شود زیرا روکش آلومینیوم در این فوم ها مانع از آسیب رساندن به پارکت هنگام گرمایش از کف می شود.